مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دیدار با وزیر کشاورزی برزیل بیان کرد

پیگیری همکاری‌های خارجی صنعت پتروشیمی فارغ از نتایج مذاکرات وین


مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دیدار با وزیر کشاورزی برزیل، تأکید کرد: با وجود ظرفیت‌های قوی صنعت پتروشیمی ایران و فارغ از نتیجه مذاکرات وین، همکاری خارجی بزرگی پیش‌روست.
به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاه‌میرزایی در جریان دیدار با ترزا کریستینا به ظرفیت تولید سالانه ۹۰ میلیون تنی محصولات پتروشیمی ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی شده است ظرفیت محصولات پتروشیمی تا ۱۰سال آینده به بیش از۲۰۰ میلیون تن برسد، همکاری ایران و برزیل در گسترش همکاری‌های تجاری بویژه در حوزه کشاورزی، پتروشیمی همچنین سرمایه‌گذاری، چشم‌اندازی روشن دارد.
وی با بیان اینکه بازار ایران در زمره بازارهای مطمئن منطقه و جهان است، ضمن دعوت از وزیر کشاورزی برزیل بر ادامه هرچه بیشتر همکاری‌های تجاری بویژه در حوزه پتروشیمی، افزود: نتایج این نشست و به‌دنبال آن کسب رضایتمندی از سوی دو طرف ایرانی و برزیلی، بی‌شک فارغ از هر آنچه در نشست مذاکرات در وین رقم خواهد خورد، است.
شاه‌میرزایی، ارزش سرمایه‌گذاری در طرح‌های پتروشیمی ایران را بالغ بر ۸۵ میلیارد دلار خواند و ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران برزیل برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ایران اکنون توانمندی تولید تنوع بالایی از محصولات پتروشیمی را در اختیار دارد و ما از هیأت‌های تخصصی شما برای بررسی و مطالعه این محصولات و نیازسنجی در چهارچوب تقاضای کشورتان دعوت می‌کنیم نیازمندی‌های برزیل را در حوزه پتروشیمی تأمین کنیم. به گفته معاون وزیر نفت، برزیل، از واردکنندگان کود اوره ایران است. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه برزیل در سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) حدود۳ میلیون و ۱۰۰هزار تن از محصولات پلیمری از جمله پلی‌اتیلن، پی‌وی‌سی و محصولات غیرپلیمری مانند آمونیاک را از دیگر کشورها نظیر ایالات‌متحده، آرژانتین و برخی کشورهای اروپایی وارد کرده است، اظهار کرد: محصولات نامبرده، با قیمتی به‌مراتب مناسب‌تر برای خرید در دسترس شما قرار دارد. شاه‌میرزایی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید کود اوره اکنون ۹ میلیون تن است و تقاضا از سوی دیگر کشورها و بویژه هند نسبت به واردات این محصول ابراز شده است، گفت: ایران جایگاه ویژه‌ای برای تأمین اوره مورد نیاز برزیل در نظر گرفته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7855/12/603692/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها