17 اسفندماه آیین‌نامه انتخابات در مجمع مصوب می‌شود

مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک، عادی شد


گروه ورزشی /سرانجام بعد از کش و قوس زیاد 17 اسفندماه به جای انتخابات، مجمع عمومی سالیانه کمیته ملی المپیک برگزار می‌شود.
ماجرا از اینجا شروع شد که قرار بود مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک دی ماه برگزار شود اما وقتی 11 فدراسیون بدون رئیس اداره می‌شدند، وزارت ورزش برگزاری مجمع را در دستور کار قرار داد تا زودتر تکلیف رؤسای 4 سال آینده فدراسیون‌ها مشخص شود تا 17 اسفندماه درمجمع کمیته ملی المپیک حاضر شوند. اما  کم کم با نزدیکی به مجمع انتخابات، اتفاقات دیگری افتاد و مهم‌ترین اتفاق هم مورد تبصره 2 ماده 6 اساسنامه بود که هیأت اجرایی دیروز در جلسه فوق‌العاده به تدوین آیین‌نامه نحوه برگزاری انتخابات پرداخت که نتیجه اش تعویق انتخابات بود.در حالی که هیأت اجرایی می‌توانست همان آیین‌نامه سال ۹۲ را که مصوبه دارد با انجام اصلاحاتی، استفاده کند اما هیأت اجرایی عنوان کرده باید طبق اساسنامه عمل کند و چون اساسنامه تغییرات داشته است پس آیین‌نامه هم باید جدید شود و سپس به تصویب کمیته بین‌المللی المپیک و مجمع برسد. در این مدت هم انتقادات زیادی به هیأت اجرایی وارد شد که چرا رسیدگی به آیین‌نامه را زودتر از این در دستور کار خود قرار نداد.
اما کیکاووس سعیدی،دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره جلسه فوق العاده امروز و تعویق مجمع انتخابات می‌گوید: «قضیه‌اش کمی مفصل است. ما دیروز جلسه فوق‌العاده داشتیم که موضوع  آن بررسی دستورالعمل انتخابات کمیته بود که پیشرفت خوبی هم داشت، اما باید جلسه‌های فوق‌العاده دیگری هم داشته باشیم. بنابراین 17 اسفندماه  به جای مجمع انتخاباتی، مجمع عادی برگزار می‌شود تا آیین‌نامه انتخابات مصوب شود و آن را برای تأیید به  IOC بفرستیم.» او درباره اینکه چرا زودتر این مسأله بررسی نشده می‌گوید: «کارشناسان و اعضای هیأت اجرایی  بعداز  بررسی به این نتیجه رسیدند که آیین‌نامه سال 96 بنای انتخابات بود که همه درباره تطابق آن با اساسنامه جدید به جمع‌بندی رسیدند.» به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک هنوز زمان جدید انتخابات مشخص نیست: «ما حالا نمی‌توانیم زمان را مشخص کنیم و بعد از تصویب مجمع و IOC در اولین فرصت مجمع انتخاباتی را برگزار می‌کنیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7838/20/600677/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها