اخبار


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد
«فیک‌نیوزها» جاعلان فضای مجازی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه یکی از جعلیات رایج در فضای مجازی «فیک‌نیوزها» هستند، گفت: نموداری که به‌عنوان وضعیت پهنای باند بین‌الملل کشور در فضای مجازی منتشر شده، فیک و جعلی است.
‌به گزارش «ایران»، عیسی زارع‌پور در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی با انتشار دو نمودار از کیفیت ترافیک اینترنت کشور نوشت: یکی از جعلیات رایج در فضای مجازی «فیک‌نیوزها» هستند. خبرهای جعلی که گاهی آنقدر باورپذیر آماده می‌شوند که ممکن است طیف بزرگی از جامعه باور و بر اساس آن قضاوت کنند یا تصمیم بگیرند.
وی گفت: «به‌عنوان مثال به تازگی نمودار ترافیک سایت ساز گوگل نشان می‌دهد که در دو هفته گذشته افت کرده ولی این به هیچ وجه نشان‌دهنده ترافیک کل گوگل نیست.»وی افزود: در حالی که در فضای مجازی و برای حقیقت نشان دادن یک دروغ، از آن به‌عنوان «نمودار ترافیک کل سرویس‌های گوگل در ایران» و حتی به‌عنوان «وضعیت پهنای باند بین‌الملل کشور» استفاده شده است.
وزیر ارتباطات در ادامه به نمودار واقعی ترافیک که یکی از سرویس‌های پرکاربرد گوگل یعنی «جست‌و‌جوی گوگل» در همان بازه زمانی است اشاره کرد و گفت: اگر سایر سرویس‌ها را هم انتخاب و بررسی کنید، نمودار آن مشابه بوده و در طول این دو ماه اخیر هیچ تغییری نکرده است.زارع‌پور یکی از راه‌های مقابله با فیک‌نیوزها را تقویت «تفکر نقاد» دانست و افزود: تفکر نقاد به ما کمک می‌کند تا پیش از آنکه در فضای مجازی چیزی را بپذیریم درباره منبع، گوینده و هدف آن کنجکاو شویم و کنکاش کنیم.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
متاورس یک زیرساخت جدید است

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات گفت: متاورس خود یک زیرساخت و یک دنیای جدید است. این دنیای جدید یک اپلیکیشن روی سرویس، یا یک بازی جدید نیست، بلکه نسل بعدی یا نسخه بعدی اینترنت است که تجربه را برای دیوایس‌های مختلف time پشتیبانی می‌کند.
به گزارش ایرنا، «علی اصغر انصاری» در اولین همایش ملی «متاورس؛ دنیایی دیگر» افزود: متاورس از دید شرکت‌های مخابراتی، جبران‌کننده سرمایه‌گذاری مخابرات برای توسعه 5G است و این شرکت‌ها از واقعیت افزوده و دنیای دیجیتال می‌توانند به‌عنوان ابزارهای کلیدی برای بازگشت سرمایه صرف شده روی شبکه‌های فوق سریع 5G استفاده نکنند. اگر متاورس بخواهد واقعاً تحقق پیدا کند، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در زیرساخت‌های مخابراتی لازم دارد.
انصاری در ادامه گفت: اکنون پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطالعات اولیه‌ای روی چالش‌ها و فرصت‌های متاورس و الزام‌های آن در حوزه‌های فنی و رگولاتوری آغاز کرده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7855/15/603648/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها