جنایت هولناکی که در اهواز اتفاق افتاد

قدم زدن در شهر با سر بریده همسر


گروه حوادث: مرد جوان اهوازی که در اقدامی هولناک با همدستی برادرش، همسر 17ساله خود را سربریده بود در حالی دستگیر شد که مدعی است برای دفاع از ناموس دست به این جنایت زده است.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، بعد از ظهر شنبه 16بهمن در حالی که مرد جوانی با یک دست، سر بریده همسرش را گرفته و در دست دیگرش قمه‌ای خون‌آلود به چشم می‌خورد، با پای برهنه در خیابان قدم می‌زد و خنده‌کنان از قتل همسرش برای دفاع از ناموس، حرف می‌زد. با اعلام موضوع به پلیس، بلافاصله او با رها کردن سر همسرش در میدان کسایی خشایار اهواز از محل فرار کرد اما در کمتر از 4ساعت متهم و برادرش که در این جنایت همدست بودند در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند. این در حالی است که گفته شده این دختر 17ساله که به‌رغم میل باطنی‌اش با پسرعمویش ازدواج کرده بود مدتی قبل، پس از آشنایی با دختری جوان در اینستاگرام از سوی او تشویق شده که از خانه فرار کند و به کشور ترکیه برود.
 عباس حسینی‌پویا، دادستان اهواز در تشریح این خبر گفت: آنچه در تحقیقات مقدماتی از متهمان دریافتیم این است که عاملان قتل برادر هستند و انگیزه اصلی این جنایت، ناموسی و به خاطر فرار به کشور ترکیه بوده اما پدر مقتول پس از صحبت با دخترش به ترکیه رفته و او را به ایران بازمی‌گرداند اما زمانی که دامادش متوجه حضور همسرش در اهواز می‌شود به آنجا رفته و مقابل چشمان وحشت‌زده دیگران، این جنایت هولناک را رقم می زند.
اوگفت: اکنون همسر این دختر جوان که قاتل است و برادر همسرش که در قتل کمک کرده دستگیر شدند و در بازداشت بسر می‌برند.
حسینی تصریح کرد: بی‌تردید بشدت با متهمان برخورد خواهد شد؛ زیرا علاوه بر بحث قتلی که اتفاق افتاده، گردن زدن این خانم در ملأعام نیز جرم است.
وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه برخورد دستگاه قضا با افرادی که از این حادثه فیلم گرفته و آن را منتشر می‌کنند چگونه است، اظهار کرد: قطعاً اگر ثابت شود افرادی به‌صورت عمدی اقدام به انتشار این فیلم‌ها کرده‌اند بازداشت خواهند شد و به اداره آگاهی دستور می‌دهیم افرادی را که با انتشار این فیلم‌ها، تعمداً سبب تشویش اذهان عمومی شده‌اند، شناسایی کنند.
برخورد قاطع دستگاه قضایی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق مرادی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز اظهار کرد: وقوع این قتل و به‌دنبال آن اقدام شنیع قاتل در به نمایش گذاشتن عمل فجیع خود در یکی از خیابان‌های شهر، موجب خدشه به امنیت روانی شهروندان شده است. او با بیان اینکه با تلاش پلیس و صدور دستورات قضایی لازم، عوامل قتل شناسایی و ساعاتی پس از حادثه دستگیر شدند، گفت: دستگاه قضایی استان با متهم این حادثه قاطع و سریع برخورد می‌کند.
بازداشت منتشرکنندگان فیلم قتل زن جوان در اهواز
سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای فرماندهی انتظامی کشور از بازداشت چند نفر از انتشاردهندگان فیلم قتل یک زن در اهواز به دست همسرش خبر داد و گفت: براساس رصد‌های انجام شده در فضای مجازی، عده‌ای از افراد با اهداف مختلف، فیلمی از صحنه‌های وقوع یک قتل را منتشر کردند که این امر موجب جریحه‌دار شدن عواطف و احساسات عمومی جامعه شد.
 همکارانم در پلیس فتای استان خوزستان نسبت به بازداشت و برخورد جدی با عاملان تهیه و انتشار تصاویر این حادثه اقدام کردند و چند نفر از افرادی که اینگونه محتوا‌های غیرمجاز را تهیه و منتشر کرده بودند، شناسایی شدند و قرار است پس از بررسی‌های تکمیلی به مراجع قضایی ارجاع شوند.
سرهنگ پاشایی تأکید کرد: کاربران فضای مجازی از انتشار هرگونه کلیپ صوتی و تصویری در تضاد با ارزش‌ها و هنجار‌های اجتماعی فرهنگی کشور به نحوی که باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی در جامعه و موجب بروز عواقب جبران‌ناپذیر می‌شود، خودداری کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7844/22/601850/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها