هنرمندان در فضای مجازی


این روزها، تب داغ جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر آنقدر فراگیر است که صفحات مجازی هنرمندان به اخبار این حوزه‌ها اختصاص دارد و معرفی آثاری که در جشنواره دارند. ادبیاتی‌ها که تازه از نمایشگاه مجازی کتاب فارغ شده‌اند از کارهای تازه‌ترشان نوشته‌اند.

چهره ها
پدرام شریفی بازیگری که امسال با فیلم «بی‌صدا حلزون» در جشنواره فجر حضور دارد در پستی اینستاگرامی نوشت: «بی صدا حلزون قصه متفاوت از زندگی یک زوج متفاوت و محصول هدایت فیلم است که از ۲۳ بهمن ماه در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد و ‌هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی و محسن کیایی بازیگران فیلم، بهرنگ دزفولی زاده کارگردان و مرتضی شایسته تهیه‌کننده آن هستند.
رضا بهبودی بازیگر سرشناس سینما و تئاتر از شروع دوره کارگاه‌های بازیگری‌اش در ایسنتاگرام نوشته و چند خطی این‌طور توضیح داده: «مگر می‌شود به این عزیزان صرفاً «علاقه مند» گفت که تو اول باید ابزارهای اصلی بدن و بیانت را صیقل بدهی. بیشترین هزینه مالی و زمانی را برای ارتقای بدن و بیان و نیز رشد فکری‌ات بکنی! او فقط می‌خواهد بازیگر شود. از این پس، شرکت در کلاس‌های منِ کمترین، صرفاً با ارائه مدارکی دالّ بر گذراندن دوره‌های بدن و بیان امکانپذیر است. بنده، تخصصی در این دو حیطه ندارم و نیز ادعایی در تدریس بازیگری.»
علی فراست، نویسنده و منتقد هم در اینستاگرام فیلم «ملاقات خصوصی» را که این روزها در اکران جشنواره به‌سر می‌برد معرفی کرده و نوشته: «هرسال به دلیلی فیلم‌های جشنواره را می‌بینم و از اینکه سینمای ایران تقریباً مسیر ضعیف و غیر حرفه ای پیش گرفته، مثل هرایرانی هنردوست، رنج می‌برم. بین چهارفیلمی که امسال _ تا این لحظه _ دیده ام، ملاقات خصوصی را دلنشین‌تر و دیدنی‌تر یافته‌ام. هم به دلیل داستانش و هم ساختار سینمایی‌اش. فیلم، تمی عاشقانه دارد. عشق بین یک زندانی با بازی «هوتن شکیبا» روی می‌دهد که دربند خلافکارهای حرفه‌ای زندان است و دختری معصوم با بازی «پریناز ایزدیار» از خانواده‌ای که پدر خانواده نیز تصادفاً در بند همان خلافکارها_ از جمله جوان عاشق_ به سر می‌برد. دختر، مانده است که به وادی این عشق مشکوک پا بگذارد یا از آن بگریزد. بالاخره تصمیم می‌گیرد و وارد ماجراهایی می‌شود که هرگز احتمال آن‌ها را نمی‌داد. با اینکه فیلم، اولین تجربه سینمایی امید شمس است، برای من امیدوارکننده است. نویسندگانش امید شمس و علی سرآهنگ داستان را می‌شناسند و اگر قبل از ساخت با نویسنده‌ای حرفه‌‌ای مشورت می‌کردند، فیلم، از این پخته‌تر و دیدنی‌تر هم می‌شد.»
احسان مطوری هم از آلبوم جدیدش نوشت: «خوشبختانه آلبوم «صداها و پل‌ها» در ماه فوریه ۲۰۲۲، در رتبه چهارم و در بین ۲۰ آلبوم برتر چارت مطرح «موسیقی‌جهانی اروپا» قرار گرفته است. تبریک به همه همکارانم و به امید موفقیت‌های بیشتر برای پروژه »
علیرضا حسینی تهیه کننده شبکه چهار سیما در اینستاگرامش خبر از حضور یک ایران‌شناس را دربرنامه «حکایت دل» داده و نوشته: «بانوی سُغد، استاد زهره زرشناس، استاد زبان‌های باستانی و پژوهشگر وایرانشناس، در «حکایت دل». پخش از شبکه چهار قسمت اول دوشنبه ساعت۲۱ باز پخش سه‌شنبه و جمعه حوالی ظهر. کارگردان بیژن شکرریز»
اسماعیل امینی شاعر هم در اینستاگرامش خبر از حضور در یک برنامه با محوریت طنز داده و نوشته: «گفتاری درباره طنز در منظومه خسرو و شیرین. جلسه مجازی پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات. دوشنبه هجدهم بهمن ساعت 10 صبح»

چه خبر؟
چهلمین جشنواره بین‌المللى تئاتر فجر این روزها در حال اجراست و بخش صحنه‌ای از امروز کار خود را آغاز کرده است. جیران اجلالی هنرمند تئاتر، در اینستاگرام خود نمایش «هفت تا نه و نیم» را معرفی کرده که خودش یکی از اجراگران آن است. او نوشته: «این نمایش براساس داستان ص.ص.م از هفت تا نه و نیم، نوشته عباس نعلبندیان شده و مریم خلیلى آن را کارگردانی می‌کند. اجراگران آن هم محمدامین افشار، شهاب مرندی، محمدحسین کریمی پناه، حسین محمدی، شبنم میرگلی، جیران اجلالی، پارسا فرجادمنش، مهسا سلیمانی، محمد طالبی و پدرام مهری خواهند بود. این نمایش که میدانی‌ست از میدان راه آهن، به سمت خیابان ولیعصر، ابتدای خیابان مختاری شروع می‌شود و میدان راه آهن کارش را به اتمام می‌رساند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7843/24/601700/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها