دیگه چه خبر


جعل عنوان؛ جدیدترین اقدام رسانه‌های زرد

   خبر اول اینکه، خبرگزاری تسنیم نوشت: سایت خبرآنلاین مطلبی به نقل از تسنیم منتشر کرده است که نه روی سایت و نه هیچ یک از حساب‌های خبرگزاری تسنیم در شبکه‌های اجتماعی اثری از چنین خبر و مطلبی نیست و مطلب خبرآنلاین کاملاً جعلی است. پیشتر برخی اکانت های خارج‌نشین که بعضی از آنها توسط منافقین اداره می‌شود با جعل لوگو و نام تسنیم و برخی دیگر از خبرگزاری‌های داخلی، اخبار کذبی را از قول مقامات کشور منتشر می‌‌کردند اما تکرار این رویه توسط یک سایت با گردانندگان مشخص در کشور عجیب است. پس از تذکر تسنیم، این سایت خطای خود را با درج عبارت تسنیم پلاس تکمیل کرد، چه آنکه کانال موسوم به تسنیم پلاس نیز هیچ ارتباطی با تسنیم ندارد و جعل نام تسنیم در راه‌اندازی یک کانال مجهول‌الهویه محسوب می‌شود.

اولین دادگاه سرکرده گروهک تروریستی تندر

  خبر دیگر اینکه،قرار است پرونده جمشید شارمهد در دو دادگاه حقوقی و کیفری رسیدگی بشود و بدین صورت، نخستین جلسه دادگاه حقوقی «سرکرده گروهک تروریستی تندر» امروز برگزار می‌شود. علاوه بر این، دادگاه کیفری مجرم نیز به فاصله یک ماه پس از دادگاه حقوقی برگزار خواهد شد تا اتهامات این فرد مورد رسیدگی قرار گیرد. گروهک تروریستی تندر یکی از گروهک‌هایی است که طی دو دهه گذشته فعالیت خود را تحت عنوان انجمن پادشاهی ایران در راستای منافع رژیم پهلوی آغاز کرد و با رویکرد توهین به مقدسات و انجام حملات تروریستی دست به اقدامات مخربانه زده است.

تخریب بنای اداره فرهنگ، آب منطقه‌ای و محیط زیست در حاشیه رود کرج

  شنیدیم که،پس از دستور رئیس قوه قضائیه در ۲۷ دی ماه مبنی‌بر آزادسازی بستر رودخانه کرج و تخریب بنای مربوط به دستگاه قضا و وزارت نیرو، نوبت به بنای سایر نهادها رسید. صبح دیروز در ادامه اقدامات انجام شده بنای متعلق به یکی از نهاد‌ها تخریب و روند تخریب بنای متعلق به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم آغاز شد. حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به سایر ساختمان‌هایی که در بستر و حریم رودخانه کرج قرار دارند گفت: به‌صورت کلی متصرفان در دو دسته دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی و اشخاص حقیقی جای می‌گیرند. وی با تأکید براینکه نزدیک به ۳ کیلومتر از ۱۶ کیلومتر حریم و بستر دو طرف رودخانه کرج تا به امروز آزاد‌سازی شده است گفت: با اقدامات صورت گرفته نزدیک به ۱۸ درصد آزادسازی انجام شده است.  هریکندی با اشاره اینکه در نهاد‌هایی مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آب منطقه‌ای، قوه قضایی و سازمان حفاظت از محیط زیست تقریباً وارد فاز دوم شدیم و باید ایمن‌سازی صورت گیرد افزود: بعضی از ادارات مانند اداره راه، اداره آب و فاضلاب و نیروی انتظامی هم مقدمات آزادسازی را انجام داده‌اند و امیدواریم تا آخر هفته جاری اکثر ادارات فاز اول یعنی آزادسازی را انجام دهند و بعد از آن بتوانیم وارد مرحله ایمنی‌سازی و نهایتاً ساماندهی شویم.

آزادسازی حریم سواحل در هرمزگان آغاز شد

  با خبر شدیم که، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان عصر دیروز با حضور میدانی در مناطق ساحلی تصرف شده، اعلام کرد که بنا به دستور ریاست محترم جمهوری آزادسازی سواحل در هرمزگان آغاز شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، او در این خصوص بیان کرد: مرحله نخست آزادسازی سواحل و رعایت حریم ۶۰متری در بخشی از ساحل بندرعباس آغاز و دیواره غیرمجاز احداث شده در این ساحل تخریب شد. دوستی تصریح کرد: این دیواره بخشی از کمپ اسکان گردشگری بندرعباس در ساحل شرقی این شهر و به وسعت ۶هکتار بود که امروز با رعایت حریم ۶۰ متری آزاد شد. استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به آزادسازی حریم رودخانه‌ها، دریا‌ها و خور‌ها به نفع مردم، تأکید کرد: به همه دستگاه‌هایی که سازه غیرمجاز در حریم دریا و خور‌ها دارند، توصیه می‌شود عملیات تخریب آن را آغاز کنند. مهدی دوستی گفت: آزادسازی سواحل اراده دولت است و بر همین اساس و برای تحقق وعده دولت به نفع مردم اقدام می‌شود.

سفارت ایران در کابل خبر داد
صدور روادید جهانگردی همانند روال گذشته

  دست آخر اینکه،  سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در توئیتی از چگونگی روند واسپاری صدور روادید جهانگردی به شرکت‌های سیاحتی افغانستان خبر داد. سفارت کشورمان در توئیتی نوشت: سفارت ایران در کابل اعلام می‌دارد صدور روادید جهانگردی ایران همچون روال گذشته توسط بخش کنسولی انجام می‌گردد؛ روند واسپاری صدور روادید جهانگردی به شرکت‌های سیاحتی افغانستانی تحت بررسی است و متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد. به دنبال افزایش سوءاستفاده‌های شرکت‌های سیاحتی برای گرفتن ویزای جهانگردی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد بازار سیاه و اخذ هزینه‌های هنگفت از مردم، سفارت ایران در کابل اعلام کرده این مسأله در حال بررسی است، اما صدور روادید جهانگردی این کشور همچون گذشته تنها توسط بخش کنسولی این سفارت انجام می‌گردد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7843/3/601717/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها