سجادی: در ورزشگاه آزادی چیزی جز ادب ندیدم


وزیر ورزش و جوانان دیروز پس از جلسه‌ای که با ماچیی فایوکوفسکی سفیر لهستان در ایران داشت، در جمع خبرنگاران گفت: «سفیر لهستان بسیار فعال و ورزش‌دوست است. جالب است که بدانید او در ایران ورزش می‌کند و از خانواده سوارکاری ایران است. خانواده او نیز در چوگان فعالیت می‌کنند. در گذشته از این موضوع اطلاع داشتیم که سفرا به ورزش‌های مختلفی علاقه‌مند هستند و برخی فدراسیون‌ها نیز خوشفکر هستند و جام‌هایی با عنوان جام دیپلمات‌ها برگزار کردند و این اتفاق بسیار خوبی است. رویکرد جدید رئیس جمهور بر برقراری ارتباطات مجدد بین‌المللی در زمینه‌های مختلف است. این اقدامات نویدبخش روزهای خوبی است. ما نیز در راستای تحقق اهداف وزارت امور خارجه بر آن شدیم که تعاملات ورزشی را با کشورهایی که زمینه مناسب‌تری برای همکاری دارند، دنبال کنیم و پیش از این هم به درخواست کشور چین جلسه‌ای با سفیر این کشور داشتیم.»
سیدحمید سجادی در ادامه در خصوص صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی هم صحبت کرد: «در رختکن به بازیکنان گفتم که این تازه شروع راه تیم ملی است. امیدوارم در ادامه راه نیز این بزرگی و عزت وجود داشته باشد.
۱۵ ماه است که تیم ملی فوتبال کشورمان شکست نخورده و امیدوارم این روند ادامه یابد. در ادامه بازی‌ها نیز باید با اراده گذشته بازی کنیم. متأسفانه به‌دلیل شیوع مجدد کرونا، حضور تماشاگران را در ورزشگاه نداریم. از همه علاقه‌مندان از این بابت عذرخواهی می‌کنم. این قول را می‌دهم تا در کنار تیم ملی باشیم و آنها را تنها نگذاریم و با پیام‌های مثبت از آنها حمایت کنیم.» او به تمجید از رفتار هواداران در دیدار تیم‌های ملی ایران و عراق پرداخت: «در ورزشگاه آزادی چیزی جز احترام و ادب ندیدم. اتفاقاً خیلی شعارهای مثبت داده می‌شد. وقتی می‌بینیم مردم قدرشناس هستند، ما هم انرژی می‌گیریم و هیچ پالس منفی از نفرات حاضر در ورزشگاه ندیدیم. من به اتفاق محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته المپیک در ورزشگاه آزادی بودیم و می‌خواستیم از بین مردم عبور کنیم تا مخبر زودتر به کنار زمین بیاید اما با هجوم علاقه‌مندان برای گرفتن عکس با آقای مخبر مواجه شدیم و باز هم تأکید می‌کنم این بازی در بهترین شرایط برگزار شد.»
سجادی در مورد نگرانی‌های طرفداران پرسپولیس چنین نظر داد: «باشگاه بزرگ، مردمی و پرطرفدار پرسپولیس مانند همه باشگاه‌ها فراز و فرودهایی داشته است. زمانی که من کار را شروع کردم، با استعفای زودهنگام مدیرعامل باشگاه مواجه شدم. دو هفته‌ای صبر کردم ولی هیأت مدیره آنها درخواست داشتند با این موضوع موافقت شود. همچنین پیشنهاد دادند که رئیس هیأت مدیره به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی انتخاب شود. دوران سرپرستی نیز تمام شد و شرایط مدیرعاملی سیدمجید صدری فراهم نشد و باز هم با استعفای او مواجه شدیم. البته باز هم با این موضوع موافق نبودیم. دو سه نفر را برای مدیرعاملی پیشنهاد دادیم و هیأت مدیره نیز تقویت شد. تکمیل هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس هنوز ادامه دارد. رضا درویش که سابقه مدیریت در باشگاه‌ها را دارد، برای مدیرعاملی انتخاب شد و او از زمانی که آمده در حال پرداخت بدهی‌هاست. پرونده‌های بین‌المللی زودتر باید جمع شود. او هم خیلی علاقه دارد اگر پولی به دستش بیاید، به بازیکنان و کادر فنی پرداخت کند. این قول را می‌دهم که دوست دارم به همه باشگاه‌ها کمک کنم. نمی‌خواهم از درویش حمایت کنم اما بدهی‌هایی پیش آمده و او نمی‌خواهد پرونده‌های پرسپولیس سنگین‌تر شود. ما هم مدیرعامل پرسپولیس را تنها نگذاشتیم.»
 وزیر ورزش و جوانان گفت: «هر جا می‌رویم از ما می‌خواهند که به پرسپولیس کمک کنیم. ما هم به جشن‌های استقلال دعوت می‌شدیم و هم به جشن‌های پرسپولیس. برای هر دو تیم احترام قائلم و به همه تیم‌ها تمایل دارم. ان‌شاءالله سهام این دو باشگاه بزودی از طریق فرابورس در اختیار مردم قرار بگیرد تا سایه دولتی بودن، کمتر شود. پرسپولیس مشکلاتی دارد. به تازگی مشکل زمین آنها را به من منعکس کردند. من وزیر ورزش هستم اما مسئول تأمین زمین که نیستم اما اگر به بن‌بست بخورند، من حاضرم زمین آنها را نیز تأمین کنم. اگر یک مدیرعامل نتواند یک زمین هم تأمین کند، این امتیاز خوبی نیست. در ضمن به تیم جدید هیأت مدیره اعتماد کنید، این تیم تقویت هم خواهد شد.»
سجادی در خصوص استعفای بیژن ذوالفقارنسب از هیأت مدیره پرسپولیس نیز چنین واکنشی داشت: «هیچ‌کس نمی‌تواند شایستگی‌های او را نادیده بگیرد. او چند روز پس از انتخابش در هیأت مدیره در نامه‌ای محرمانه استعفایش را به دست من رساند و در حال بررسی این موضوع هستیم. بزودی و قبل از اعزام به چین برای بازی‌های زمستانی، با او صحبت می‌کنم و اگر قصدش ماندن نباشد، با این استعفایش موافقت می‌کنیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7838/17/600739/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها