درآمد میلیاردی زوج کلاهبردار از سایت شرط‌بندی


گروه حوادث/  زوج جوان که با راه‌اندازی یک سایت شرط‌‌بندی، بیش از هزار و 100میلیارد ریال گردش مالی داشتند از سوی پلیس فتا دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، همزمان با رصد روزانه فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، فعالیت یک سایت شرط‌بندی مشخص شد و بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و کارآگاهان تیم مبارزه با قمار و شرط‌‌بندی پلیس فتا پایتخت اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و متوجه شدند یک زن و شوهر درخصوص راه‌اندازی و گرداندن این سایت فعالیت دارند.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در این خصوص گفت: کارشناسان این پلیس با بررسی‌های همه‌جانبه و اقدامات گسترده سایبری و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی، موفق به شناسایی هر دو نفر در فضای مجازی شدند و با محرز شدن هویت آنها برای پلیس، پس از تشریفات قضایی مجرمین در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شدند.
گودرزی خاطرنشان کرد: در واقع سایت‌های شرط‌‌بندی به گونه‌ای طراحی شده که در ابتدا افراد مبالغ کمی را برنده شوند و همین شیرینی بردهای اولیه سبب می‌شود که با وجود باخت‌های بعدی و مستمر در مراحل بعدی باز به شرط‌‌بندی ادامه بدهند و در نتیجه علاوه بر زیان مالی، مشکلات بزرگی چون مسائل روحی و خانوادگی نیز گریبانگیر آنها شود.
رئیس‌پلیس فتای پایتخت با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به شهروندان توصیه کرد که در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7844/22/601855/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها