اخبار


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد
رصد توانمندی بیش از ۶ هزار شرکت دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند، گفت: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شرکت‌ها با هدف ارتقا در حال رصد بوده و هر ۲ سال یک بار مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
به گزارش «ایرنا»، سورنا ستاری روز گذشته در حاشیه آیین بهره‌برداری از ساختمان مرکز رشد و نوآوری، خانه خلاق و رونمایی از ۳۵ محصول فناورانه که در پردیس دانشگاه خوارزمی مستقر در کرج برگزار شد، افزود: امروز جهت‌گیری دانشگاه‌ها در کشور به سمت حل مسائل و مشکلات مردم و کارآفرینی است که استمرار این رویه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌شود ضمن آنکه خوشحالیم که دانشگاه خوارزمی قدم‌های محکمی در این زمینه برداشته است.
ستاری درباره ارزیابی تیم‌های فناورانه در دانشگاه خوارزمی کرج گفت: انواع تیم‌های فناورانه همچون استارتاپ‌های کوچک تا شرکت‌هایی که به نسبت در این مجموعه بالغ شده‌اند فعال هستند که خارج از این مرکز کارآفرینی انجام می‌دهند. وی افزود: تلاقی استارتاپ‌های کوچک با شرکت‌های بزرگ باید اتفاق بیفتد تا اکوسیستم برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

آزمایشگاه کاربرد اینترنت اشیا افتتاح شد

آزمایشگاه کاربرد IOT یا اینترنت اشیا در تأمین امنیت غذایی و کاهش مصرف آب و آغاز فعالیت شبکه گلخانه‌های هوشمند کوچک مقیاس روز گذشته همزمان با دهه فجر با حضور ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات افتتاح شد.
به گزارش فارس، گلخانه هوشمند پارک فاوا دارای حدود 100 متر مربع مساحت است. این گلخانه با استفاده از فناوری اینترنت اشیا (IOT) قابلیت کشت هرگونه محصول را دارد و با استفاده از فناوری‌های نوین، امکان فراهم‌سازی و انطباق شرایط محیطی (دما، رطوبت، آبیاری و...) را به‌صورت هوشمند و خودکار فراهم می‌کند. در این گلخانه باید تمامی پارامترها از طریق وب و اینترنت مانیتور و کنترل شود. همچنین از این طریق می‌توان شبکه‌ای از گلخانه‌ها را از طریق وب کنترل کرد. در مقایسه با دیگر گلخانه‌های معمولی، در گلخانه IOT حدود 50 درصد کمتر آب مصرف می‌شود، اما در عین حال 30 تا 40 درصد افزایش در بازدهی محصول رقم می‌خورد، حتی می‌توان با رعایت کامل پارامترها، مصرف آب را کمتر و بازدهی را هم افزایش داد.

«رأی منفی» به کامنت در توئیتر فعال شد

سال گذشته، توئیتر ویژگی «رأی منفی» به پاسخ‌های یک پست را به طور آزمایشی در برخی دستگاه‌های iOS عرضه کرد و اکنون آن را برای کاربران سراسر جهان فراهم کرده است. به گزارش مهر، این ویژگی جدید هم اکنون در نسخه وب توئیتر ارائه شده و بزودی برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS نیز فراهم می‌شود. این قابلیت در پلتفرم ردیت نیز وجود دارد و کاربران آن می‌توانند براحتی رأی‌های مثبت یا منفی به یک کامنت را ببینند، اما ویژگی جدید توئیتر سازوکار مختلفی دارد و تعداد رأی‌های منفی برای بقیه کاربران قابل مشاهده نیست. اما این قابلیت سبب می‌شود الگوریتم‌های توئیتر بهتر بتوانند کامنت‌های مرتبط با پست فرد را شناسایی کنند و در نتیجه آنها را برجسته‌تر کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7843/11/601651/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها