هنرمندان در فضای مجازی


جشنواره فیلم فجر به نیمه خود رسیده است و جشنواره تئاتر فجر هم روزهای آغازین خود را می‌گذراند. هنرمندان از جشنوار می‌گویند و برخی از هنرمندان هم از کارهای جدید خود

روایت رفاقت در هفت پرده
سید محمود رضوی عکس دو نفره خود با هادی حجازی‌فر را  منتشر کرده است. او در یادداشتی بلند مرور داستان دوستی خود را با این بازیگر و کارگردان مرور کرده است. تهیه‌کننده سابق سینما و مشاور فرهنگی هنری رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در پرده ششم این روایت نوشت: «موقعیت مهدی اعجاز هادیست بر پرده سینما، نقاشی‌ای زیبا از عشق و آتش و خون و کجاست، سید_مرتضی_آوینی که برای هادی هم قلم بزند و از او بخواهد که «ای بلبل عشق»، درست است که دیر آمدی اما تو هم «جز برای شقایق ها مخوان»، امشب به او گفتم فلان سکانست برای دنیا و ‌آخرتت کافیست، امشب دوست داشتم بارها هادی را در آغوش بگیرم و ‌دست و پایش را ببوسم، مهم نیست که دیگران بگویند فلانی زیادی ذوق زده شده اما هادی به تصویر کشید دستاورد ما از دفاع مقدس  را «بزرگ‌ترین دستاورد ما انسان‌هایی بوده‌اند به نام بسیجی» و مهم نیست دیگران چه خواهند گفت مهم این است که هادی به هر راهی برود، روزی آن مرغان دریایی برایش خواهند خواند.»

چهره ها
علیرضا قربانی در صفحه خود همزمان با زادروزش خبر از کار جدید خود یعنی «راز آواز» با محوریت آواز ایرانی و همراهی آنسامبل موسیقی غربی داده است: «این مجموعه شامل ۳ قطعه و به پیشنهاد دوست هنرمندم حسام ناصری شروع و در واقع تجربه‌ و تلاشی با رویکرد نگاهی نو و با دغدغه نزدیکی بیشتر گوش و جان مخاطبان با آواز اصیل ایرانی و گسترش امکان اجرای آواز اصیل در قالب‌های بین‌المللی است به‌طوری که بتوان براحتی با هر آنسامبل و ارکستر کلاسیک بین‌المللی آن را اجرا و به روی صحنه برد و بدین گونه گوش و روح طیف مختلف مخاطبین در هر جای دنیا را علاوه بر فرم اصلی، آشنا و کهن آواز ایرانی که غالباً همراه با یک یا چند ساز و به‌صورت ساز و آواز اجرا می‌شود را با شکل دیگری از آواز اصیل ایرانی همراه با ارکستر غربی آشنا ساخت. همانگونه که از نام «رازآواز» برداشت می‌گردد سرشت آواز ایرانی آمیخته و ممزوج با هزاران راز و رمز است که دست پیدا کردن به آن علاوه بر استعداد و فرهنگ درونی نیازمند سال‌ها ممارست، تجربه کردن و ریاضت و پالایش روح و روان هنرمند است و کاری‌ست بس دشوار و امیدوارم صاحب‌نظران بضاعت کم ما را به دیده اغماض بنگرند.»
شهرام اقبال‌زاده نویسنده، مترجم و منتقد ادبیات کودکان و نوجوانان هم طی پستی اینستاگرامی خبر از نشست «ادبیات کودک و نوجوان و مسأله آموزش» داده است. به گفته این نویسنده و مترجم و منتقد ادبیات کودک و نوجوان این نشست هفته آینده برگزار می‌شود. در این نشست علاوه بر اقبال‌زاده دکتر سعید حسام‌پور، عضو هیأت علمی بخش زبان و ادبیات فارسی و رئیس مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز حضور دارد.
اشکان خطیبی بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر خبر از طراحی و کارگردانی تئاتر «چخوف‌خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه» داده است. او در متنی به شرایط کرونا و توقف کار به امید اشاره کرد: «ما خسته نشدیم. ناامید نشدیم. تمرین کردیم و حالا آماده‌تر به صحنه نمایش که نه به صحنه آرزوهامون برگشتیم. ما یاد گرفتیم اتفاق منتظر اجازه ما نیست‌ و آرزوها گوشه‌گیر‌تر از این هستند که سراغمونو بگیرند.‌» او در ادامه هم مردم را به دیدن این نمایش دعوت کرد:‌ «شما‌ هم به تماشای نمایش ما دعوتید نه به خاطر ما‌ که خیلی دوست داریم لحظه زندگی کردن آرزومون رو ببینید، نمایش ما رو ببینید به خاطر همه آرزوهایی که فراموششون کردید و متولد نشدند.»
علی عسگری کارگردان سینما پوستر فیلم جدید خود یعنی «تا فردا» که در جشنواره برلین به نمایش درمی‌آید را منتشر کرده است. او ضمن گلایه از شرایط نامناسب جشنواره‌های ایرانی که تاکید بر اجرای اول در جشنواره دارد به اولین نمایش ملی و عدم اجرای آن در ایران اشاره کرد: «تمام تلاشمان را کردیم فیلم «تا فردا» در اولین نمایش ملی اش در جشنواره فجر باشد که نشد اما خوشحالم که اولین نمایش جهانی این فیلم در روز چهارشنبه ساعت ده شب در سالن زیبای زو پالاست در شهر برلین خواهد بود و به این خاطر تصمیم گرفتیم پوستر فیلم را منتشر کنیم.»

چه خبر؟
نمایش فیلم «دسته دختران» ساخته منیر قیدی در جشنواره فیلم فجر‌ بازتاب‌های متفاوتی را به‌دنبال داشته است. نیکی کریمی در صفحه خود عکسی از این فیلم که مربوط به آذر 1399 است منتشر کرده و نوشت: «تمرین هاى تیراندازى براى «دسته دختران»

آمار پرفروش‌های جشنواره فیلم فجر و آمار فیلم‌های مردمی را بامداد افشار آهنگساز در صفحه خود منتشر کرده است. طبق این آمار «ملاقات خصوصی»، «موقعیت مهدی»، «علفزار»، «شادروان» و «مرد بازنده» به ترتیب فیلم‌های منتخب مردم هستند و فیلم‌های «ملاقات خصوصی»، «مرد بازنده»، «خائن کشی»، «علفزار» و «شادروان» به ترتیب فیلم‌های پرفروش چهلمین جشنواره فیلم فجر هستند.

در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از آذرنوش صدرسالک نوازنده هارپ تقدیر می‌شود. این خبر را مجید انتظامی آهنگساز در صفحه خود منتشر کرده است. انتظامی نوشت: «بزرگداشت همسر عزیزم، استاد آذرنوش صدرسالک در اختتامیه سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر. مهربانم! امیدوارم تا ابد در آسمان موسیقی، به‌زیبایی بدرخشی و همیشه سلامت و موفق باشی.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7844/24/601916/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها