رهبری: قرارداد شمشیربازان به خرید موتورسیکلت هم نمی‌رسد


مهری رنجبر/ محمد رهبری شمشیرباز اسلحه سابر، جام جهانی گرجستان را شروع خوبی می‌داند. چرا که هدف اصلی بازی‌های آسیایی است. او می‌گوید: «در واقع ما با پنجمی نشان دادیم که اتفاقات خیلی خوبی برای اسلحه سابر رقم می‌خورد. هدف اصلی ما بازی‌های آسیایی 2022 و قهرمانی جهان است. اول می‌رویم مدال نقره بازی‌های آسیایی را در هانگژو تکرار کنیم و بعد هم برای مدال طلا دوئل می‌کنیم. البته من می‌خواهم مدال انفرادی را برای کاروان ایران بگیرم.»
به نظر شمشیرباز ملی پوش سابر، پنجمی نتیجه خوبی برای شروع فصل است: «همه بچه‌ها با انگیزه بودند تا نتیجه بگیریم، پنجمی در شروع فصل هم نتیجه خوبی است. نسبتاً راضی کننده بود. بعداز آن همه تلاشمان برای گرفتن نتیجه بهتر است.»
رهبری مدال تیمی را حق ایران می‌داند: «جام جهانی اولین مسابقه فصل جدید بود و در مسابقه تیمی حق ما فینال و مدال بود. اما نشد وهمان طور که دیدید تیم آلمان که جلوی ما حرفی برای گفتن نداشت، به فینال رفت و مدال نقره را گرفت.»
ملی‌پوش سابر معتقد است همه شمشیربازی ایران را با پیمان فخری می‌شناسند: «البته نبود آقای فخری خیلی روی تیم تأثیر‌گذار است، همه تیم ایران را با سرمربیگری پیمان فخری می‌شناسند، بعد از المپیک کسی فکر نمی‌کرد او کنار ما نباشد و حتی برای تیم‌ها و مربیان کشورها جای سؤال بود. ما سال‌های زیادی با او کار کردیم و او در مخمصه‌ها ناجی تیم بود.»
رهبری شکایت شمشیربازان از قراردادهای پایین در لیگ را قصه همیشگی می‌داند: «مبلغ پایین قراردادها در لیگ شمشیربازی، قصه تکراری است که بچه‌ها از این قضیه شاکی هستند. مبلغ پایینی که برای یک‌سال خیلی ناچیز است. حتی بالاترین مبلغ قرارداد که برای علی پاکدامن است به اندازه خرید موتورسیکلت هم نمی‌رسد، تازه 17 درصد هم مالیات از آن کسر می‌شود.»
او ازحضور در دوره مربیگری بین‌المللی خیلی راضی است: «دوره مربیگری، دوره خیلی خوبی بود. مدرسش از بهترین مربیان چند دهه اخیر شمشیربازی دنیاست. بوزنیاکف یکی از اسطوره‌های شمشیربازی شاگرد او بوده و حالا هم رئیس کمیته ملی المپیک روسیه است، بجز او هم چندین قهرمان جهان شاگرد او بودند. هنوز هم شمشیربازان تیم ملی روسیه شاگردان او هستند. این دوره، دوره خیلی خوبی بود و من نکات زیادی یاد گرفتم که نمی‌دانستم و شک ندارم این نکات حتی در بازی‌ام هم تأثیر خوبی می‌گذارد چه برسد برای مربیگری.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7838/20/600675/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها