استاندار با انتشار حکم حقوقی خود اولین گام را برداشت

انتشار حقوق کارکنان استانداری هرمزگان در سامانه شفاف‌سازی


زهره توکلی
خبرنگار
پس از شفاف‌سازی حقوق کارکنان شهرداری استان‌های کرمان و یزد، شفاف‌سازی حقوق‌ها به استانداری هرمزگان رسید و این استان اطلاعات مربوط به حقوق کارکنان خود را منتشر می‌کند. نخستین بار شهرداری کرمان ماه گذشته اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان خود را برای اطلاع مردم منتشر کرد و پس از آن نیز شهرداری‌های استان یزد نیز با انتشار حقوق کارکنان خود اقدام مشابهی انجام دادند.
در حال حاضر بر اساس اعلام استانداری هرمزگان، ارقام منتشر شده در سایت استانداری، شامل میزان حقوق ناخالص کارکنان بدون احتساب اضافه‌کار و کسورات قانونی می‌شود. هم‌اکنون نیز حکم کارگزینی مهدی دوستی، استاندار هرمزگان نیز در سایت استانداری در معرض دید عموم قرار گرفته که جزئیات مزایا و... حقوق وی قابل مشاهده است.
استاندار هرمزگان در این خصوص به «ایران» گفت: شفاف‌سازی حقوق‌ها به دستور رئیس‌جمهور و تأکید ایشان بوده، چرا که مسأله «شفافیت»، خط مشی ایشان بوده است.مهدی دوستی افزود: این نخستین گام محسوب می‌شود و دو آسیبی که این شفافیت‌سازی را تهدید می‌کند یکی مقطعی بودن این موضوع است به این معنا که ممکن است پس از مدتی به فراموشی سپرده شود دیگر اینکه همه قراردادها و پرداخت‌ها در آنچه منتشر می‌شود، لحاظ نشود.
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از این آسیب‌ها نیز دو راه‌حل در نظر گرفته شده است؛ یکی اینکه رونوشت تمامی پرداخت‌ها به سامانه شفافیت می‌رود و دیگر اینکه در پایان سال درباره پرینت واریزی به کل حساب یا دوره‌های کمتر، اطلاع‌رسانی می‌شود البته مسائل مالی دستگاه‌های دولتی بسیار فراتر از حقوق است.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: سه گام برای سامانه شفافیت هرمزگان تعریف شده است که نخستین گام درباره حقوق و مزایاست، گام دوم شامل فرصت‌های اقتصادی قابل بهره‌برداری استان نظیر مناقصه‌ها، مزایده‌ها، قراردادهای منعقد شده، گردش‌های مالی با پیمانکاران و... می‌شود. در زمینه گام دوم در حال حاضر همکاران ما، اسکن قرارداد‌ها را شروع کرده‌اند و گام سوم نیز بحث مجوزها، دریافت اراضی، مجوزهای صید و صیادی، معادن، گردشگری و موافقت‌های اصولی هستند که امیدواریم این سه گام را با هم انجام دهیم.
وی در پاسخ به این پرسش که این شفاف‌سازی فقط به استانداری محدود می‌شود یا در سایر نهادهای دیگر استان نظیر شهرداری و... نیز اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: در سایر نهادها نیز اتفاق می‌افتد اما در گام نخست باید از خودمان شروع کنیم و پس از این گام، به طور قطع گام‌های بعدی را برخواهیم داشت. لذا به دستگاه‌های دیگر اعلام کرده‌ایم که این کار را شروع کنند ولی در آن گام سومی که عنوان شد، مجوزهایی که سال هاست داده شده ولی در خصوص آنها اقدامی نشده بنا به دستور رئیس‌جمهور و در راستای منافع مردم باید شفاف‌سازی شود.
استاندار هرمزگان اظهار امیدواری کرد که در راستای دستور رئیس جمهور، تا پایان سال‌جاری، تمام مجوزهای واگذاری اراضی در ۱۶ سال گذشته به همراه تاریخ صدور مجوز و پروانه بهره‌برداری و اطلاعات مربوطه در سامانه شفافیت بارگذاری و منتشر شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7855/14/603650/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها