«ایران» از شرایط تیم فوتبال امید گزارش می‌‌دهد

مهدوی‌کیا، فدراسیون را در انتظار گذاشته است


محمدمحمدی سدهی/ آبان ماه سال جاری بود که تیم امید ایران با هدایت مهدی مهدوی‌کیا با کسب 3 پیروزی متوالی مقابل نپال، لبنان و تاجیکستان با کسب ۹ امتیاز در مرحله مقدماتی فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا صدرنشین شد و مجوز حضور در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا را کسب کرد. تیمی که در این مسیر با سختی‌های بسیاری از جمله ابتلای چند بازیکن اصلی در کوران مسابقات به آنفلوانزا مواجه شد. نکته عجیب اینکه فدراسیون فوتبال پیش از اعزام امیدها به تاجیکستان هیچ‌گونه قراردادی با کادر فنی تیم ملی منعقد نکرد و با وجود صعود تیم ملی همچنان این اتفاق نیفتاده و از سویی تاکنون پاداش صعود هم به ملی‌پوشان امید پرداخت نشده است. این در حالی است که برخلاف شایعات چند وقت گذشته، یکی از نزدیکان مهدوی‌کیا تأکید کرد که او تمایل به ادامه کار در رأس تیم ملی امید دارد و می‌‌خواهد ضمن موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا، پروژه اصلی یعنی شکستن طلسم 48 ساله نرسیدن به المپیک را هم به سرانجام برساند. مهدوی‌کیا برای حضور در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا که در رنکینگ مسابقات انتخابی المپیک تأثیر دارد، برنامه دارد و فضای فوتبال ایران را رصد می‌‌کند. در این بین برنامه‌های تیم ملی امید از جمله حضور در یک تورنمنت چهارجانبه که قرار بود با حضور تیم‌های قطر، کره جنوبی و امارات (یا عراق) در اوایل بهمن برگزار شود هم محقق نشد و از سویی طبق برنامه قرار بود از 5 تا 15 بهمن هم اردوی تیم ملی امید شکل بگیرد که خبری از این اردو هم نشد!
در شرایطی که تردیدهایی درخصوص ادامه حضور مهدوی‌کیا در تیم ملی امید شکل گرفته بود، عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال چند روز پیش اعلام کرد که مهدوی‌کیا همچنان سرمربی امیدهاست.
در این بین میرشاد ماجدی، رئیس کمیته جوانان و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص برنامه‌های تیم ملی امید به خبرنگار«ایران» گفت: «هدف‌های تیم ملی امید شامل حضور در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است که قهرمانی آسیا خردادماه و بازی‌های آسیایی شهریورماه برگزار خواهند شد. برنامه‌ریزی ما بعد از صعود تیم ملی امید در تاجیکستان بر همین اساس بود و پس از این اتفاق فرخنده کادر فنی تیم ملی امید اعلام کرد که در فیفادی تمرینات این تیم را برگزار خواهد کرد. هدف از برگزاری تمرینات در این زمان، آزاد بودن بازیکنان تیم ملی امید بود که هر کدام از آنها در تیم‌های لیگ برتری جزو نفرات اصلی تیم‌های‌شان هستند.» او در خصوص لغو اردوی تیم ملی امید اظهار داشت: ‌«قرار بر این بود که کادر فنی در فیفادی فعلی همزمان با بازی تیم ملی بزرگسالان مقابل عراق و امارات، برنامه‌های خود را ارائه دهد که البته این اتفاق نیفتاد. در واقع لغو اردوی برنامه‌ریزی شده تیم ملی امید به دلیل عدم ارائه برنامه این تیم توسط مهدوی‌کیا بود. با این شرایط مشخص نیست که در چه زمانی اردوهای تیم ملی برگزار شود.»
رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال درخصوص عدم امضای قرارداد با سرمربی تیم امید هم توضیح داد: ‌«قرارداد مهدوی‌کیا با فدراسیون آماده امضاست. بحث مالی این قرارداد در اختیار هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال قرار داشت و از سوی هیأت رئیسه تأیید شد و پس از آن به کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال رفت. کمیته حقوقی فدراسیون هم این قرارداد را تأیید کرد تا آماده امضا باشد. همچنین مباحث مالی قرارداد به تأیید فدراسیون و مهدوی‌کیا رسید اما حقیقتاً دلیل اینکه این قرارداد امضا نمی‌شود را خود من هم نمی‌دانم. شاید یکسری آپشن می‌‌خواهند در این قرارداد بگذارند و به این دلیل است که قرارداد امضا نشده است. این در حالی است که هر دو سمت یعنی فدراسیون فوتبال و شخص مهدوی‌کیا علاقه زیادی به همکاری دارند. در واقع ما در انتظار هستیم تا مهدوی‌کیا برنامه‌های خود را ارائه دهد و قرارداد بین طرفین امضا شود تا کارهای تیم ملی امید در سریع‌ترین زمان ممکن پیش برود.»
او درخصوص عدم پرداخت پاداش به کادر فنی و بازیکنان پس از صعود به مرحله نهایی مسابقات و اینکه آیا حاشیه‌های اخیر مانع انعقاد قرارداد بین طرفین شده است؟ افزود: ‌«حقیقتاً دلیل این موضوع را نمی‌دانم و حتی نمی‌دانم که مبلغ پاداش چقدر است. ما بحث فنی را می‌‌گوییم اما اعتقاد دارم که حواشی اخیر تأثیری بر ادامه همکاری مهدوی‌کیا با فدراسیون فوتبال نداشته باشد چرا که فدراسیون فوتبال پس از آن حواشی چندین‌بار حمایت‌های خود را از مهدوی‌کیا اعلام کرد. همان‌گونه که کامرانی‌فر گفت سرمربی تیم ملی امید حواشی این دیدار را بخوبی مدیریت کرد.»   
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام داشت: ‌«خیلی علاقه‌مند بودیم که در این فیفادی برنامه‌ریزی‌ها انجام شود اما متأسفانه ما بهمن ماه را از دست دادیم و احتمالاً اسفندماه را هم از دست خواهیم داد. تنها سه ماه برای حضور در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا زمان داریم که این زمان زیادی نیست. رئیس فدراسیون فوتبال بشدت پیگیر موضوعات تیم ملی امید است و با مهدوی‌کیا در ارتباط است تا بتوانیم برنامه‌های تیم ملی امید را اجرایی کنیم.»

بــــرش
رضایت فدراسیون از تیم امید

میرشاد ماجدی، رئیس کمیته جوانان و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص رضایت این فدراسیون از کادر فنی تیم ملی امید گفت: ‌«تیم امید در تاجیکستان واقعاً خوب و سرحال بود و یکی از نتایج خوب تیم امید در دیدار با تاجیکستان رقم خورد. فدراسیون فوتبال از تیم امید و کادر این تیم رضایت کامل دارد و از تیم ملی حمایت می‌‌کند اما ما برای حضور در مرحله نهایی مسابقات که با حضور 16 تیم برگزار می‌‌شود، نیاز به کار داریم و امیدواریم که هرچه زودتر تیم امید کار خود را آغاز کند.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7838/18/600743/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها