اخبار


اشباع لایه دسترسی شبکه  دلیل افت کیفیت اینترنت

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه محدودیتی برای افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور وجود ندارد، گفت: دلیل اصلی افت کیفیت اینترنت کشور ناشی از اشباع لایه دسترسی شبکه است.
«حمید فتاحی» ادعای برخی ارائه دهندگان خدمات اینترنتی مبنی بر عدم اجازه افزایش پهنای باند را رد کرد و گفت: به آن‌هایی که چنین ادعایی می‌کنند بگویید سند این ادعای خود را ارائه بدهند و مشخص کنند چه پهنای باندی درخواست کرده‌اند و زیرساخت این پهنای باند را به آنها ارائه نداده است چون هم مشتریان و هم میزان درخواست شرکت‌ها مشخص است.
فتاحی کندی اینترنت کشور را ناشی از اشباع در لایه دسترسی دانسته و افزود: به علت مشکلات عدیده در بحث اینترنت ثابت با اشباع در لایه ظرفیت شبکه ارتباطی کشور رو به رو هستیم اما این موضوع دائمی نیست. افراد می‌توانند به‌صورت لحظه‌ای و آنلاین شاخص‌ها و کیفیت شبکه زیرساخت کل کشور را مشاهده کنند و این موضوع در آمارها مشهود است.
وی با بیان اینکه میزان پهنای باند مصرفی کشور دائماً رصد شده گفت: شرکت زیرساخت براساس نیازسنجی‌ها و پیش‌بینی‌های موجود، قراردادهایی را با تأمین‌کنندگان بین‌المللی تنظیم کرده تا ظرفیت پهنای باند مورد نیاز تأمین شود. معاون وزیر ارتباطات افزود: به‌صورت طبیعی شاهد رشد مصرف اینترنت در کشور هستیم، اگرچه آمار دقیق کاربران و میزان مصرف در اختیار رگولاتوری است اما این رشد محسوس بوده است. به گفته وی اشکالاتی در بخش اپراتورهای لایه دسترسی وجود داشته که حل آن نیازمند توسعه شبکه ثابت است. موضوعی که وزارت ارتباطات برای رفع آن در جهت ارائه 20 میلیون پورت فیبر نوری گام برداشته است.


همزمان با دهه فجر
۶ طرح مخابراتی در خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: به مناسبت دهه فجر 6 طرح کلی مخابراتی با مبلغ ۲هزار و ۸۷۲میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش ایسنا، رحیم فلاح‌زاده اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه تلفن ثابت از ابتدای امسال تاکنون ۹هزار و ۴۰۸پورت تلفن ثابت برای مشترکان در استان نصب و راه‌اندازی شده است. مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به اقدامات در جهت توسعه شبکه ارتباطی ثابت و سیار در استان بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۶هزار و ۳۵۰پورت به منظور توسعه مشترکان باند پهن دیتای برخط Adsl, Vdsl و Ftth نصب و راه‌اندازی شده است.
وی افزود: در بخش توسعه شبکه فیبر نوری نیز با حفاری و کابل‌کشی، ۳۲۰ کیلومتر فیبر نوری در استان نصب شده است تا بر ظرفیت شبکه فیبر نوری در استان افزوده شود. مدیر مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: به منظور توسعه و گسترش پوشش شبکه ارتباطی همراه ۳۶ سایت جدید همراه اول و ۵۰ تکنولوژی نسل سه و همچنین ۵۷ تکنولوژی نسل چهار از ابتدای امسال تا کنون در نقاط مختلف خوزستان براساس برنامه‌ای مدون نصب و راه‌اندازی شده است. فلاح‌زاده تصریح کرد: این میزان فعالیت مخابراتی و ارتباطی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال در سطح خوزستان انجام شده است که در همین ایام مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7844/11/601801/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها