دنبال نتیجه‌ای درخشان در هانگژو هستم

رازقیان: برای تحصیل به فرانسه آمدم اما برای ایران پارو می‌زنم


فائزه زمانی/ملی پوش اسلالوم تیم تولوزین فرانسه بعد از دهمی در لیگ جنوب فرانسه حالا برای حضور در هانگژو قایقش را به آب انداخته است. رکسانا رازقیان که با کارشکنی تایلندی‌ها حضور در انتخابی المپیک توکیو را از دست داد حالا عزمش را جزم کرده تا با درخشش در هانگژو کام اسلالوم ایران را شیرین کند.
 ملی‌پوش تیم تولوزین فرانسه در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» از مسابقات لیگ جنوب فرانسه صحبت کرد: «در بعضی خبرگزاری‌ها اشتباهاً تیتر شده که من بین 10 ورزشکار برتر فرانسه قرار گرفته‌ام در صورتی که من در مسابقات لیگ جنوب فرانسه به فینال A راه یافته و دهم شدم. در این مسابقات قهرمانان جهان و تیم ملی فرانسه حضور داشتند و در کل چالش خوبی بود. حالا مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی را پیش‌رو دارم و هدف اصلی‌ام حضوری موفق در هانگژو است.»
رازقیان دلیل پارو زدن در فرانسه را شرایط و امکانات بهتر می‌داند: «من هم عضوی از خانواده قایقرانی هستم و فدراسیون به اندازه خودش از من حمایت می‌کند. من به انتخاب خودم به فرانسه آمدم چون دوست داشتم خارج از ایران تحصیل کنم و از طرفی هم شرایط پیشرفت اینجا بهتر است.» ملی‌پوش اسلالوم از شرایط قایقرانی و کرونا در فرانسه می‌گوید: «شرایط اینجا هم مثل ایران است با این تفاوت که فرانسه یکی دوماه قبل وارد موج امیکرون شد. در این مدت اکثراً به کرونا مبتلا شدند ولی خوشبختانه من درگیر نشدم. از 2 روز پیش آمار پایین آمده  و محدودیت‌ها کمتر شده است. قایقرانی فرانسه شرایط خوبی دارد و پوشیدن پیراهن تیم ملی فرانسه یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست.» رازقیان علاقه‌ای به پوشیدن پیراهن تیم ملی دیگری جز ایران ندارد: «ممکن است به زندگی در خارج از ایران فکر کنم اما به پوشیدن پیراهن تیم ملی دیگری جز ایران فکرنمی‌کنم و ترجیح می‌دهم که زیر پرچم ایران مسابقه دهم. من در حال حاضر برای باشگاه تولوزین فرانسه پارو می‌زنم و تمام تمریناتم هم زیرنظر مربی همین باشگاه است اما برای تمرینات بدنسازی یا مسائل روانشناسی با ایران در ارتباط هستم.من حقوقی از فدراسیون دریافت نمی‌کنم ولی هزینه سفرها و رفت وآمدهایم را فدراسیون تقبل کرده و حمایت می‌کند.»
او که به‌خاطر کارشکنی تایلندی‌ها حضور در مسابقات انتخابی المپیک توکیو را از دست داد، معتقد است این اتفاق مثل مرگ عزیزی برایش بوده است: «این اتفاق تا حدی برایم تلخ بود که تا مدت‌ها قادر به حرف زدن نبوده و نمی‌توانستم به قایقم نزدیک شوم، مثل این بود که عزیزی را از دست داده باشم. بعد ازاین حجم سختی و زحمت نتوانستم در انتخابی المپیک شرکت کنم و از طرفی کسی را هم در فرانسه نداشتم که در کنارم باشد و تسکینم دهد. فقط با سفارت ایران برای ویزا در ارتباط بودم و آنها مرا دلداری می‌دادند. اما زندگی در جریان بود و تصمیم گرفتم این غم بزرگ را به کاری بزرگ تبدیل کنم.» قایقران تیم ملی حالا نوید نتیجه‌ای درخشان در هانگژو را می‌دهد: «از الان نمی‌توانم چیزی درباره بازی‌های آسیایی هانگژو بگویم چون من در مسابقات تایلند نبودم و نتوانستم محکی از رقبا داشته باشم. حالا با حضور در مسابقات جهانی می‌توانم رقبای آسیایی را محک بزنم. شرایطم خوب است و انتظار نتیجه‌ای درخشان در هانگژو دارم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7855/24/603613/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها