برای عزیزی خادم که به وعده هایش عمل نمی‌کند

سند زدن موفقیت‌های تیم ملی ممنوع!


محمد محمدی سدهی
روزنامه‌نگار
11 ماه از ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال می‌گذرد؛ رئیسی که در این مدت بارها با واژه‌هایی چون «خوبان عالم» و اعتقاد به «معجزه» پس از برد تیم ملی در چند بازی و البته قطعی شدن صعود به جام جهانی قطر، خبرساز شد. عجیب اینکه آقای رئیس معمولاً از مواجهه با رسانه‌ها طفره می‌رود و بعضاً با چند رسانه محدود و مشخص حاضر به گفت‌و‌گو می‌شود. در این شرایط ابهامات همچنان باقی است و شرایط به گونه‌ای پیش نرفته که بجز تکذیب و رد یک‌سری موارد و ارتباط با فردی خاص، شاهد شفافیت هم باشیم. در واقع عزیزی خادم با جملاتی چون در ارتباط با جادوگر در شأن فدراسیون فوتبال نیست و فدراسیون دانش بنیان است و... سعی کرده روی آنچه در عمل نمی‌بینیم، تأکید کند. از سویی درآمدزایی، نگاه مدرن و دانش بنیان به فوتبال ملی و باشگاهی از مهمترین برنامه‌های عزیزی خادم بود و با بیان این برنامه‌ها، آرای آشفته اعضای مجمع فدراسیون فوتبال را در زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون به سود خود جمع کرد و برخی از چهره‌های شاخص و محبوب فوتبال ملی را از دور خارج کرد و در نهایت برای 4 سال بر مسند ریاست فدراسیون فوتبال نشست. شاید در آن مقطع روی کار آمدن عزیزی خادم موضوع چندان عجیبی برای مردم و هواداران فوتبال نبود اما گذر زمان نشان داد که اظهارات و وعده‌های آقای رئیس با برنامه‌های او در یک راستا نیست. عزیزی خادم بارها موفقیت‌های تیم ملی را به «خوبان عالم» ربط داده است اما فوتبال ایران در حال حاضر جمعی از ستاره‌های بین‌المللی مثل مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس و... را در اختیار دارد که هر کدام با درخشش در قاره سبز بارها به سرتیتر اخبار رسانه‌های اروپایی تبدیل شده‌اند و حتی گزینه‌های انتقال به تیم‌های نامدار بوده و هستند. در این شرایط پیشکسوتان و کارشناسان هم تأکید کرده‌اند که عامل صعود، بازیکنان تیم ملی فوتبال هستند که پنجشنبه گذشته با درخشش و تحمیل شکست به عراق، پایه‌گذار جشن ملی شدند.
البته اظهارات عجیب رئیس فدراسیون فوتبال به همین‌ها ختم نشده و او پس از صعود تیم ملی به جام جهانی قطر اعلام کرد که باید درباره این صعود تاریخی صدها کتاب نوشت. بسیا خب! اما اگر درباره صعود باید صد کتاب نوشت، برای وعده‌های محقق نشده عزیزی خادم هم می‌توان 200 کتاب نوشت. در ضمن بهتر است آقای رئیس فراموش نکند که صعود به جام جهانی موفقیتی است که به کادرفنی، بازیکنان و مردم و هواداران تعلق دارد و فدراسیون فوتبال نمی‌تواند آن را برای خود سند بزند. همان‌طور که دیروز یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اما بر این مهم تأکید کرد و در مصاحبه‌ای گفت: «صعود به جام جهانی فقط برای تیم ملی نیست.» آنچه مسلم است اینکه رسیدن بی‌دغدغه به جام جهانی محصول هماهنگی، همدلی، کار مشترک و توانمندی تیم بوده و همین آبان گذشته بود که بازیکنان در پستی مشترک به شرایط موجود از جمله پرداخت نشدن پاداش‌ها و پوشیدن لباس‌های کهنه، اعتراض کردند.
در هر حال تازه کار تیم ملی فوتبال شروع شده و از این پس عیار فدراسیون فوتبال و در رأس آن عزیزی خادم بیشتر مشخص خواهد شد. او وظیفه دارد در کمتر از یک سال باقی مانده تا جام جهانی قطر، شرایط را به بهترین وجه ممکن مهیا کند و تمام نیازهای تیم برطرف شود تا اعضای تیم ملی فوتبال ایران بتوانند بدون دغدغه تنها به هدف بزرگی که همانا تاریخ‌سازی و صعود از مرحله گروهی است، بیندیشند. در ضمن سؤالی وجود دارد مبنی بر اینکه چرا تکلیف تیم ملی فوتبال امید مشخص نیست؟ همان تیمی که موفق شد به مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا راه یابد. تیمی که با هدایت مهدی مهدوی‌کیا به این مهم رسید و فعلاً بلاتکلیف است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7838/17/600742/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها