دفاع سرمربی تیم والیبال سیرجان از خودش درخصوص اتهام تبانی

رضایی: 4 بازی مشکوک را یک داور سوت زد


مهری رنجبر/سرمربی تیم والیبال فولاد سیرجان، تیمش را با چنگ و دندان به پلی آف لیگ برتر رساند. آن هم با رد شدن از هزار توی مشکلات. سعید رضایی قهرمان فصل قبل را تحویل گرفت اما این تیم امسال هیچ شباهتی به فصل قبل که قهرمان شد، نداشت و به گفته خودش آن را از صفر ساخت تا با مدعیان بجنگند. سرمربی سیرجان که همیشه حرفهایش را صریح می‌زند، این بارهم بدون هیچ ملاحظه‌ای پاسخ آنهایی که پیروزی تیمش مقابل سپاهان را مشکوک به تبانی می‌دانند، داد: «بازی‌ها شائبه ندارد، شائبه‌ها را می‌سازند.» البته او در مصاحبه‌اش با خبرنگار«ایران» به نکاتی اشاره کرد که قابل تأمل است.
فولاد سیرجان با همه مشکلاتی که داشت، به پلی آف رسید. در این باره صحبت می‌کنید؟
صعود به پلی آف تنها برنامه و هدف ما نیست. سختی‌هایی که تیم ما این فصل داشت، هیچ تیمی نداشت. ما امسال در 3 جام جنگیدیم. سال 1400 برای ما سال استثنایی بود و با همه مشکلاتی که تیم اول فصل با آن دست به گریبان بود، تا اینجا خوب نتیجه گرفته است. ما حتی به‌دلیل اختلافاتی که در شهر سیرجان بود سالن استاندارد برای تمرین نداشتیم و اجباری در سالن قدیمی تمرین می‌کردیم که بیشتر مصدومیت بازیکنان هم به این موضوع برمی گردد. به مشکلاتمان باید سفرهای تیم برای بازی‌ها را هم اضافه کرد و بعد هم که درگیر جام باشگاه‌های جهان شدیم. هرچند در ادامه وضعیت را تغییر دادیم. با تلاش زیاد به پلی آف رسیدیم تا اتفاقات بهتری رقم بزنیم. می‌خواهیم با همه توان بجنگیم و نباید به کم قانع باشیم.
شرایط کرونایی مثل سال قبل اذیت کننده بود؟
شیوع کرونا مشکلات یکسانی را برای همه تیم‌ها به وجود آورد ولی فدراسیون توجهی نکرد چرا که می‌خواست لیگ را حتماً قبل از سال جدید تمام کند. به نظرم خیلی از برد و باخت‌های دور برگشت متأثر از کرونا بود. چرا که ترکیب خیلی از تیم‌ها در بازی‌ها کامل نبود، حتی در بازی‌های یک هفته 8-7 بازیکن یک تیم زیر سرم بودند، همه هم از این قضیه خبر دارند ولی متولیان امر سکوت کردند.
این روزها صحبت‌هایی درخصوص شائبه تبانی تیم‌ها در دو هفته آخر لیگ مطرح می‌شود. حتی به برد تیم شما مقابل فولاد سپاهان هم اشاره شده است...
جواب بعضی‌ها که جایگاهی در والیبال ندارند را نباید داد. ایراد می‌گیرند که حریف‌مان با تیم اصلی اش مقابل ما قرار نگرفت در حالی که محمدی راد(سرمربی سپاهان) دو هفته قبل از بازی در بیانیه‌ای اعلام کرد که از بازیکنان اصلی اش استفاده نمی‌کند. گرچه در روز بازی هم به جز غفور و قائمی مصدوم، بقیه بازیکنانش بودند و از خیلی‌ها هم استفاده کرد و از بعضی‌ها هم نه. ما جنگیدیم و بردیم. سایپا هم همین وضعیت را داشت، جنگید اما باخت. اگر شهرداری ارومیه روز آخر دور مقدماتی همه بازیکنانش را به زمین فرستاد، سرمربی خودش هم همه عواقبش را گردن گرفت. به هر حال مربی باید جوابگو باشد. این بازی‌ها شائبه ندارد، بلکه شائبه‌ها را می‌سازند. چرا نمی‌گویند برای فلان تیم، 4 بازی مشکوک را یک داور سوت زد؟ چرا نمی‌گویند عوامل اجرایی فدراسیون در تیم‌ها سمت مستقیم دارند؟ این مسائل است که شائبه به وجود می‌آورد وگرنه سال‌ها در والیبال و ورزش مسائل مربوط به شرط‌بندی بوده که قابل پیگیری نبوده است اما دوپینگ که قابلیت پیگیری دارد را کسی پیگیری نمی‌کند.
در مجموع دور مقدماتی لیگ برتر چطور بود؟
مهم‌ترین نکته اینکه بازی‌ها باید رفت و برگشت برگزار می‌شد. حالا فدراسیون می‌گوید مربیان خودشان گفتند، درست است که ما گفتیم رفت و برگشت اما بهتر است فدراسیون صورت مسأله را پاک نکند، ما نگفتیم لیگ را شب عید تمام کنید. حرف ما این بود که دور مقدماتی قبل از عید تمام شود و فروردین ماه هم پلی آف و دور نهایی. چند سالی بود که تیم ملی سفر تدارکاتی نداشت، اما حالا حرف از اردوی بلند مدت و سفر تدارکاتی هست و به همین دلیل فدراسیون می‌خواهد لیگ را شب عید تمام کند. همین مسأله کیفیت بازی‌ها را پایین آورد.چرا که با بازی‌های فشرده، تیم‌ها مدام در سفر هستند و کرونا و خستگی راه هم مزید برعلت می‌شود. هر چند برای حل این موضوع خیلی راحت می‌شود برنامه‌ریزی کرد. حالا فدراسیون مربیان را متهم می‌کند. فدراسیون دنبال منافع خودش بوده که تعداد تیم‌ها را زیاد می‌کند. آقایان اگر به فکر والیبال بودند، درنوع برگزاری دقت می‌کردند، البته این مسأله تنها به این فصل برنمی گردد و سال‌هاست که لیگ این مدلی به اشتباه برگزار می‌شود. در واقع کیفیت لیگ دستخوش تغییرات شد. ما هم امسال جدای از سفرهای داخلی برای لیگ، برای قهرمانی باشگاه‌های آسیا و جهان به تایلند و برزیل هم رفتیم. در واقع ما از پیشنهاد بازی رفت و برگشت پشیمان نشدیم، تنها می‌گوییم چرا لیگ طولانی نمی‌شود؟این مسأله را در جلسه اول هم گفتیم.
*از نتیجه تیم تا اینجا راضی هستی؟
لیگ هنوز برای ما تمام نشده که بخواهم راضی باشم یا نه. تیم‌هایی که به پلی آف صعود نکرده‌اند، حالا می‌توانند درباره نتیجه اشان صحبت کنند. ما هم وقتی نتیجه گرفتیم درباره‌اش صحبت می‌کنیم، اما فعلاً برای بهترین اتفاق تلاش می‌کنیم. باید ببینیم می‌توانیم مصدومیت بازیکنان را کمتر کنیم و با ریکاوری بازیکنان را برای پلی آف به بهترین شرایط برسانیم. البته بعید می‌دانم بعضی‌ها را ریکاوری کنیم. باید ببینیم چه شرایطی پیش می‌آید.
 پلی آف متمرکز را چطور می‌بینی؟
پلی آف متمرکز قشنگ نیست. وقتی بازی‌ها رفت و برگشت شد، باید پلی آف هم رفت و برگشت می‌شد تا تیم‌های شهرستانی از امتیاز میزبانی استفاده کنند. کاری که نشد. با دو پیشنهاد فدراسیون و یک نظرخواهی شرایط به سادگی تمام شد. این مسأله هم جزو مشکلات بود، یعنی تصمیم‌گیری لیگ از اول با برنامه باشد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7855/24/603614/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها