اخبار


حضور رئیس‌‌جمهور در مراسم ترحیم آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی

رئیس‌‌جمهور در مراسم ترحیم و بزرگداشت مرجع عالیقدر شیعیان، حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی حضور یافت. به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی با قرائت فاتحه از پیشگاه خداوند متعال برای روح مطهر آن عالم وارسته، علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) را مسألت کرد.همچنین آیت‌الله اختری نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان نیز به نمایندگی از مقام معظم رهبری در این مراسم شرکت کرد.

برگزاری جلسه سران قوا به میزبانی رئیس دستگاه قضا
سران سه قوه در نشست مشترک خود که به میزبانی قوه‌ قضائیه برگزار شد، مهم‌ترین موضوعات داخلی و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، همزمان با ایام چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جلسه هفتگی سران قوا عصر شنبه (۱۶بهمن) به میزبانی حجت‌الاسلام‌ محسنی‌اژه‌ای رئیس دستگاه قضا و با حضور آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی رئیس‌‌جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا حصول نتیجه به مذاکره با عربستان ادامه دهد
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر شنبه در تماس تلفنی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، با بیان اینکه گسترش و تعمیق روابط بین دو کشور همواره مورد تأکید جمهوری اسلامی ایران بوده، افزود: در رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم مبنی بر گسترش روابط با کشورهای همسایه و منطقه، عراق جایگاهی ممتاز دارد. رئیس جمهور افزود: یک حکومت قدرتمند و منسجم و یک جامعه قوی و متحد در عراق همواره مورد تأکید ایران بوده است. دکتر رئیسی با اشاره به اینکه تهران و بغداد در مقابله با گروه‌های داعشی و تکفیری تجربه موفقی داشتند که می‌تواند در عرصه تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای نیز تداوم یابد، اظهار داشت: همه مشکلات و مسائل منطقه قابل حل و فصل است به شرط آنکه مداخله قدرت‌های فرامنطقه‌ای متوقف شود. رئیس جمهور تصریح کرد: مشکلات منطقه ناشی از زیاده‌خواهی‌های امریکایی‌ها است و اگر ‌‌آنها به شکل واقعی و نه ظاهری از منطقه اخراج شوند، خواهیم دید که خود کشورهای منطقه می‌توانند صلح، ثبات و امنیت را با همکاری یکدیگر در منطقه به طور کامل برقرار کنند. آیت‌الله رئیسی از تلاش‌های دولت عراق برای برگزاری مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی قدردانی و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد به این مذاکرات تا حصول نتیجه ادامه دهد، به شرط آنکه سعودی‌ها نیز در فضای تفاهم و احترام متقابل حاضر به ادامه مذاکرات باشند. رئیس جمهور ضمن یادآوری مصائب و سختی‌های وارده بر ملت یمن، اظهار امیدواری کرد که دولت عراق در این زمینه هم بتواند پیشرو در ابتکار منطقه‌ای برای رفع محاصره و استیفای حقوق یمنی‌ها باشد. مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه افزایش سطح تبادلات اقتصادی با ایران برای عراق بسیار اهمیت دارد، افزود: بغداد از سیاست گسترش تعاملات همسایگی و منطقه‌ای ایران کاملاً استقبال کرده و امیدواریم سطح همکاری‌ها و مناسبات دو کشور بیش از پیش گسترش و تعمیق یابد..

با حکم دکتر مخبر صورت گرفت
انتصاب معاون بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس جمهور

معاون اول رئیس جمهور در حکمی «حسن کاظمی قمی» را به عنوان «معاون بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای» خود منصوب کرد. لازم به ذکر است نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، دستیار ویژه اقتصادی وزیر امور خارجه، دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران، عراق و سوریه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و سرکنسول کشورمان در هرات از جمله سوابق حسن کاظمی قمی در سال‌های گذشته است.

وزیر اطلاعات:
امنیت امروز سیستان و بلوچستان نتیجه وحدت شیعه و سنی است

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب وزیر اطلاعات در جلسه شورای تأمین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ما امروز شاهد هستیم که با همه فتنه‌ها و توطئه‌ها و تجزیه طلبی‌ها و فعالیت‌های تروریستی و دسیسه‌های گروهک‌ها و بخصوص فتنه‌گری‌های رژیم صهیونیستی و همچنین اقدامات وسیع و گسترده امریکا، به لطف الهی و با رهبری‌های رهبر حکیم‌مان، در ایران، منطقه و دنیا سربلند هستیم. وی ادامه داد: ما امروز شاهد هستیم با اینکه دشمن تلاش داشت این انقلاب و نهضت را از درون و در کشور ما پرهزینه و با فتنه‌ها و توطئه‌ها روبه رو کند، محور مقاومت گسترش پیدا کرده است. به گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات، خطیب بیان کرد: امروز با افتخار نمایندگان نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان کشوری که در امنیت جهانی و در تصمیمات جهانی و در قدرت جهانی حضور مؤثری دارد مقابل تمامی قدرتمندان مدعی دنیا می‌نشینند.  وزیر اطلاعات با بیان توطئه‌ها و فتنه‌گری‌های دشمنان در استان سیستان و بلوچستان افزود: اگر امروز در استان سیستان و بلوچستان امنیت داریم و توانستیم در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های امنیتی مختلف مقابله کنیم، نتیجه وحدت شیعه و سنی و همکاری مردم این استان و تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7843/2/601712/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها