گفته‌‌ها


یک فرصت طلایی برای معرفی هنر  یزد

محسن اکرمی : برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر در شهرهایی غیر از پایتخت امکان تماشای نمایش‌ها را برای علاقه‌مندان دیگر شهرها فراهم می‌کند و در رشد روند تئاتر استان  شاید نتوان گفت تاثیر مستقیم دارد؛ اما از آنجا که برگزاری چنین جشنواره‌ای نیازمند مقدمات و امکاناتی در شهر محل برگزاری است که باید فراهم شود اگر موجب تجهیز تنها پلاتو و سالن کوچک قاب عکسی شود، پیشکسوتان و چهره‌های مطرح این رشته هنری که به یزد می‌آیند به پتانسیل‌های این شهر که جزء میراث جهانی است پی ببرند.
بخشی از گفت‌وگوی این کارگردان با  ایران تئاتر

پایتخت‌های سیاسی، پایتخت‌های فرهنگی

مجید جوادیان زاده : پایتخت‌ها در همه جای دنیا به عنوان پایتخت سیاسی محسوب می‌شوند. اما در کشور ما تهران علاوه بر اینکه پایتخت سیاسی است پایتخت فرهنگی،اجتماعی،دینی و دانشگاهی هم محسوب می‌شود. از این جهت باید این تمرکز زدایی در این زمینه انجام پذیرد و انتظار بر این است که رویدادها در شهرهای دیگر هم اتفاق بیفتد و فرصت تجربه کردن برای هر استان وجود داشته باشد.
بخشی از گفت‌وگوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با  ستاد خبری جشنواره

باید رویکردی مردمی داشته باشیم

محمود سالاری : جامعه‌شناسان رشد و تعالی فرهنگی یک جامعه و هر قوم و ملتی را با حضور و منزلت تئاتر در آن جامعه اندازه‌گیری می‌کنند. هنری که مخاطب اصلی آن مردم هستند و مردمی‌ترین هنرهاست. تئاتر در اولین وظیفه، باید رویکردی مردمی داشته باشد و به فرهنگ، دغدغه، آرمان‌ها، اعتقادات و باور‌های آنان پرداخته و از آنان فاصله نگیرد و همواره آینه حیات جمعی و الگوی آن باشد. تئاتر زمانی به جایگاه حقیقی خود می‌رسد که مردم دوستش بدارند و با آن پیوند برقرار سازند.
بخشی از متن پیام معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تهران به تنهایی کافی نیست

کورش شمس :برای هنرمندان شهرستانی حضور در جشنواره فجر به همان اندازه اهمیت دارد که شرکت و حضورشان در جشنواره برای خود جشنواره مهم و لازم و پیش برنده است . به‌نظر می‌رسد هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند .. تصور کنید تئاتر شهرستان‌ها با آن همه نبوغ و قصه و آیین و رسوم و رنگ و شکل را از جشنواره ملی تئاتر فجر بگیرند، واقعا تئاتر تهران به تنهایی چیز زیادی برای عرضه به سالن های نمایش ندارد.
بخشی از گفت‌وگوی این کارگردان با  ایران تئاتر

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7843/19/601672/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها