خبرخوان


هدف‌گذاری 835 میلیون مترمکعبی طرح فاضلاب تهران برای تولید پساب

حمیدرضا کشفی، معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر دومیلیارد و ۴۰۰میلیون مترمکعب از فاضلاب تولید شده در کشور جمع‌آوری  و ۷۰درصد از این رقم تصفیه می‌شود که این نشان‌دهنده عقب ‌ماندن برنامه‌های تدوین‌شده درخصوص احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است.
به گزارش وزارت نیرو، مطابق آمار رسمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هم‌اکنون از تصفیه‌خانه‌های موجود در کشور یک میلیارد و ۴۰۰میلیون مترمکعب در شبانه‌روز پساب تولید می‌شود. در شهر تهران درحال حاضر فازهای یک تا 6 تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با ظرفیت تصفیه 240 میلیون مترمکعب پساب در سال در حال بهره‌برداری است. بر اساس گفته معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با تکمیل طرح فاضلاب تهران ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر تهران به 835 میلیون مترمکعب در سال خواهد رسید.

واردات رآکتورهای پتروشیمی بوشهردر اوج تحریم

رآکتورهای پتروشیمی بوشهر وارد اسکله ۱۶شرکت ملی صنایع پتروشیمی در عسلویه شدند. عملیات بارگیری و تخلیه این رآکتورها با وزن تقریبی هزار تنی برای اولین‌بار در کشور انجام شده است.
براساس گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، انجام این عملیات در اوج تحریم‌های ظالمانه اتفاق مهمی است، چراکه رآکتورهای پتروشیمی بوشهر از اروپا به ایران آورده شده‌اند تا در واحد MEG  بوشهر نصب شوند. به این منظور پس از مدت‌ها بررسی مهندسی و اجرایی سرانجام با همت پیمانکاران داخلی مشارکت چگالش، انرشیمی و استیم و تیم مدیریتی و متخصصین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان منطقه اقتصادی پارس این  دو رآکتور در اسکله 5 بندر خدماتی پارس بارگیری می‌شوند تا در یک عملیات استراتژیک در اسکله در حال ساخت شماره ۱۶ و 17 عسلویه تخلیه و سپس به سایت پتروشیمی بوشهر حمل شوند. این عملیات در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به انجام می‌رسد و شرکت‌های ایران دنا، طاهری، نگین تاژ و دریا رخش مشدانی تحت نظارت مشارکت چگالش، انرشیمی و استیم در این روند مشارکت داشته‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7855/12/603695/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها