گاه‌شمار جشنواره


دوره بیست و هفتم فیلم فجر در بهمن ماه 1387 در تهران برگزار شد. در این دوره از برخی شخصیت‌های سینمای ایران مانند ابراهیم حاتمی کیا، محمدرضا شرف‌الدین، رسول صدرعاملی، محمود کلاری و شادروان خسرو شکیبایی در قالب بزرگداشت تقدیر شد. از جمله فیلم‌های مطرح این دوره می‌شود به این آثار اشاره کرد: درباره الی، وقتی همه خوابیم، پستچی سه بار در نمی‌زند، سوپراستار، زاد بوم، عیار 14،
 بی‌پولی و....
سیمرغ بلورین بهترین فیلم این دوره به اثر «تردید»، به کارگردانی واروژ کریم مسیحی اهدا شد اما سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به اصغر فرهادی به خاطر فیلم درباره الی رسید؛ این فیلم موفق شد  سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری و بهترین صدابرداری را نیز از آن خود کند. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به شهاب حسینی به خاطر بازی در فیلم سوپراستار رسید و همچنین سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را لیلا حاتمی به خاطر بازی در فیلم بی‌پولی از آن خود کرد. فیلم زادبوم موفق شد  در بخش بهترین فیلمنامه، نوشته فرید مصطفوی و ابوالحسن داوودی و بهترین موسیقی متن، ساخته کارن همایونفر سیمرغ بلورین را از آن خود کند. فیلم وقتی همه خوابیم موفق شد تا در بخش بهترین تدوین و بهترین طراحی صحنه و لباس، سیمرغ بلورین را از آن خود کند و همچنین این فیلم به طور مشترک با فیلم پستچی سه بار در نمی‌زند موفق شد  سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی را نیز کسب کند. سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه نیز به داوود رسولیان به خاطر فیلم «به کبودی یاس»
رسید.
جایزه ویژه هیأت داوران به فیلم عیار 14 به کارگردانی پرویز شهبازی رسید. همچنین فیلم درباره الی موفق شد سیمرغ بلورین برگزیده تماشاگران را نیز از آن خود کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7844/15/601821/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها