بهتاش فریبا و صادق ورمزیار با برشمردن 3 دلیل موفقیت آبی‌ها، مطرح کردند

استقلال به معنای واقعی «تیم» است


حامد جیرودی/ استقلال این روزها بیش از همیشه شبیه تیمی است که می‌خواهد به جام قهرمانی دست پیدا کند. شاگردان فرهاد مجیدی در بازی اخیر خارج از خانه‌شان، تراکتور را هم از پیش رو برداشتند و حالا با 44 امتیاز در صدر قرار دارند. تیمی بدون باخت، کمترین گل خورده و بیشترین گل زده (در کنار مس) که هوادارانش امیدوارند تا پایان لیگ برتر بیست و یکم همین روند را ادامه دهد. این شرایط باعث شد خبرنگار «ایران» با 2 پیشکسوت آبی‌پوشان پایتخت صحبت کند و نظرات آنها را درباره دلایل موفقیت استقلال جویا شود.
فریبا: استقلال با همین دست فرمان پیش برود
بهتاش فریبا مهاجم استقلال در دهه 60 درباره شرایط این تیم به خبرنگار «ایران» گفت: «استقلال شرایط خیلی خوبی دارد، اگر به آمار نگاه کنیم، می‌بینیم که ایده‌آل است. بیشترین گل زده، کمترین گل خورده، صدر جدول و در کنار آن رکورد بدون باخت نشان می‌دهد که کار بخوبی جلو رفته است. رسیدن به چنین شرایطی هم به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین و مهم‌ترین موضوع تعامل بین مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره با کادر فنی است. در استقلال هر کسی کار خودش را انجام می‌دهد. مدیریت، کادر فنی و بازیکنان وظایفی را که به عهده دارند  به درستی انجام می‌دهند.» او ادامه داد: «وقتی یک تیم می‌خواهد نتیجه بگیرد، همه عوامل باید دست به دست هم بدهند و هماهنگ باشند. اگر اشکالی به وجود بیاید، یعنی همه اشکال دارند و وقتی هم نتیجه خوب است، همه در آن سهیم هستند ولی در بحث نتایج، کادر فنی و بازیکنان بیشترین تأثیر را دارند.»
فرهاد مجیدی در سومین دوره حضورش در این تیم به نظر می‌رسد که پخته‌تر و با تجربه‌تر عمل می‌کند. فریبا با تأیید این موضوع عنوان کرد: «طبیعی است. هر مربی هرچه رو به جلوتر می‌رود، تجربه‌اش بیشتر می‌شود. یک مربی جوان گاهی بی‌تجربگی‌هایی دارد ولی در عین حال، جسارت و انرژی دارد و به روز است و فرهاد هم با همین شاخصه‌ها توانسته رو به جلو برود. ضمن اینکه حضور آقای گابریله پین هم که سال‌ها در فوتبال ایتالیا و تیم ملی این کشور کار کرده، مؤثر بوده و توانسته به مجیدی کمک کند، اما در مجموع همه اعضای استقلال با هم هماهنگ هستند و ان شاء الله با همین دست فرمان تا آخر پیش بروند.»
فریبا درباره رقابت استقلال با پرسپولیس در بالای جدول چنین نظر داد: «الان بقیه رقبا تقریباً عقب افتاده‌اند و به نظر می‌رسد رقیب اصلی تیم محترم پرسپولیس است. خوشبختانه استقلال با پرسپولیس بازی مستقیم دارد و من خودم خیلی منتظر آن بازی هستم و اگر ان‌شاء‌الله همین طور پیش بروند، می‌شود اختلاف را به 6 امتیاز رساند و این یک جهش بزرگی می‌تواند برای قهرمانی استقلال باشد.»
ورمزیار: استقلال دفاع تیمی خوبی دارد
صادق ورمزیار کاپیتان استقلال در دهه 70 هم درباره وضعیت آبی‌پوشان پایتخت به خبرنگار «ایران» چنین نظر داد: «آنچه مشخص است این است که استقلال در حال حاضر شرایط بسیار خوبی دارد، هم به لحاظ روحی و روانی و هم به لحاظ فنی. بازیکنان در وضعیت مطلوبی بسر می‌برند و نتایج هم که بسیار خوب بوده است و فکر می‌کنم که اگر به همین روند ادامه دهند، می‌توانند به قهرمانی لیگ دست پیدا کنند و فقط به نظرم باید کمی محکم‌تر بازی کنند تا جام را  سفت و محکم در دستان خودشان نگه دارند.»
فاصله 3 امتیازی استقلال با پرسپولیس، بر جذابیت‌های لیگ برتر افزوده است. ورمزیار با تأکید بر این موضوع یادآور شد: «این اختلاف کم خیلی خوب است ، هم بازی‌ها را جذاب کرده و هم انگیزه تیم‌ها را برای جلو افتادن از هم زیاد کرده است. شاید اگر اختلاف در حال حاضر بیشتر بود، کار در ادامه سخت‌تر می‌شد، چون اگر تیمی بازی را ببازد، جمع کردن تیم دشوار است اما حالا استقلال و پرسپولیس برای برد به زمین می‌روند و این خیلی به کیفیت مسابقات کمک کرده است.»
ورمزیار که خود یکی از مدافعان برتر ایران و استقلال بود، درباره عملکرد خط دفاعی آبی‌ها که کمترین گل خورده را دارند و یکی از عوامل بدون باخت ماندن استقلال این موضوع است، چنین نظر داد: «استقلال کار دفاعی تیمی خوبی دارد و بازیکنان این تیم در خط دفاع با یکدیگر هماهنگ هستند. ضمن اینکه خط‌ هافبک استقلال هم بسیار جنگنده هستند و بازیکنانی مانند زبیر نیک نفس و مهدی مهدی پور هم به کمک آنها می‌آیند که اجازه نمی دهند فشار به خط دفاع بیاید.»
او درباره فرهاد مجیدی هم گفت: «فرهاد مربی جوانی است ولی به نظرم از سال گذشته با تجربه‌تر شده است و فقط باید در مصاحبه‌ها مواظب باشد که درگیر حاشیه نشود.»

بـــــرش
پاشازاده: از تیمی که صدرنشین لیگ است  نباید این همه انتقاد شود

مهدی پاشازاده مدافع استفلال در دهه 70، درباره برتری این تیم مقابل تراکتور به تسنیم گفت: «استقلال در صدر جدول قرار دارد، ولی انتقادها هم زیاد است. از تیمی که در صدر جدول قرار دارد، نباید این همه انتقاد شود. کاری به شخص ندارم و می‌خواهم درباره استقلال صحبت کنم. نتایج این تیم خوب است اما مثالی را چند وقت پیش زدم و الان هم تکرار می‌کنم. شرایط استقلال مثل غذایی می‌ماند که نمک ندارد، مانند اینکه برنج اعلای ایرانی و خورش قورمه سبزی دارید و غذا با کیفیت است، ولی بدون نمک مزه‌اش خوب نیست.» او ادامه داد: «استقلال مقابل ذوب‌آهن، پیکان و هوادار برد قاطعی کسب نکرد، ولی در بازی با تراکتور بهتر از قبل بود. استقلال بیشترین گل زده و کمترین گل خورده را دارد و نباید با این همه انتقاد روبه‌رو شود، البته فاصله استقلال آنقدری زیاد نیست که از الان بگوییم قهرمان شده است و بازی‌های آینده و نتیجه دربی تأثیر زیادی دارد.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7855/21/603697/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها