گاه‌شمار جشنواره


دوره بیست و ششم فیلم فجر در بهمن ماه 1386 در تهران برگزار شد. از جمله فیلم‌های این دوره که مورد توجه اهالی سینما قرار گرفت شامل این آثار است: به همین سادگی، آواز گنجشک‌ها، محیا، باد در علفزار می‌پیچد، استشهادی برای خدا. در این دوره در قالب یک بزرگداشت از سال‌ها فعالیت هنری هنرمندی چون: پروانه معصومی، مسعود جعفری جوزانی، علی حاتمی و رسول ملاقلی‌پور تقدیر شد.
در بخش جوایز، سیمرغ بلورین بهترین فیلم، با حضور گزینه‌های دیگر مانند آواز گنجشک‌ها و باد در علفزار می‌پیچد، به فیلم «به همین سادگی» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی رسید و سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی نیز با حضور کاندیداهایی چون: محمدعلی طالبی، خسرو معصومی و سیدرضا میرکریمی به مجید مجیدی به خاطر فیلم آواز گنجشک‌ها رسید. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به امین حیایی به خاطر بازی در فیلم شب رسید و هنگامه قاضیانی نیز موفق شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به خاطر بازی در فیلم به همین سادگی را به دست آورد. همچنین این فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به نویسندگی سیدرضا میرکریمی و شادمهر راستین را در این دوره از آن خود کند. موسیقی متن آواز گنجشک‌ها، ساخته شده توسط حسین علیزاده نیز سیمرغ بلورین این بخش را به دست آورد و تدوین این فیلم توسط حسن حسن دوست و چهره‌پردازی آن توسط سعید ملکان نیز موفق شدند تا به ترتیب سیمرغ‌های بلورین بهترین تدوین و بهترین چهره‌پردازی را کسب کنند.
سیمرغ ویژه هیأت داوران برای یک عمر دستاورد فنی و هنری به علیرضا زرین دست اهدا شد. همچنین در بخش بهترین فیلم از نگاه ملی (شرقی، دینی و ایرانی)، سیمرغ زرین به اثر فرزند خاک و پلاک طلایی سیمرغ به اثر «هفت رخ فرخ ایران» اهدا شد. سیمرغ بلورین ویژه تماشاگران نیز به فیلم «همیشه پای یک زن در میان است» به کارگردانی کمال تبریزی رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7844/14/601815/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها