اخبـــــار


افزایش 25 درصدی نرخ ورود به محدوده طرح

در چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران اعضای این شورا افزایش ۲۵ درصدی نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک در پایتخت را به تصویب رساندند. به گزارش ایسنا، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این جلسه با اشاره به اینکه جرایم ورود به طرح ترافیک کم است، گفت: با افزایش نرخ طرح ترافیک فاصله این میزان با جرایم بسیار کمتر می‌شود و این کار منجر به افزایش تخلفات و ورود بدون مجوز به طرح خواهد شد. وی افزود: باید پیگیری شود تا با تعاملات با پلیس راهور میزان جریمه‌ها افزایش یابد. پیرهادی با بیان اینکه دولت برنامه‌ای برای خروج خودروهای فرسوده ندارد، گفت: ما در تهران با چند میلیون خودروی فرسوده، موتورسیکلت، کامیون و اتوبوس روبه‌رو هستیم. سیداحمد علوی نیز با اشاره به اینکه محدوده ورود به کاهش آلودگی هوا و طرح ترافیک باید بازنگری شود، گفت: این مسأله باید مورد توجه معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران قرار بگیرد. ناصر امانی در مخالفت با رقم ارائه شده اظهار کرد:فرمانداری با رقم ۳۰ درصدی مخالفت خواهد کرد و پیشنهاد می‌کنیم این افزایش به ۲۵ درصد برسد. نهایتاً کلیات این لایحه با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید و با تصویب لایحه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در جلسه  شورای شهر تهران، نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک در سال آینده ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

کاهش زمان دریافت مجوز مراکز مشاوره ازدواج

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: زمان انتظار فارغ‌التحصیلان واجد شرایط برای دریافت مجوز مرکز مشاوره ازدواج از ۵ به یک سال در تهران کاهش یافت. به گزارش ایسنا، وحید یامین‌پور توضیح داد: درخصوص دریافت مجوز مرکز مشاوره ازدواج، متقاضیان در شهرستان‌ها همزمان با دریافت پروانه اشتغال حرفه‌ای می‌توانند مجوز مرکز تخصصی مشاوره را دریافت کنند. همچنین با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تفاهم شد که متقاضیان واجد شرایط در شهرستان‌ها و مناطق محروم و کم‌برخوردار معرفی شده از طرف وزارت ورزش و جوانان به شرط اینکه متقاضی دریافت مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده باشند، خارج از نوبت مصاحبه پروانه اشتغال حرفه‌ای قرار گیرند.

شناسایی ۲۱۹۹۶ بیمار جدید کرونا در کشور

از ظهر روز 9 بهمن تا ظهر ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۹۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۰۹ نفر از آنها بستری شدند. متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند در حال حاضر ۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین تا کنون ۶۰ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۳۸۱ نفر دوز اول، ۵۴ میلیون و ۴۰ هزار و ۸۹ نفر دوز دوم و ۱۶ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۷۸۲ نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۱ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۲۵۲ دوز رسید. در شبانه روز گذشته ۵۷۲ هزار و ۷۷۵ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7838/21/600684/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها