اخبار


اولویت دهی در ارائه خدمات به تولیدکنندگان فعال در طرح «درج قیمت تولیدکننده»

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت در ابلاغیه‌ای به سازمان‌های استانی اعلام کرد: واحد‌های فعال در طرح درج قیمت تولیدکننده باید در اولویت دریافت خدمات از بخش‌های مختلف وزارت صمت (بویژه سازمان‌های استانی) قرار گیرند.
به گزارش روابط عمومی وزارت صمت، در ابلاغیه مهدی نیازی آمده است: با توجه به اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده در سراسر کشور و اهمیت این فعالیت در ساماندهی نظام توزیع و کاهش قیمت مصرف کننده و با توجه به تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت، واحد‌های فعال در این طرح باید در اولویت دریافت خدمات از بخش‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت (بویژه سازمان‌های استانی) قرار گیرند. معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرده است: سازمان‌های صمت استانی علاوه بر جلب مشارکت فعالانه همه واحد‌های مشمول طرح در چهارچوب زمان‌بندی و برنامه‌های ابلاغی باید به اولویت دهی در ارائه خدمات مرتبط با حوزه مأموریتی وزارت صنعت، معدن و تجارت به واحد‌های فعال در این طرح، بویژه معرفی برای دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ اقدام کنند.

شناسایی 5000 مرکز بدون مجوز استخراج رمز‌ارز‌

بر اساس اطلاعات به دست آمده تا کنون 5 هزار و 144 مرکز غیر مجاز استخراج رمزارز با مجموع ظرفیت 607 مگاوات کشف و جمع‌آوری شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، براساس اطلاعات به دست آمده از دیوان محاسبات کشور پیرامون وضعیت استخراج رمزارزها، میزان ظرفیت شبکه برق کشور که برای استخراج رمزارز مورد استفاده قرار گرفته است، 2 هزار مگاوات برآورد می‌شود. از میزان 2 هزار مگاوات ظرفیت درگیر شبکه برق کشور، 50 مرکز استخراج با ظرفیت 209 مگاوات به‌صورت مجاز فعالیت می‌کنند. براساس اطلاعات مستند، ظرفیت شبکه برق درگیر با مزارع بدون مجوز استخراج ارز دیجیتال کشف نشده معادل 1184 مگاوات برآورد می‌شود.

تشکیل ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش‌بنیان نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طی احکامی آقایان کریم زبیدی، سیدمهدیا مطهری، فریدون کردزنگنه، رشید قانعی، سید‌فرهنگ فصیحی و برزو قنبری را به عضویت در ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش‌بنیان نفت منصوب کرد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ابلاغیه‌ای تمام مدیریت‌های ستادی و زیر‌مجموعه‌های این شرکت را ملزم به اجرای تصمیمات ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش‌بنیان نفت و ارائه گزارش‌های منظم از روند توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان کرد.در این ابلاغیه با تأکید بر بیانات راهبردی مقام معظم رهبری در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در تاریخ دهم بهمن‌ماه پیرامون اولویت‌ها و راهبردهای صنعت کشور، تکلیف جدید مدیران، کارکنان و جوانان صنعت بزرگ و راهبردی نفت در پیشبرد دانش‌بنیان این صنعت مورد تأکید قرار گرفته است.
خجسته‌مهر در این ابلاغیه از تمام ارکان شرکت ملی نفت خواسته تا عزم خود را برای تحول راهبردی در رویکردها و تغییر و بازسازی انقلابی ساختارها و اصلاح حوزه علم، پژوهش و فناوری جزم کرده و آماده باشند تا با پیشگامی نخبگان و جوانان انقلابی و با استفاده از ظرفیت و همکاری تمامی اندیشمندان، کارآفرینان، دانشگاهیان، پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خدمات فنی و سازندگان کالاها و تجهیزات صنعت نفت فصلی نو را در عرصه اقتصاد انرژی دانش‌بنیان جمهوری اسلامی پایه‌ریزی کنند.
وی همچنین تمام مدیریت‌های ستادی و هیأت‌مدیره شرکت‌های تابعه را موظف به پیگیری و اجرای تصمیمات ستاد و ارائه گزارش عملکرد در فعالیت‌های توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان نموده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7843/8/601638/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها