اخبار


عزم بانک مرکزی برای واگذاری اموال مازاد بانک‌ها

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: بانک‌هایی که اموال مازاد خود را واگذار نکرده باشند به سازمان امور مالیاتی معرفی و مشمول جرایم مالیاتی می‌شوند. علی صالح آبادی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: بانک‌هایی که اموال مازاد خود را واگذار نکرده باشند به سازمان امور مالیاتی معرفی و مشمول جرایم مالیاتی می‌شوند.وی تأکید کرد: تعیین‌تکلیف اموال مازاد بانک‌ها جزو برنامه‌های جدی بانک مرکزی است.

دغدغه‌ای برای تأمین میوه شب عید وجود ندارد

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای تأمین میوه روزهای عید و ماه مبارک رمضان از ‌آبان ستادی را تشکیل دادیم، گفت:‌ برنامه‌ریزی‌ها و ذخیره‌سازی لازم انجام شده است.سیدجواد ساداتی‌نژاد در برنامه تلویزیونی«نگاه یک» با اشاره به اینکه در طول پنج سال گذشته تاکنون هیچ سالی میزان ذخیره میوه‌ها به اندازه اکنون نبوده است، افزود: یکی از اتفاقاتی که در دولت سیزدهم افتاد، این بود که ذخایر را تقویت کردیم.وی با بیان اینکه در عید امسال توزیع هوشمند میوه را خواهیم داشت، اضافه کرد:‌ تلاش می‌کنیم تا ۵۰ درصد میوه را به‌صورت هوشمند توزیع کنیم.ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه در نیمی از استان‌های کشور، توزیع هوشمند انجام می‌شود، گفت:‌ در بحث برنج نیز شرکت بازرگانی دولتی حدود صدهزار تن برنج خارجی را وارد بازار خواهد کرد.

پاکسازی آلودگی‌های نفتی در خارک

آلودگی نفتی که بعد از زلزله ۴.۸ ریشتری در سواحل جزیره خارک شناسایی شده بود، در مدت ۲ روز جمع‌آوری و پاکسازی شد. ایجاد آلودگی‌های ناشی از نشت نفت را می‌توان یکی از پدیده‌های موجود در مناطق نفت‌خیز در سراسر جهان دانست، موضوعی که در برخی موارد مشکلاتی را برای ساکنان بومی این مناطق ایجاد می‌کند. خلیج‌فارس نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق تولید و انتقال نفت در جهان، همواره در معرض آلودگی‌های محیط زیستی قرار دارد. در روزهای گذشته و پس از زمین لرزه ۴.۸ ریشتری در جزیره خارک، آلودگی نفتی در نزدیکی ساحل این جزیره دیده می‌شد که با اطلاع از این موضوع، تیم پاکسازی و امحای شرکت فلات قاره وارد عمل شده و در گام اول با حضور غواصان موفق به مهار منشأ آلودگی در دریا شده و محل نشت مسدود می‌شود. به موازات این اقدام همه تأسیسات نفتی منطقه نیز مورد پایش و بررسی دقیق قرار می‌گیرند. با توجه به سرعت بالای اقدامات انجام شده در راستای مهار آلودگی، فقط در چهار نقطه محدود در ساحل، آلودگی‌هایی دیده می‌شود که همه این نقاط در مدت ۲ روز جمع‌آوری و امحا شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7838/6/600635/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها