با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

بزرگ‌ترین سیستم سورتینگ هوشمند پستی کشور راه‌اندازی شد


گروه فناوری- بزرگ‌ترین سیستم سورتینگ هوشمند (دسته‌بندی و مرتب‌سازی مکانیزه) مرکز تجزیه و مبادلات پستی کشور روز گذشته با حضور عیسی زارع‌‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست در مرکز تجزیه و مبادلات مکانیزه پست لشکر افتتاح شد.
با افزایش ترافیک مرسولات پستی در کشور، نیاز به مراکز پردازش هوشمند بیش از گذشته ضرورت یافت. اسفند سال گذشته نخستین مرکز مکانیزه تجزیه و مبادلات در مرکز پردازش هوشمند مرسولات پستی (مرکز خلیج فارس) در تهران افتتاح شد. پس از آن، سیستم پردازش هوشمند به اصفهان رسید و روز گذشته نیز همزمان با دهه‌ فجر، سیستم سورتینگ هوشمند در مرکز تجزیه و مبادلات کشور (چهارراه لشکر) افتتاح شد.
توسعه زیرساخت‌های لجستیکی لازمه افزایش سرعت و کیفیت در خدمات‌رسانی است، به همین واسطه اکنون اقدامات متعددی همچون ارتقای شبکه حمل ‌و نقل پست، راه‌اندازی سامانه هوشمند تجزیه مبادلات و بهبود سامانه رهسپاری در دستور کار قرار گرفته است.
شیوع ویروس کرونا و افزایش سفارش‌های اینترنتی سهم غیر نامه‌ای مرسولات پستی را تا ۳۰ درصد افزایش داده است و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها برای پاسخگویی به نیاز مردم و افزایش سرعت و کیفیت ارسال مرسولات پستی در اولویت قرار گرفت. مراکز پردازش هوشمند، امکان تجزیه هزاران مرسوله پستی در ساعت را فراهم می‌کنند.

ضرورت راه‌اندازی اپراتور پست هوشمند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح سیستم سورتینگ هوشمند مرکز تجزیه و مبادلات کشور گفت: شرکت ملی پست باید به پشتوانه توسعه اقتصاد دیجیتال کشور تبدیل شود. برای دستیابی به این هدف، نیاز است از زمان قبول مرسوله تا توزیع آن، از فناوری‌های روز استفاده کرده و کار مردم و کارمندان را کاهش دهیم.
عیسی زارع‌پور افزود: با راه‌اندازی بزرگترین مرکز تفکیک هوشمند پست از یکسو می‌توانیم به توسعه اقتصاد دیجیتال دست‌یابیم، از سوی دیگر با ارتقای سطح کیفی خدمات پست، رضایتمندی مردم از این مجموعه را افزایش دهیم.
وی در ادامه گفت: انتظار داریم چشم‌اندازهای پست هوشمند در کشور ما محقق شده و پست جمهوری اسلامی ایران به اپراتور پست هوشمند تبدیل شود. البته دستیابی به این هدف توجه به سرمایه‌های انسانی و حفظ اعتماد مردم به این نماد ملی است.
زارع‌پور با بیان اینکه در جریان نقاط قوت، ضعف و مشکلات شرکت ملی پست هستیم و تلاش‌ می‌کنیم تا مشکلات حل شود، افزود: با شیوع کرونا تمام کسب‌وکارها تعطیل شدند یا وظایف بقیه کسب و کارها به واسطه دورکاری کاهش یافته و فرایندها به سمت غیرحضوری شدن رفت اما شرکت ملی پست نه تنها تعطیل نشد، بلکه بیشتر از گذشته به فعالیت پرداخت به طوری که کار این بخش سه برابر گذشته شده و با سیل مرسولات و بسته‌های پستی رو‌به‌رو شد. آنها با وجود کار زیاد توانستند نمره قبولی بگیرند از این جهت همتی که مجموعه پستی کشور در زمان شیوع کرونا به کار بست، قابل تقدیر است.
وی با اشاره به اینکه یکی از بحث‌های مهم پست تغییر نکردن تعرفه آن در بیش از 2 سال گذشته است، گفت: تغییر تعرفه پست باید بازنگری شود و این موضوع را در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب کردیم اما هنوز اعلام عمومی نشده است، چرا که دولت اعلام کرده است که هرگونه افزایش قیمتی، علاوه بر مرجع تخصصی باید در ستاد تنظیم بازار نیز تأیید شود.
وزیر ارتباطات افزود: پیرو همین مسأله، دولت تصمیم گرفت تا پایان سال ۱۴۰۰ افزایش قیمتی رخ ندهد اما در اولین روزهای کاری ۱۴۰۱ این افزایش تعرفه انجام خواهد شد.
همچنین «محمود لیائی» معاون وزیر و رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل جدید شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: در حکم وزیر ارتباطات بر هوشمندسازی و تحول دیجیتال در شرکت ملی پست، استفاده مؤثر از سرمایه‌های انسانی شرکت پست و بالا بردن جایگاه شرکت ملی پست، تأکید شده و سعی داریم با برنامه‌ریزی به این اهداف دست پیدا کنیم.
گفتنی است در این مراسم از تمبر هشت فرمانده شهید دفاع مقدس از سوی وزیر ارتباطات و معاونان وی نیز رونمایی شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7844/11/601795/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها