آزادکاران برای حضور در جام یاشاردوغو استارت زدند

امیرمحمد یزدانی: تغییر وزن چندان هم سخت نبود


پریسا غفاری/ اردوی تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی جام یاشاردوغوی ترکیه از روز جمعه ۲۹ بهمن‌ماه تا زمان اعزام به این مسابقات در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده پیگیری می‌شود.
 سیدعلی عظیمی، محمدباقر یخکشی، سعید انوری، مرتضی قیاسی، رحمان رحیم‌پور، امیرمحمد یزدانی، علی‌اکبر فضلی، محمدصادق فیروزپور، علی سوادکوهی، مجتبی اصغری، علی منصوری، احمد بذری و محمدحسین محمدیان اردونشینانی هستند که تمرینات خود را زیر‌نظر پژمان درستکار دنبال می‌کنند. رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو به‌عنوان مرحله اول رنکینگ (مسابقات بین‌المللی) اتحادیه جهانی کشتی برای مسابقات جهانی سال ۲۰۲۲ روز‌های ۶ تا ۸ اسفندماه در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود و طبق برنامه، قرعه‌کشی تمامی اوزان عصرجمعه ۶ اسفندماه برگزار و رقابت‌های اوزان ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم روز شنبه ۷ اسفندماه و مسابقات اوزان ۵۷، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۷۹، ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم روز یکشنبه برگزار می‌شود.
امیرمحمد یزدانی، نایب‌قهرمان وزن 65 کیلوگرم جهان با تغییر وزن به جام یاشاردوغو می‌رود. او در این خصوص به خبرنگار«ایران» گفت:«من پیش خودم فکر می‌کردم تغییر وزن خیلی سخت باشد ولی این‌طور نبود. به نظرم می‌توانم در این وزن هم صاحب دوبنده تیم ملی شده و به مسابقات جهانی 2022 بروم. البته حریفان خیلی خوبی دارم، همه به هم نزدیک هستیم، باید تلاش زیادی انجام داد. امیدوارم در جام تختی که مرحله سوم چرخه محسوب می‌شود، کشتی‌های خوبی بگیرم. بنابراین مسابقه مهمی است.» بعد از لغو مسابقات دوستانه امریکا، تیم ملی کشتی آزاد قرار شد به ترکیه برود که این بار نام یزدانی در لیست قرار گرفت: «خدا را شکر که این فرصت به من داده شد که در جام یاشاردوغو کشتی بگیرم؛ مسابقه‌ای که رنکینگ دارد و هم در 70 کیلو و هم در سایر اوزانش قرار است کشتی‌گیران خوب و مدعی در آن شرکت کنند.»البته آزادکار وزن 70 کیلوی کشورمان از مبتلا شدن خود پیش از مسابقات کشوری به امیکرون می‌گوید: «تست اولم مثبت بود اما دو تست بعدی که دادم، منفی شد و مجوز حضور در مسابقات کشوری را گرفتم. بدنم آماده رقابت بود ولی قبل از چرخه انتخابی بیمار شدم و فکر می‌کنم همان امیکرون بود. از نظر بدنی سرحال بودم اما روی تشک کشتی نفس کم آوردم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7855/24/603615/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها