به دنبال بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فعالان حوزه تولید و صنعت صورت گرفت

مأموریت رئیس جمهور به معاون اول برای تدوین «نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید داخل»


رئیس جمهور  همچنین روز گذشته در پی بیانات مهم و راهبردی مقام معظم رهبری در دیدار فعالان حوزه تولید و صنعت و لزوم اجرایی نمودن رهنمودهای معظم له، به معاون اول مأموریت داد تا با حرکت جهادی و با تشکیل کارگروهی متشکل از متخصصان، صاحبنظران و متولیان این حوزه در دولت و مجامع علمی و دانش‌بنیان و کارآفرینان، نسبت به اجرایی کردن رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب، اقدام کند.  
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این نامه که خطاب به محمد مخبر نوشته شد، سه مأموریت را مشخص کرد: اولاً، با لحاظ فرمایشات اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و سایر اسناد بالادستی اعم از سایر فرامین و رهنمودهای ایشان و قوانین موجود و سند تحول دولت، نسبت به تدوین نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید داخل اقدام کنید. ثانیاً، راهکارهای عملیاتی و اجرایی آن با تعیین زمان‌بندی و دستگاه‌های متولی و نهادهای همکار و شرح وظایف هر کدام در حوزه‌های مدیریت، نظارت، هدایت و حمایت مشخص شود. رئیس جمهور در مأموریت سوم از مخبر خواست: گزارش اقدامات انجام شده و نتایج حاصله به صورت ماهانه ارائه شود تا به استحضار ایشان و اطلاع عموم رسانده شود.

اراده دولت به ارتقاء  آمارهای اقتصادی
رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هیأت دولت، با اشاره به ناخرسندی رهبر معظم انقلاب از آمارهای اقتصادی دهه ۹۰ گفت: دولت خود را موظف می‌داند دغدغه‌ها و توصیه‌های امروز مقام معظم رهبری در دیدار با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را با اقدام جهادی پیگیری کرده و کاری کند که این ناخرسندی به رضایت خاطر ایشان و مردم عزیز تبدیل شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر انقلاب درباره رونق تولید اظهار کرد: تولید نجات دهنده کشور از مشکلات است لذا لازم است جهت‌گیری و برنامه‌ریزی اصلی همه دستگاه‌های اجرایی، تلاش برای رونق تولید و حمایت از تولید گران باشد. رئیس جمهور تهیه سند نقشه راه صنعتی کشور را اقدامی ضروری دانست و گفت: دولت با پرهیز از تصدی گری، به دنبال مدیریت، نظارت و هدایت فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است. وی وجود ثبات در مقررات را برای فعالان اقتصادی حائز اهمیت دانست و افزود: بی‌ثباتی در مقررات و تصمیم‌گیری‌های موردی باعث سردرگمی مردم، تولیدکنندگان و صادرکنندگان می‌شود و باید با اقدام جهادی به این بی ثباتی خاتمه داده شود تا فعالیت اقتصادی و بازار برای مردم و فعالان عرصه تولید قابل پیش‌بینی باشد.

سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور به استان گیلان
سخنگوی دولت اعلام کرد که به‌دنبال ابلاغ دستور رئیس‌جمهور به دستگاه‌های دولتی برای آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده تا مرز قانونی (حداقل ۶۰ متر از ساحل)، امروز معاون اجرایی رئیس‌جمهور با هدف پیگیری اجرای این دستور به همراه نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها راهی استان گیلان می‌شود.  علی بهادری جهرمی در توئیتر نوشت: «دولت مردمی برای احقاق حقوق مردم با هیچ کس مماشات نمی‌کند؛ حتی خود دولت. فردا {دوشنبه} معاون اجرایی رئیس‌جمهور به همراه نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها برای پیگیری اجرای مصوبات و دستور اخیر رئیس‌جمهور عازم گیلان خواهند شد.»
درعین حال ایرنا گزارش داد که رئیس‌جمهور، صولت مرتضوی معاون اجرایی را سرپرست نهاد ریاست جمهور و همچنین حجت‌الاسلام درویشیان رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد را با اختیارات ویژه مأمور اجرای این دستور کرده است. آزاد‌سازی نوار ساحلی دریای خزر طی سال‌های گذشته از دغدغه‌های جدی ساکنان این مناطق بوده که با دستور جدی رئیس جمهوری طی ۲۰ روز آینده باید اجرایی شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7838/2/600730/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها