در راستای نگرانی اصلاح‌طلب‌ها از حملات انصارالله به امارات، حزب باج اعلام موجودیت کرد

ما سه تا داداشیم ...


محمد محمدی
به تازگی جمعی از فعالان و چهره‌های سیاسی کشور، با هدف ابراز نگرانی خود نسبت به جنگ و تبعات آن، اقدام به تشکیل حزبی تحت عنوان حزب باج (بیزار از جنگ) کرده‌اند؛ که مرام‌نامه این حزب شامل موارد زیر می‌باشد:
1. جهان‌بینی:
حزب باج، رسالت اساسی و اصولی خویش را انجام وظیفه و ادای تکلیف شرعی در تمام برهه‌های زمانی و مکانی و رسیدن به خشنودی کدخدا می‌داند و در این راستا، تمام تلاشش را خواهد نمود.
2. احترام به دیگران:
ما به همه افراد احترام می‌گذاریم و هیچ‌گونه توهینی را به هیچ فردی بر اساس‌ نژاد، ملیت، محل تولد، رنگ پوست و غیره جایز نمی‌دانیم، اگر جهان‌بینی‌مان را زیر سؤال نبرند.
3. آزادی بیان:
هرکس می‌تواند نظرات و دیدگاه‌های مختص به خودش را داشته باشد و این مورد احترام ماست؛ اگر جهان‌بینی‌مان را زیر سؤال نبرد.
 4. تحمیل نکردن عقیده بر دیگران:
ما هیچ‌گاه سعی نخواهیم کرد عقاید خود را به دیگران تحمیل کنیم. این جهان‌بینی ماست که عقاید خود را به دیگران تحمیل می‌کند.
5. نگاه به مقوله جنگ:
از آنجا که حزب باج، دنیای امروز را دنیای گفتمان می‌داند، جنگ را آنجا که در تضاد با جهان‌بینی حزب نباشد، امری ضروری در جهت پیشبرد گفتمان می‌داند و آنجا که خط قرمز حزب، یعنی جهان‌بینی یا پایگاه‌های آن در هر نقطه از دنیا، توسط فرد یا گروهی با این تفکر که دنیای امروز دنیای موشک است، تهدید شود؛ با تمام قوا بنا بر تقبیح جنگ، این پدیده شوم، ابراز نگرانی و اقداماتی مانند روشن کردن شمع داریم.
6. قربانیان جنگ:
غیرنظامیان همیشه بیشترین سهم را بین قربانیان جنگ دارند بدون آن‌که نقشی در شروع جنگ داشته باشند. غیرنظامیان، گاهی موی بور و چشم‌های رنگی دارند و در قلب اروپا هدف تروریسم و قربانی جنگ می‌شوند. گاهی تأسیسات نفتی‌اند در عربستان، که بمبارانشان آتشی بر جان جهان‌بینی ما می‌اندازد. گاهی نیز برج‌هایی‌ هستند در قلب امارات که سایه جنگ و تروریسم را بیشتر از همیشه روی سرشان حس می‌کنند. در همه این موارد اعضای حزب باج، متفق‌القول ضمن ابراز نگرانی برای سلامت این غیرنظامیان و محکوم کردن جنگ، این پدیده شوم، شمعی برای آرامش دل آنها خواهد برافروخت.
7. شعار نه شرقی نه غربی:
به‌صورت کلی هر شعاری که جهان‌بینی حزب را زیر سؤال ببرد، جایی در مرام‌نامه و اساس‌نامه حزب ندارد. از این‌رو ضمن جایگزینی شعار «یکی برای همه، همه برای یکی» با شعارِ فوق، بار دیگر بر استواری جهان‌بینی حزب، تأکید می‌کنیم.
8. مسئولیت و ضمانت:
مسئولیت ما این است که تمامی تلاش خود را در جهت مناسب و بدون ضرر بودن جهان‌بینی‌مان انجام بدهیم. با وجود این‌که دنیای امروز دنیای تضمین و ضمانت نیست اما جهان‌بینی ما مخالفت خود را با این امر نه فقط در حرف، بلکه در عمل نیز نشان داده است. روزگاری مردان بزرگ، تار سبیل خود را وجه‌الضمان می‌کردند و امروز مردان بزرگ، امضای خود را.
9. رویکرد در قبال مذاکره:
امریکایی‌ها به قول معروف کدخدا هستند؛ پس اگر با کدخدا ببندیم راحت‌تر هستیم تا اینکه به سراغ یک مقام پایین‌تر برویم.
10. استقلال:
سرور آسیا!

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7855/20/603630/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها