راهکارهای مقابله با بچه لوس فامیل


محمد کوره‌پز
حتماً مستحضر هستید که در هر میهمانی خانوادگی یکی دو تا بچه لوس و ننر پیدا می‌شود که حرص آدم را درآورده و روی اعصاب‌تان راه بروند. متأسفانه بیشتر افراد روش درست و علمی برخورد با این پدیده را نمی‌دانند و باعث بروز کشمکش‌های بیهوده می‌شوند. در اینجا راهکارهای مؤثر در مدیریت این موضوع را حضورتان تقدیم می‌کنیم:
- اول از همه به خودتان بقبولانید که از این بچه اژدها همه‌جور کاری برمی‌آید. پس نفرمایید: «مگه میشه چهار دست و پا بره توی کیک روی میز؟» می‌رود آقا جان! شما آماده رویارویی با هر حادثه‌ای باشید.
- روی دخالت والدین کودک لوس حساب باز نکنید چون در مواقع بحرانی -که کودک‌شان در حال نابودی زمین و زمان است- فقط به شما نگاه می‌کنند. به عبارتی اگر می‌توانستند کاری بکنند که نمی‌گذاشتند کار به اینجا برسد.
- از آنجایی که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، تمامی اشیای با ارزشی که می‌توانند جلب‌توجه کنند را از جلوی چشم بردارید، چون وسط میهمانی یکهو می‌بینید بچه دارد با پاوربانک شما گردو می‌شکند یا با ورق‌های کتاب‌تان هواپیما می‌سازد و کاری هم از دست‌تان برنمی‌آید.
- فرزندان‌تان را در برابر خطر کودک لوس بیمه کنید. به تجربه ثابت شده کودکان ننر انتظار دارند سایر کودکان در نقش کیسه بوکس ایشان ظاهر شوند، لذا به کودک خودتان جوجیتسو و کونگ‌فو بیاموزید تا در برابر حملات بچه لوس بتواند از خودش دفاع کند.
- وقتی بچه لوس جیغ می‌زند یا گریه می‌کند، به جای تلاش بیهوده برای آرام کردن وی، به پدر و مادرش بگویید: «ماشالا کپی بچگی‌های خودته!» بعد هر هر بخندید.
- سر سفره غذا به هیچ‌وجه با پرخوری یا غذا نخوردن کودک ننر مخالفت نکنید. وقتی رودل یا ضعف کرد خودش آدم می‌شود.
- در صورتی که چشم بقیه را دور دیدید، از زدن هرگونه پس‌گردنی و اردنگی به کودک لوس دریغ نفرمایید. هم شما می‌دانید چرا زده‌اید هم او می‌داند چرا خورده. اگر هم آن موقع نفهمید؛ وقتی بزرگ شد می‌فهمد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7855/20/603635/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها