فال روز


مرضیه ربیعی

فضای خانه و باغش هوس بود
چه حاصل، خانه دور از دسترس بود
 
ای صاحب فال! بدان موعد پایان اجاره‌ات خیلی نزدیک است. از اجاره‌نشینی خسته شده‌ای و دوست‌ داری آن خانه بزرگ و ویلایی‌ را که دیروز دیدی  بخری. اما باید بگویم زرشک! آخر این چه خواب و رؤیایی است که در سر می‌پرورانی؟ کمی واقع‌بین باش. با این پولی که دیگر بود و نبودش فرقی ندارد، خرید خانه پیشکش؛ همین زیرزمین منفی دو که نشسته‌ای را نمی‌توانی دوباره تمدید کنی.
برعکس همه خوش‌خیالی‌هایت، در پایان سال چنان رسوایی به بار خواهد آمد که همه اهل محل متوجه می‌شوند. پس بهتر است همین یک ذره خنزر پنزری که‌ داری را در کارتن بگذاری تا وقتی خیلی زورکی به کوچه منتقل می‌شوند، کمتر ضایع باشد.
یک مورد هم برایت سراغ دارم اکازیون! از آوارگی و بی‌جا ماندن هم نجات پیدا می‌کنی. نور کافی، آشپزخانه با گاز سه شعله و سرویس بهداشتی هم شاید داشته باشد. دیوار و سقف دارد، هم سفید و کرمی، هم فلزی و شیار دار است. خانه که نیست، اما نامش کانکس است. راستی اگر فکر کردی که عاشق چشم و ابرویت شده و این مورد هلو را معرفی کرده‌ام، باید بدانی که فکرت اشتباه است! برای شغل دوم، املاک آنلاین راه‌اندازی کردم. از املاکی سر کوچه هم کمتر کمیسیون می‌گیرم. پس بیا قرارداد اجاره را پیش خودم بنویس که من هم یک نانی سر سفره ببرم. از فالگیری که پولی درنمی‌آید!



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7844/20/601840/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها