از ترس اُمیکرون در خانه قرنطینه‌ایم

فلاح: رژه با پرچم ایران حس اقتدار به من می‌دهد


گروه ورزشی/ الهه قلی فلاح برای  دومین بار پرچمدار کاروان ایران در پارالمپیک زمستانی است. او که اولین بار پارالمپیک زمستانی را سال  2018 در پیونگ چانگ کره جنوبی تجربه کرد و همانجا هم پرچمدار بود، معتقد است این بار هم همان حس زیبا را در پکن خواهد داشت. الهه قلی فلاح به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «من نمی‌دانستم این بار هم پرچمدار هستم، اما چون آن حس قشنگ را در پارالمپیک 2018 تجربه کرده بودم، دوست داشتم باز هم پرچمدار باشم که این بار هم در پکن آن را تجربه می‌کنم.»
این اسکی باز صحرانورد تأکید کرد به هنگام رژه با پرچم در افتتاحیه پارالمپیک، احساس غرور و قدرت می‌کند: «آن لحظه احساس اقتدار می‌کنی. هر چند مسئولیتی از طرف یک ملت روی دوشت سنگینی می‌کند، چرا که با  آن پرچم مسئولیت ورزش یک مملکت و آرزوی خیلی از ورزشکاران را می‌بری و همین احساس غرور و اقتدار می‌دهد.»
کاروان پارالمپیک زمستانی ایران با ترکیب ابوالفضل خطیبی، صدیقه روزبه، الهه قلی فلاح در اسکی صحرانوردی و حسین سولقانی اسنوبرد پنجشنبه راهی پکن می‌شود. قرار است پارالمپیکی‌ها یک هفته تا شروع بازی‌ها در پیست تمرین کنند. البته الهه با شیوع دوباره اُمیکرون در خانه قرنطینه است: «ما حالا 15-10 روزی است که برای در امان ماندن از اُمیکرون در خانه قرنطینه هستیم تا تست قبل از پروازمان مثبت نشود. این روزها در خانه تمرینات بدنسازی انجام می‌دهیم تا بدنهای‌مان روی فرم بماند. هرچند تمرین در خانه با تمرین در پیست قابل مقایسه نیست، اما شرایط خوب نیست وگرنه ما در اردوی تدارکاتی سوئد دیدیم که نروژی‌ها و سوئدی‌ها بدون ماسک تمرین می‌کردند. به هر حال کرونا در این کشورها کنترل شده تر از ایران است.» اسکی باز صحرانورد تا قبل از این در پیست امامزاده‌ هاشم تمرین می‌کرد:«پیست امامزاده‌ هاشم برای اسکی صحرانوردی است و فدراسیون جهانی هم آن را تأیید کرده است. البته ما مدتی تا وقتی برف در پیست امامزاده‌ هاشم نبود در توچال تمرین می‌کردیم و با نشستن برف در این پیست به آنجا برگشتیم و سه مسابقه هم دادیم.» الهه قلی‌فلاح امیدوار است در پارالمپیک پکن، نتیجه بهتری از دوره قبل بگیرد: «من تشکر می‌کنم از همه آنهایی که حامی ما هستند از کمیته ملی پارالمپیک تا فدراسیون و عیسی ساوه شمشکی و مربی عزیزم، امیدوارم در پکن نتیجه بهتری از پارالمپیک کره بگیرم. البته رکورد ما در پیست‌های مختلف فرق می‌کند، چرا که سختی و مسیر پیست روی رکوردها تأثیرگذار است. اسکی صحرانوردی اسپرینت 1200 متر مثل دو 100 متر نیست که در همه پیست‌ها رکورد یکی شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7855/24/603618/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها