دیگه چه خبر؟


آغاز آزاد‌سازی سواحل خزر در آستارا

 خبر اول اینکه، در پی دستور رئیس جمهور و اعلام ضرب‌الاجل مبنی بر آزادسازی سواحل از دست متصرفان، روز گذشته با حکم دادگستری آستارا، بخش‌هایی از ساحل دریای خزر در این شهرستان از یک متصرف آزاد شد. به گزارش صداوسیما، سرپرست فرمانداری آستارا از شناسایی ۳۶ نقطه تصرف شده در سواحل دریای خزر در این شهرستان خبرداد و گفت: تاکنون حکم قضایی برای آزاد‌سازی ۷ نقطه صادر شده است.

مذاکرات وین را از نزدیک دنبال می‌کنیم

 خبر دیگر اینکه، نفتالی بنت در آغاز نشست هفتگی کنست رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل‌آویو آنچه که در رابطه با توافق هسته‌ای در وین حاصل شده را پیگیری کرده و از نزدیک شاهد اتفاقات مذاکرات وین است. به گزارش اسپوتنیک عربی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که موضع تل‌آویو در خصوص توافق هسته‌ای ایران کاملاً مشخص است. او در ادامه مدعی شد که این توافق به جامعه بین‌المللی آسیب می‌زند و هر کس فکر می‌کند این توافق ثبات در منطقه را به ارمغان می‌آورد در اشتباه است.

رایزنی درباره دور پنجم مذاکرات تهران - ریاض

 شنیدیم که، سایت وزارت خارجه عراق خبر داد: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در تماسی تلفنی با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان دلایل تأخیر در برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان را بررسی و دوطرف نظرات خود دراین خصوص را مطرح کردند. وزیر خارجه عراق در این گفت‌وگو تأکید کرد: دولت عراق با تمام توان و با به‌کارگیری تمام روابط خود تلاش می‌کند که فرصت مناسبی برای تفاهم میان تهران و ریاض ایجاد کند.

پایگاه خبری رکنا توقیف شد

 با خبر شدیم که، هیأت نظارت بر مطبوعات ‌به دلیل انتشار فیلم قتل زن ۱۷ ساله در اهواز از سوی پایگاه خبری رکنا، رأی به توقیف این رسانه داد. روزگذشته اداره‌ کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در خبری اعلام کرد با توجه به روند انتشار تصاویر و مطالب مغایر با عفت عمومی، انعکاس حوادث به نحوی که در مغایرت با بهداشت روانی جامعه است و به‌دلیل تخلفات ادامه‌دار پایگاه خبری «رکنا» در انتشار محتوا، به این پایگاه خبری تذکر کتبی داد. در همین راستا، هیأت نظارت بر مطبوعات نیز با تشکیل جلسه‌ای با اکثریت آرا رأی به توقیف پایگاه خبری رکنا داد.

انتقاد کوبا از تحریم‌های امریکا

 دست آخر اینکه، مقام کوبایی از تحریم‌های امریکا علیه ایران انتقاد کرد. به گزارش ایلنا، «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا، در توئیتی نوشت: ایالات متحده امریکا باید بدون هیچ‌گونه قید و شرطی تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند. تحریم‌ها تنها مردم را مجازات می‌کند و جامعه بین‌المللی را با چالش مواجه می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7844/3/601887/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها