بدون هیچ سلاحی مقابل رقبای مسلح می‌جنگیم

صفدریان: با 2 طلا به امپراطوری روس‌ها پایان دادیم


فائزه زمانی/ بغض یخ‌نوردی ایران با دومین طلا در سوئیس شکست. محمدرضا صفدریان صبح دیروز دومین طلای ایران را در مسابقات یخ‌نوردی سوئیس به دست آورد تا تیم ایران با 2 طلا به امپراطوری روس‌ها در این رشته پایان دهد. گفتنی است صفدریان برای اولین بار در تاریخ کمباین این مدال را بر گردن یخ نوردی ایران انداخت. او که معتقد است تیم ایران با 2 طلا در این مسابقات به امپراطوری روس‌ها پایان داده است، به خبرنگار «ایران» گفت: «ما با 2 طلا در سوئیس غوغا به پا کردیم. اینجور بگویم که ما فقط نماینده ایران نبودیم و در واقع نماینده کل دنیا برای درآوردن مدال از چنگ روس‌ها بودیم. یخ‌نوردان روسی همیشه در ماده سرعت و کمباین حرف اول را می‌زدند و محال بود کسی بتواند روی دستشان بلند شود ولی با طلای محسن و پنجمی من در سرعت و طلای من در کمباین، توانستیم به امپراطوریشان خاتمه دهیم.تمام تیم‌ها از تابوشکنی ما خوشحال بودند و حتی عملکرد ما باعث انتقاداتی به روس‌ها شد.»
صفدریان برای اولین بار در تاریخ ماده کمباین مدال طلا مسابقات جهانی را به گردن آویخت: «3 روز با بهترین یخ‌نوردان دنیا جنگیدم و با جهشی روبه جلو توانستم طلا بگیرم تا دست پر به ایران برگردم.من در ماده‌های سرعت، سختی مسیر و کمباین که همان مجموع امتیازت است، در این مسابقات شرکت کرده بودم. در مسابقات سرعت محسن بهشتی راد اولین طلای سرعت را گرفت و من هم پنجم شدم. در ماده سختی مسیر هم به خوبی پیش رفتم و خدا را شکر با مجموع امتیازاتم در کمباین قهرمان شدم. این مدال، اولین طلای تاریخ کمباین ایران بود و قبل از این در سال 2019 توانسته بودم در همین ماده برنز بگیرم.»
قهرمان یخ‌نوردی جهان از دغدغه‌هایش می‌گوید: «حمایت‌های فدراسیون از ما در حد اعزام به مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا بوده است وگرنه که باقی مسابقات را با حمایت اسپانسر یا هزینه از جیب شرکت می‌کنیم.حمایت اصولی ورزشی از ما صورت نگرفته است که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور، نمی‌شود توقع زیادی داشت.ما هرسال تا دم مسابقات، اعزام‌مان مشخص نیست در صورتی که رقبای‌مان با آرامش تمرین کرده و به مسابقات اعزام می‌شوند. زارعی رئیس فدراسیون همیشه در حد توان از ما حمایت کرده است، ما هم شرایط فدراسیون را درک می‌کنیم و انتظار اصلی‌مان از وزرات ورزش و کمیته ملی المپیک است. هنوز پاداش مسابقات سال 98-97 به من داده نشده است. در حال حاضر تمام انگیزه ما پاداش همین طلاهایمان است. در این پاداش‌ها سودی برای ما نیست و ای کاش پاداش‌ها را بدهند تا حداقل ضرر نکنیم.من و محسن بهشتی‌راد یک تیم دو نفره بدون سرپرست، مربی و پزشک بودیم. ما در این مسابقات به‌خوبی برادری خود را ثابت کردیم و از این جا به بعدش با مسئولان است.»او امکانات و تجهیزات تمرینی داخل ایران را مناسب نمی‌داند: «کار ما مثل جنگیدن با دست‌های خالی مقابل دشمنی است که تا دندان مسلح است. ما در ایران امکانات و تجهیزات مناسب و دیواره یخی استاندارد نداریم. بعضی‌ها فکر می‌کنند امکان تمرین روی آبشارهای یخی تمرین هست ولی این آبشارها مناسب یخ‌نوردان حرفه‌ای نیست و ما باید روی دیواره‌های اختصاصی تمرین کنیم. هزینه امکاناتی که ما نیاز داریم خیلی پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در کشور می‌شود. امیدوارم مسئولان با نگاهی ویژه به این رشته، مسیر را برای ما هموار‌تر کنند.از هم تیمی‌ام محسن بهشتی‌راد که همه‌جوره در این مسابقات مرا حمایت کرد، تشکر می‌کنم. جای خیلی از هم‌تیمی‌هایم در این مسابقات خالی بود. پدر و مادر ورزشکاران حرفه‌ای حامیان اصلی آنها هستند و من از همین‌جا دستان پدر و مادرم را می‌بوسم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7838/20/600674/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها