نخستین دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی تندر برگزار شد

نقشه فتح تهران از شارمهد به ترامپ!



گروه سیاسی/ نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر، دیروز صبح به صورت علنی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
تندر یا همان گروه انجمن پادشاهی ایران یک گروه‌ مسلح و تروریستی است که در سال ۱۳۸۳ تشکیل و در جریان گروه‌های معاند و طرفداران رژیم پهلوی فعالیت می‌کند. جمشید شارمهد دو سال پس از تشکیل این گروهک و بعد از فتح‌الله منوچهری که با نام مستعار فرود فولادوند سرکردگی این گروهک را برعهده داشت، سرکرده شد و عملیات‌های تروریستی آن را ادامه داد. در پرونده این گروهک جنایت‌هایی مانند بمب‌گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز مشاهده می‌شود که در پی آن حادثه‌ خونبار، افراد بی‌گناه بسیاری به شهادت رسیدند. یازدهم مرداد ۹۹ خبری در رسانه‌ها منتشر شد که حاکی از دستگیری جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر توسط وزارت اطلاعات بود. محمود علوی وزیر وقت اطلاعات، در مورد شارمهد گفت که این فرد «جای خود را در طبقه ششم اف‌بی‌آی می‌دانست» اما تحت «اشراف اطلاعاتی» ایران بود و بازداشت شد. هرچند وزیر وقت اطلاعات از مکان دستگیری وی خبر نداده بود اما رسانه‌ها «تاجیکستان» را محل بازداشت شارمهد اعلام کرده بودند. این متهم که قصد انجام ۲۳ اقدام تروریستی داشته و ۵ مورد آن را به سرانجام رسانده، دیروز وقتی پا به جلسه دادگاه گذاشت خانواده‌هایی را دید که پس از 13 سال از گذشت حادثه بمب‌گذاری شیراز، همچنان با چشمان اشک آلود عزادار فرزندان، پدران و مادران و خواهران و برادران خود بوده و با در دست داشتن قاب عکس شهدای خود در صندلی‌های پشت‌سر شارمهد نشسته بودند.
در ابتدای این جلسه بهروز حسنی اعتماد نماینده دادستان، در جایگاه قرار گرفت و به معرفی متهم پرداخت. او گفت: جمشید شارمهد متولد ۱۳۳۴ تبعه ایران و دارای تابعیت مضاعف آلمان و اقامت در امریکا است. وی متهم است به افساد فی الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی از جمله بمب‌گذاری در حسینیه شیراز در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ که موجب به شهادت رسیدن ۱۴ نفر و مجروح شدن تقریباً ۳۰۰ نفر شده است. تلاش برای بمب‌گذاری در سد سیون شیراز در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۵ و برنامه‌ریزی جهت ترور مسئول پروژه سد، همچنین انفجار در کفشداری حرم حضرت امام(ره) در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۸۸ و آتش سوزی در هتل جهان تهران در هنگام ساخت و تهیه بمب جهت انفجار در حوزه علمیه آیت‌الله العظمی گلپایگانی از دیگر موارد اتهامی این متهم است.
ما خجالت نمی‌کشیم کسی را بکشیم
به گزارش خبرگزاری میزان، در ادامه جلسه دادگاه کلیپی از گفته‌های جمشید شارمهد پیش از دستگیری به نمایش گذاشته شد که متهم در این فیلم عنوان می‌کند: «ما خجالت نمی‌کشیم کسی را بکشیم مگر انفجار شیراز را انکار کردیم؟ ما ترور می‌کنیم، وحشت ایجاد می‌کنیم.» به گفته نماینده دادستان، این متهم همچنین قصد انفجار بمب در مقابل وزارتخانه امور خارجه ایران و سفارت چین را داشته که با دستگیری وی این اقدام تروریستی خنثی می‌شود. نماینده دادستان در ادامه با بیان اینکه متهم شارمهد بعد از انجام عملیات‌های خود با افسران امریکایی ارتباط برقرار کرده است، گفت: وی در سال ۲۰۰۳ میلادی و مصادف با ۱۳۸۱ شمسی از کشور آلمان به امریکا مهاجرت کرده و در آنجا ساکن شده است.
ارتباط نزدیک شارمهد با FBI و CIA
حسنی اعتماد با اشاره به اقاریر متهم درباره ارتباطش با مقامات امریکایی گفت: به گفته شارمهد، وی با ۹ نفر از افراد اف‌بی‌آی و سی‌آی‌ای ارتباط داشته که آخرین دیدار او به ژانویه ۲۰۲۰ باز‌می‌گردد. نماینده دادستان با بیان اینکه متهم با اعضای سی آی‌ای نیز در ارتباط بوده است، گفت: تمامی آی‌دی‌ها و پسورد‌های گروه در اختیار افسران اف‌بی‌آی قرار داشته است. همچنین متهم مکاتباتی را با وزیر امور خارجه و رئیس جمهور امریکا هم داشته است. حسنی اعتماد با بیان اینکه شارمهد نقشه فتح تهران و راه کوروش را برای ترامپ، جان بولتن و هوک ارسال کرده است، گفت: هوک در یکی از سخنرانی‌ها از گروهک تندر یاد کرده است. دولت امریکا همچنین ویزای تأسیس شرکت تجاری، ویزای مخصوص قربانیان سیاسی و پناهنده به امریکا، حق معاملات، حق کسب و کار، خدمات بیمه و بازنشستگی و خدمات امنیتی را به شارمهد اهدا کرده بود.
متهم از طریق یکی از عوامل خود با دو نفر از اعضای موساد آشنا شده و تلاش داشته تا حمایت آنها را جلب کند. در همین راستا با شخصی به نام یعقوب آشنا شده و تلاش داشته است تا طرح راه کوروش خود را به رئیس دولت رژیم صهیونیستی نیز ارسال کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7844/2/601881/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها