اخبـــــار


رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تأکید کرد
استفاده از ماسک در اماکن عمومی الزامی شود

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تأکید بر اهمیت الزامی شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی گفت: استفاده از ماسک در همه اماکن عمومی اعم از دولتی و خصوصی، باید الزامی شود. گروه‌های در معرض خطر ابتلا به انواع شدید بیماری، ترجیحاً از ماسک‌های باقدرت حفاظت بیشتر و یا دو ماسک همزمان استفاده کنند. رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و خودداری از حضور در دورهمی‌ها، تجمعات و مجالس در این گروه‌ها، اهمیت بسیاری دارد. به گزارش وبدا، دکتر محمدمهدی گویا گفت: مؤثرترین اقدامات برای کاهش انتقال کووید۱۹ شامل حفظ فاصله فیزیکی از سایرین، استفاده از ماسک مناسبی که کاملاً قالب صورت باشد، بازکردن پنجره‌ها برای بهبود تهویه محل، پرهیز از حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت و یا با تهویه ناکافی، تمیز نگه داشتن دست‌ها و رعایت اتیکت سرفه و واکسیناسیون کامل و دریافت بهنگام دوز یادآور است. وی افزود: باتوجه به قدرت بالای انتقال اُمیکرون، ممکن است اقدامات پیشگیرانه به‌سادگی مانع از انتقال ویروس نشود. بنابراین در این شرایط، تمرکز اقدامات پیشگیرانه بیشتر در افرادی باید باشد که به‌عنوان گروه‌های آسیب‌پذیر از نظر احتمال بالا و یا ابتلا به انواع شدید بیماری، محسوب می‌شوند.  تهویه مناسب حتی به‌صورت باز کردن دوره‌ای و منظم پنجره‌ها به‌مدت ۱۰دقیقه در مدارس، ادارات و سایر مکان‌های سربسته، نقش مهمی در کاهش انتقال کووید۱۹ دارد.


افتتاح مرکز ارزیابی سلامت روان ‌پزشکی قانونی در تهران

مرکز ارزیابی سلامت روان پزشکی قانونی با هدف کاهش اطاله دادرسی و به‌عنوان واحدی مستقل برای انجام تعدادی از مشاوره‌های روان‌پزشکی همزمان با ایام دهه مبارک فجر در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران راه‌اندازی شد. به گزارش روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی، دکتر مسعود قادی پاشا معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان با اعلام این خبر گفت: مرکز ارزیابی سلامت روان‌ ‌پزشکی قانونی به‌عنوان واحدی مستقل برای انجام تعدادی از مشاوره‌های روان‌پزشکی تخصصی در سازمان پزشکی قانونی کشور راه‌اندازی می‌شود تا در صورت نیاز، مراجعین برای انجام مشاوره به این مرکز ارجاع شوند. معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی با تأکید بر اینکه انجام مشاوره‌های تخصصی در این مرکز موجب کاهش اطاله دادرسی و مشکلات مراجعین می‌شود، اظهار داشت: در بسیاری موارد ارجاع افراد برای مشاوره به خارج از سازمان ضمن تحمیل هزینه‌های مازاد برای مردم، موجب طولانی شدن روند رسیدگی می‌شود و افراد ناچار هستند ضمن صرف هزینه، وقت و انرژی زیاد، هفته‌ها برای اخذ نوبت از مشاور منتظر بمانند اما با راه‌اندازی این مرکز تخصصی، مشکل اطاله دادرسی در پرونده‌های ارجاعی به این مرکز مرتفع و پاسخ‌دهی سریع‌تر انجام می‌شود.
معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان در خصوص نحوه فعالیت این مرکز افزود: مرکز ارزیابی سلامت روان پزشکی قانونی ابتدا در حوزه روانپزشکی کودکان فعالیت خود را آغاز می‌کند و پس از طی مراحل اولیه و رفع مشکلات و نواقص احتمالی به سایر حوزه‌های روان‌پزشکی تسری خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبرداد
رقم و زمان واریز «عیدی» بازنشستگان در انتظار تصمیم دولت

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره جزئیات و زمان واریز «عیدی» بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: هنوز منتظریم هیأت دولت در این باره تصمیم‌گیری کند. این آمادگی وجود دارد که این تعهد را در قبال بازنشستگان پس از تصویب، به شکل احسن انجام دهیم. به گزارش ایسنا، میرهاشم موسوی گفت: هیأت وزیران باید مبلغ عیدی را اعلام کند و سپس تأمین اجتماعی تمهید می‌کند که عیدی را پرداخت کند. مشکلی در این باره نخواهیم داشت و منتظریم این عدد اعلام شود. او درباره اینکه آیا عیدی همراه با حقوق بهمن ماه واریز می‌شود؟ گفت: باید ببینیم چه زمانی اعلام می‌کنند؛ مشکلی در پرداخت وجود ندارد. وی درباره افزایش «حقوق» بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز گفت: کار در سازمان برنامه و بودجه و مجلس جلو می‌رود و بعد از اتخاذ تصمیم نهایی اقدامات لازم انجام خواهد شد. موسوی درباره اینکه آیا تا پایان سال به نتیجه می‌رسد؟ گفت: مشخص نیست، چون کمیسیون تلفیق در حال بررسی این موضوع است و هنوز به جمع‌بندی نرسیده و جمع‌بندی که بشود ما آمادگی  خواهیم داشت. وی درباره ورود به پیک جدید کرونا و میزان آمادگی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی گفت: اطلاع‌رسانی در این باره انجام شده بود و در حوزه درمان با آمادگی کامل رصد کردند و تمهیدات و تجهیزات لازم فراهم شده و مشکلی در این باره نداریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7844/21/601847/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها