روز شلوغ استقلال و فولاد در نقل و انتقالات زمستانی

مظاهری رفت، حردانی آمد


گروه ورزشی/ با رسیدن به فصل نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران، تیم‌ها با جذب بازیکنان مختلف، سعی در برطرف کردن نقاط ضعف خود دارند. یکی از این بازیکنان که رفت‌و‌آمدهای او به تیم‌های مختلف خبرساز بوده، بدون تردید محمد رشید مظاهری است. دروازه‌بانی که فصل گذشته به دروازه‌بان اصلی استقلال تبدیل شد اما قبل از شروع فصل قراردادش را با این تیم فسخ کرد و آبی‌ها را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی نکرد. او در ادامه تصمیم گرفت دوباره به استقلال بازگردد؛ بازگشتی که روزهای متفاوتی برای او رقم زد. مظاهری در نیم فصل نخست فصل جاری (هفته دوم) تنها در یک مسابقه آن هم به‌عنوان بازیکن تعویضی مقابل ذوب‌آهن به جای سیدحسین حسینی به زمین رفت و بعد از آن حتی رنگ حضور در لیست 20 نفره‌ آبی‌ها را ندید تا عرصه بر او تنگ شود و به همین خاطر از ماه‌ها قبل خواهان جدایی از جمع آبی‌ها شد. در این میان، ابتدا بحث پیوستن مظاهری به فولاد مطرح شد و دو باشگاه مذاکراتی برای معاوضه این بازیکن داشتند اما بنا بر اعلام حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل فولاد، درخواست‌های عجیب مظاهری مانع از قطعی شدن این انتقال شد‌. او که در روزهای گذشته مذاکرات مختلفی داشت، در نهایت دیروز و در جلسه‌ای که با مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال داشت، مطالباتش از باشگاه را بخشید و رسماً از این تیم جدا شد. مظاهری پس از این اتفاق در صفحه شخصی‌اش نوشت: «آرزوی موفقیت برای استقلال بزرگ. به امید دیدار...»
مقصد رشید کجاست؟
مظاهری که مورد توجه محرم نویدکیا سرمربی سپاهان قرار گرفته، مذاکرات خوبی را با مسئولان این باشگاه داشته و حضورش در جمع طلایی‌پوشان اصفهان تقریباً نهایی شده و به احتمال فراوان طی یکی دو روز آینده قراردادش را با این تیم به امضا خواهد رساند. رشید حالا دوباره به اصفهان برمی‌گردد. شهری که از آنجا و با حضور در ترکیب ذوب‌آهن اوج گرفت و به پیراهن تیم ملی نیز رسید.
چرا استقلال با جدایی مظاهری موافقت کرد؟
شاید برخى از هواداران استقلال بر این باور هستند که این باشگاه نباید مظاهرى را به سپاهان واگذار مى‌کرد اما اگر استقلال مظاهرى را حفظ مى ‌کرد باید حدود 5 میلیارد مطالبات قبلى و نزدیک به ۵ میلیارد از دستمزد باقی‌مانده که نزدیک به ١٠ میلیارد را به او پرداخت می‌کرد. همچنین مظاهرى ٢٣ دى ماه اخطار فسخ قرارداد را به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال ارائه داده بود و اگر تا ٢٣ بهمن بخش دیگرى از مبلغ قراردادش را دریافت نمى‌کرد با فسخ قرارداد مى‌توانست کلیه مطالباتش را با شکایت از استقلال دریافت کرده و همان هزینه ۱۰ میلیاردى را به این باشگاه تحمیل کند و هم با در دست داشتن رضایت‌نامه به هر باشگاهى که مایل بود حتى پرسپولیس ملحق شود. راه حل سوم براى آبى‌ها موافقت با جدایى مسالمت‌آمیز رشید بود که البته بدون دریافت مبلغى به‌عنوان رضایت‌نامه و یا امکان معاوضه با بازیکنى از سپاهان انجام شد اما سود استقلال از این معامله که به اندازه دریافت مبلغ رضایت‌نامه ارزش داشت، باعث شد این تیم به جدایی او رضایت دهد.
معاوضه حردانی با رضاوند و آقاسی چطور انجام شد؟
اما استقلال در فصل نقل و انتقالات تغییرات دیگری هم داشت. مجیدی از مدت‌ها پیش و قبل از شروع فصل در پی جذب صالح حردانی مدافع راست ملی پوش فولاد بود و پس از اینکه عارف آقاسی خواستار جدایی از جمع آبی پوشان و رفتن اهواز به خاطر شرایط خانوادگی‌اش شد، استقلال رضایتنامه او را به صورت قطعی برای فولاد صادر کرد و رضاوند را به صورت قرضی به تیم جواد نکونام داد و توانست صالح حردانی را با قرارداد دائمی جذب کند تا به مهم‌ترین هدف خود دست پیدا کند. این انتقال از این نظر برای استقلال مفید است که حالا آبی‌ها می‌توانند بعد از گذشت یک نیم فصل، از رضاوند استفاده کنند و از طرف دیگر صالح حردانی را برای طولانی مدت در اختیار داشته باشند. حردانی دیروز با حضور در ساختمان باشگاه استقلال، رسماً به مدت 2 سال و نیم آبی پوش شد. گفتنی است دیروز متین کریم‌زاده مدافع استقلال نیز با عقد قراردادی به عضویت نساجی درآمد.
گرشاسبی: حردانی در قراردادش بند اضافه کرده بود
حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد که شهاب گردان و محمدرضا خلعتبری را هم برای تیمش به خدمت گرفته، در مورد شرایط جدایی صالح حردانی به برنامه تهران ورزشی توضیح داد: «حردانی در فصل جاری در قرارداد خود بند اضافه کرده بود که او با پرداخت مبلغی می‌تواند به صورت یک طرفه قرارداد خود را فسخ کند. در فصل جاری حردانی با استقلال به توافق رسیده بود و کار به امضا کشیده بود ولی او را متقاعد کردیم که یک فصل دیگر تمدید کند ولی شرط گذاشت که اگر پنجره باز شود باشگاه اجازه دهد تا جدا شود. وقتی هم زمزمه رفتن او شنیده شد طی صحبتی که با نکونام داشتیم قرار بر این شد که او را معاوضه کنیم. باشگاه استقلال هم با درخواست ما موافقت کرد و 2 بازیکن را گرفتیم. درباره مظاهری هم کادر فنی با حضور دروازه‌بان استقلال مخالفت کرد و باعث شد قرارداد او محقق نشود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7843/23/601686/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها