پاری سن ژرمن تحقیر شد و از داور انتقاد کرد

لئوناردو: داور مثل تیرانداز به ما شلیک می‌کرد


گروه ورزشی/ پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه یک شکست سنگین را متحمل شد و بعد از بازی مسئولان این تیم از داور بازی بشدت انتقاد کردند.
تیم ثروتمند پایتخت فرانسه در زمین نانت، با نتیجه 3-1 مغلوب این تیم شد، چند روز بعد از اینکه توانسته بود رئال مادرید را در لیگ قهرمانان اروپا شکست دهد. این بار اما تیم پاریسی نه بازی خوبی ارائه کرد و نه نتیجه مناسبی به‌دست آورد چرا که تیم حریف حتی می‌توانست گل‌های بیشتری نیز به ثمر برساند.
بعد از این مسابقه، لئوناردو مدیر ورزشی پاری سن ژرمن بشدت از داور بازی میکائل لساگه انتقاد کرد. این مدیر برزیلی  که خود سابقه بازی در تیم پاریسی را دارد معتقد بود بازیکنان حریف بازی خشنی انجام می‌دادند و داور با آنها مدارا می‌کرد: «مدافع نانت، دنی اپیا باید دومین کارت زرد را بابت خطای پنالتی روی کیلیان امباپه دریافت می‌کرد. در نتیجه باید از زمین اخراج می‌شد. ضمن اینکه داور بسیاری از خطاهایی  را که روی بازیکنان ما انجام شد  اعلام نمی‌کرد و به بازیکنان حریف اجازه می‌داد با خشونت بازی کنند. او پیش خودش می‌گفت این امباپه و نیمار هستند من خطا نمی‌گیرم، این لیونل مسی و پاری سن ژرمن است پس من خطا نمی‌گیرم!» لئوناردو که بسیار عصبانی بود حرف‌های خود را اینطور ادامه داد: «شاید من اشتباه کنم. ما شکست خودمان را قبول می‌کنیم و از این شکست درس می‌گیریم. اشتباهات زیادی وجود دارد، مواردی که ما خوب و درست انجام ندادیم. ‌اما داور امروز مثل یک تیرانداز بود که مدام به ما شلیک می‌کرد. من نمی‌گویم ما به خاطر او باختیم. به تصاویر نگاه کنید و سپس خودتان قضاوت کنید. ما باختیم اما من دارم در مورد اتفاقاتی که در بازی رخ داد حرف می‌زنم مواردی که برای من بسیار واضح بود. اما اگر کسی با من موافق نیست من احترام می‌گذارم، این عقیده من است.»
مدیر پاری سن ژرمن تنها کسی نبود که از داور این مسابقه انتقاد کرد. مارکو وراتی هافبک ایتالیایی تیم پی.اس.جی نیز از قضاوت لساگه در بازی شنبه شب عصبانی بود و ناراحتی خود را بعد از مسابقه ابراز کرد: «چطور ممکن است که مدافع حریف بابت خطای پنالتی و گرفتن یک موقعیت گل، کارت زرد هم نگیرد؟ او باید اخراج می‌شد و در آن صورت شرایط بازی کاملاً فرق می‌کرد. گاهی اوقات داورها باید مسئولیت اشتباه خود را بپذیرند. داور ما را له کرد!»
انتقاد از داور اما نمی‌تواند مانع از انتقادهایی شود که به عملکرد پاری سن ژرمن وارد است. شاگردان مائوریسیو پوچتینو در این بازی کاملاً آشفته و بی‌برنامه نشان دادند و خوش‌شانس بودند که گل‌های بیشتری نیز دریافت نکردند. لیونل مسی یک پاس گل دیدنی به نیمار داد تا این بازیکن برزیلی به گل برسد. اما نیمار در این بازی بیشتر به‌خاطر از دست دادن ضربه پنالتی در نیمه دوم مورد توجه قرار گرفت تا گلی که زد. او پنالتی را به شکلی مغرورانه با ضربه‌ای آرام به دست دروازه‌بان حریف سپرد تا در شرایطی که پاری سن ژرمن 3-1 از حریف عقب بود شانس جبران گل‌های خورده را از دست بدهد. نیمار بعد از آن توپ‌های زیادی را در میانه میدان از دست داد تا در نهایت پوچتینو دست به تعویض او بزند.
لیونل مسی هم با وجود پاس گلی که داد عملکرد درخشانی نداشت و باز هم مورد انتقاد قرار گرفت. امانوئل پتی ستاره سابق فوتبال فرانسه اوضاع این روزهای مسی را به سقوط یک پادشاه توصیف کرد و از ظهور یک پادشاه دیگر یعنی کیلیان امباپه در تیم پاری سن ژرمن گفت. امباپه در این بازی یک پنالتی گرفت و بارها از سوی مدافعان حریف با خطا متوقف شد اما او هم در بهترین شرایط خود نبود.

برش
پوچتینو: نکات مثبت زیادی در بازی ما بود

مائوریسیو پوچتینو، سرمربی آرژانتینی پاری سن ژرمن در پایان دیدار تیمش مقابل نانت معتقد بود تیمش در این مسابقه عملکرد بدی نداشته: «ما واقعاً ناراحتیم و از کسب این نتیجه ناامید شده‌ایم، زیرا پیش خودمان تصور می‌کنیم مقابل نانت بد بازی نکردیم و نکات مثبت زیادی در سبک بازی پاری سن ژرمن در این دیدار دیده شد. بازیکنان حریف مقابل دروازه ما در چند صحنه بسیار خوب و فرصت طلب عمل کردند و به همین دلیل ما در این مسابقه مغلوب شدیم. برای این اشتباهات هزینه زیادی پرداخت کردیم. به نظر من نکات مثبت زیادی در این مسابقه وجود دارد، اما وقتی 3-1 مقابل نانت شکست می‌خورید پیدا کردن این موارد دشوار می‌شود. این مسئولیت من است که نقاط قوت تیم را پیدا کرده و سعی کنم مشکلاتی را که امشب داشتیم برطرف کنم. فکر نمی‌کنم خسته بودیم و مقابل نانت بازی متفاوت در مسابقات دیگری در پیش داشتیم. ما از این موضوع آگاه بودیم، اما شرایط را به خوبی مدیریت نکردیم. از نظر تهاجمی بسیار خوب بازی کرده و در طول 90 دقیقه فرصت‌های گلزنی زیادی را روی دروازه حریف خلق کردیم. اما در کارهای دفاعی مرتکب اشتباهاتی شدیم که منجر به باخت ما شد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7855/23/603623/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها