اخبـــــار


رهبر معظم انقلاب درگذشت پدر حجت‌الاسلام آقای محمد قمی را تسلیت گفتند

رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت پدر گرامی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمد قمی دامت افاضاته
درگذشت پدر گرامی‌تان را به شما و دیگر بازماندگان تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت می‌نمایم.

رئیس جمهور در هیأت دولت:
فضای دولت کار برای مردم است و اسیر حاشیه‌ها نمی‌شود

رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، از همه دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها خواست که اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در همه اماکن عمومی بویژه در اتوبوس‌ها، مترو و هواپیما با جدیت پیگیری کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و ۲۲ بهمن گفت: مسئولان در فرصتی که برای خدمت به مردم در اختیارشان قرار گرفته، نهایت تلاش خود را در جهت کسب رضایت خداوند و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به کار گیرند. رئیس جمهور، مردمی بودن، تحول‌گرایی و عدالت‌محوری را صفات و مشخصات اصلی دولت برشمرد و اظهارکرد: فضای دولت کار، کار و کار برای مردم است و اسیر حاشیه‌ها نمی‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع آزادسازی حریم دریا و رودخانه‌ها اشاره و تأکید کرد: هر یک از دستگاه‌های اجرایی که در بخشی از حریم رودخانه یا دریا اقدام به احداث بنا کرده، شایسته است برای رفع این تجاوز خود پیشقدم شود و مدعی اول اجرای قانون در این زمینه دولت مردمی و بخش‌های تابعه آن باشند. رئیس جمهور تصریح کرد: همچنین وزارت کشور با همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله استانداری‌ها و شهرداری‌ها همزمان با پیگیری آزادسازی حریم دریا و رودخانه‌ها، برنامه و آیین‌نامه جامع و دقیقی برای نحوه مدیریت و بهره‌برداری از مناطق آزاد شده تهیه کنند تا با تأمین امنیت و فضای مناسب فرهنگی و اجتماعی این امکانات به بهترین نحو مورد استفاده مردم قرار گیرند.

قالیباف در جلسه علنی دیروز مجلس خطاب به نمایندگان:
باید برای جراحی‌های بزرگ آمادگی داشته باشیم

گروه سیاسی/ رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از نطق پیش از دستور جلسه علنی  دیروز مجلس تأکید کرد: زمان و فرصت‌های زیادی از دست رفته است و ما حق نداریم یک روز و حتی یک ساعت را در جهاد برای کارآمدتر شدن نظام حکمرانی کشور از دست بدهیم.  به گزارش ایرنا، رئیس قوه مقننه گفت: ما مسئول هستیم و مسئولیت در نظام اسلامی یک امتیاز نیست که آن را متعلق به خودمان بدانیم. بلکه مسئولیت یک وظیفه است که باید به انجام برسانیم. برای جراحی برخی مسائل عمده باید آمادگی داشته باشیم و هزینه آن را نیز بپردازیم و در همین راستا ما نمایندگان مردم و کارگزاران کشور باید در پذیرش فشار و هزینه دادن برای اسلام پیشقدم باشیم.  وی تأکید کرد: البته وقتی نگاه کلان و منصفانه به راه طی شده انقلاب داشته باشیم، این واقعیت واضح می‌شود که ما در بسیاری از عرصه‌ها از وضعیت زیر صفری که  ناشی از غفلت و خیانت زمامداران خود کامه و وابسته بوده است، با وجود فشارهای همیشگی دشمن به نقاطی روشن و امیدبخش رسیدیم.  قالیباف ادامه داد: این پیشرفت‌ها را مرهون پایبندی به اصول انقلاب، رهبری هوشمندانه، همدلی مردم و نیز تلاش خستگی‌ناپذیر نخبگان مخلص و مدبر هستیم. اما نه در بخش‌هایی که پیشرفت داشته‌ایم قانع هستیم و نه در بخش‌هایی که پیشرفت نداشتیم غافل.  وی یادآور شد: وظیفه خود می‌دانم از رئیس ‌جمهور محترم، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای اجابت درخواست مجلس در پیگیری و  تخصیص ۱۸ هزار میلیارد تومان از اعتبارات تبصره ۱۸ که نقش بسیار مؤثری در تولید و اشتغال به ویژه در مناطق محروم خواهد داشت، تشکر کنم.  این جدیت دولت محترم و پیگیری بخش نظارتی مجلس شورای اسلامی نشان از باور مدیران و مسئولین مجلس و اجرایی کشور به اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی و نمونه خوبی از همدلی و هم‌افزایی مجلس و دولت در حل مسائل مردم است.

عدالت و معنویت باید توسط نمایندگان مجلس رعایت شود
همچنین رئیس مجلس روز یکشنبه در مراسم تجدید میثاق نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آرمان‌های امام خمینی(ره) در حرم ایشان، با بیان اینکه نمایندگان در انجام مأموریت‌های خود باید مردم را در نظر بگیرند، افزود: باید حق جمهوریت، عقلانیت، معنویت، عدالت، اسلامیت و آزادی در انجام تمامی امور توسط نمایندگان رعایت شود و دوری از این موارد به معنای دوری از الگوی عمل و شاخص حرکتی امام راحل است.  

فرمانده کل ارتش:
ارتش مورد اعتماد مردم است

امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش، به صورت سرزده از فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرایی نیروی هوایی ارتش، بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی ارتش، وی در دیدار با فرماندهان و مسئولان این مرکز گفت: مردم عزیز ایران اسلامی ارتش را دوست دارند و ارتش مورد احترام و اعتماد ملت شریف ایران است که این حسن اعتماد و احترام برای یکایک فرماندهان و کارکنان ارتش ارزشمند است و برای حفظ این جایگاه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. فرمانده کل ارتش با تأکید بر لزوم استفاده از طرح‌های نخبگان و جوانان تحت آموزش در این یگان، افزود: از طرح‌های ابتکاری نخبگان جوان در نیروی هوایی و همه یگان‌های ارتش استقبال می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای عملیاتی کردن این طرح‌ها به کار خواهیم بست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7844/2/601883/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها