کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با ایرنا:

معافیت‌های تحریمی امریکا تأثیری بر اقتصاد ایران ندارد


سیدمصطفی خوش‌چشم کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، با اشاره به بازگرداندن برخی از معافیت‌های تحریم‌های هسته‌ای ایران توسط امریکا، گفت: این رفتار یک رفتار نمایشی است، برای اینکه امریکا را از زیر بار برداشتن گام‌های عملی و تصمیمات سیاسی مورد نیاز به منظور پایان دادن تقابل با ایران در زمینه هسته‌ای، برداشتن تحریم‌های ایران و بازگشت به توافق هسته‌ای خارج کند.
وی با تأکید بر اینکه امریکا در یک کار از پیش تعیین شده نیز سعی دارد ایران را مقصرنمایی کند تا بار فشار را روی ایران متوجه کند، اضافه کرد: مهم‌تر اینکه مدت‌هاست امریکایی‌ها سعی می‌کنند با استفاده از ابزار تبلیغاتی، جامعه ما را شرطی کنند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: این اقدام امریکا در حقیقت برای این است که ژست رفع محدودیت‌ها از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را بگیرد و در عین حال در کلماتی که بیان کردند این شبهه را ایجاد می‌کنند که گویی فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارای بخش نظامی هم هست که در حقیقت این یک جسارت، دروغ و توهین مسلم به ایران است، چراکه تمام گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که فعالیت‌های ایران صلح‌آمیز است.
خوش‌چشم تأکید کرد: این اقدام در عمل به هیچ نتیجه مثبتی نخواهد انجامید و بیشتر در راستای اهداف امریکا برای اولویت‌بخشی به تکالیف هسته‌ای ایران است. بنابراین اقدام طرف امریکایی برای فریب افکارعمومی داخل ایران و تغییر جهت و مسیر مذاکرات به بحث‌های هسته‌ای به جای بحث‌های مرتبط با تحریم‌های اقتصادی است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌بایست با ادامه دیپلماسی مقاومت و ادامه اقتدار، طرف امریکایی را مجبور کند تا تصمیمات سیاسی لازم را بگیرد، چرا که این گونه اقدامات امریکایی‌ها هیچ‌گونه تغییر وضعیتی در ما ایجاد نمی‌کند و این هیاهوی رسانه‌ای ایجاد شده توسط امریکایی‌ها، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. لذا ایران با ادامه سیاست مقاومت و اقتدار، می‌بایست طرف مقابل را مجبور به عقب‌نشینی کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7844/3/601885/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها