ماجرای من و طارمی سوء‌تفاهم بود، او بازیکن کلیدی ماست

اسکوچیچ: در جام‌جهانی، انگار میزبانیم


تیم‌ملی فوتبال ایران با پیروزی که در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل عراق به دست آورد، جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرد. در همین رابطه دراگان اسکوچیچ مصاحبه‌ای با سایت اسپورتال کرواسی انجام داد و در بخشی از آن گفت: «هیچ احساسی بهتر از بیدار شدن در صبح بعد از پیروزی نیست اما من حتی شب‌ها بعد از بازی‌ها زیاد نمی‌خوابم. من پیام تبریک از سفیر کرواسی در تهران و سفیر ایران در زاگرب دریافت کردم. استادم از دانشگاه زاگرب و همچنین هم‌تیمی‌هایم از باشگاه لاس پالماس با من تماس گرفتند. من تمام پیام‌ها را در طول شب خواندم و برخی از آنها مرا بشدت تحت تأثیر قرار داد. البته احساس خوشحالی هنوز وجود دارد اما من در مورد این چیزها کاملاً منطقی هستم. بعد از بازی یک میهمانی واقعی در استادیوم برپا شد. البته بیش از هر چیزی الان از کرونا می‌ترسم. پیش از بازی با عراق ما 5 بازیکن کرونایی داشتیم که نمی‌توانستیم روی آنها حساب باز کنیم. بعد از بازی بسیاری از طرفداران حتی به داخل زمین آمده بودند. خیابان‌ها شلوغ شده بود و من خیلی خوشحالم که مردم از این بابت شادمان شده‌اند.»
در ابتدای حضور اسکوچیچ در تیم ملی این شایعه به وجود آمده بود که او مورد حمایت برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم ملی و پرسپولیس قرار دارد ولی حالا اسکوچیچ درباره ارتباط‌هایش چنین توضیح داد: «من زیاد با برانکو در تماس نیستم ولی با همه صحبت می‌کنم و به خاطر موفقیت‌هایشان به آنها تبریک می‌گویم. آنها نیز به من تبریک گفتند. برای مثال پیامی را از لوکا میلانوویچ، مربی بدنساز تیم ملی کرواسی دریافت کردم.» او درباره بازی با عراق چنین نظر داد: «ما بازی را با کمی استرس آغاز کردیم. پیش از بازی باران آمده بود ولی بعد از 15 دقیقه اول، به قول خودشان مثل یک سمفونی در تمام پست‌ها خوب کار کردیم. توفانی بودیم و موقعیت‌های زیادی را ساخته و پرداخته کردیم. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم. طارمی صبح روز بازی به تیم رسیده بود زیرا در ترکیه به دلیل برف سنگین نتوانسته بود به ما اضافه شود.»
اسکوچیچ درباره سوءتفاهم با طارمی و برخی از جملات او که در کرواسی گفته شد و در ایران بد ترجمه شده بود، چنین واکنشی داشت: این ترجمه توسط برخی گروه‌های علاقه‌مند رخ داد. ساده بگویم، یک سوء‌تفاهم بود. من هرگز مشکل نداشتم و همه چیز حل شده است. او بازیکن کلیدی ما و بهترین بازیکن پورتو است.» او درباره علت موفقیتش در ایران هم صحبت کرد: «بازیکنان بسیار با انگیزه هستند و ما در شرایط سختی قرار داشتیم. برخی اصلاً ناامید شده بودند. راز پیروزی ما چه بود؟ من برای این شغل بسیار آماده بودم زیرا سال‌ها تلاش کرده بودم. در ادامه من ذهنیت بازیکنان را خیلی خوب می‌شناختم و آگاه بودم که فرهنگ و بازیکنان اینجا به چه شکل است. به نظرم راز موفقیت در این بود. من به کاری که در این 2 سال در ایران انجام دادم، افتخار می‌کنم. خیلی روی خودم سرمایه‌گذاری کردم و این نتیجه کارم است. فکر می‌کنم چیزهای زیادی به سمت من روانه شد وقتی این راه را طی کردم. رؤیایم به حقیقت پیوسته. من همیشه دوست دارم در بالاترین سطح باشم. این اتفاق وزن زیادی دارد. ما اولین تیم راه یافته به جام جهانی از آسیا هستیم. من به این افتخار می‌کنم و این موضوع برایم بسیار اهمیت دارد.»
اسکوچیچ یادآور شد: «والیبال و کشتی در اینجا خیلی محبوب است ولی فوتبال یک چیز دیگر است. واقعاً آنها عاشق فوتبال هستند و من الان خیلی ناراحتم که ورزشگاه‌ها به دلیل کرونا خالی از تماشاگر است. این کشور، یک کشور فوتبالی است. برای جام جهانی هم در قطر انگار در خانه هستیم. قطر خیلی به اینجا نزدیک است و رابطه خوبی با ایران دارد. این مرا خوشحال می‌کند. الان به برخی از طرفداران اجازه دادند که به ورزشگاه بیایند که واقعاً حضور آنها زیبا بود. ما مدت‌ها بود مقابل تماشاگران بازی نکرده بودیم و این مسأله برای بازیکنان خیلی اهمیت داشت. ناراحتم که ورزشگاه پر از تماشاگر نبود چون در اینجا 85 هزار تماشاگر جمع می‌شد.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7838/18/600744/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها