رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کرد

امنیت پایدار برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز هیچ سرمایه‌گذار داخلی یا خارجی نمی‌تواند ادعا کند که به دلیل وجود ناامنی یا ترس از تهاجم خارجی امکان سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در ایران را ندارد، اظهارکرد: هرچند که سایر موانع مانند تحریم‌های ظالمانه، یا جوسازی‌های رسانه‌ای ممکن است موانعی را همچنان بر سر راه ایجاد کرده باشد، اما بنا بر آنچه که مسئولیت نیروهای مسلح است یعنی امنیت پایدار در کشور برقرار است.
به گزارش ایرنا، سرلشکر محمد باقری روز گذشته در حاشیه افتتاح چند پروژه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سیستان و بلوچستان، افزود: امروز می‌بینیم استکبار جهانی و صهیونیست‌های کودک‌کش برای هیچ یک از قواعد اخلاقی یا حقوق بشری احترامی قائل نیستند و چنانچه احساس ضعفی در ملت ما کنند، نسبت به تجاوز قطعاً درنگ نخواهند کرد، از این‌رو می‌توانیم بگوییم که نیروهای مسلح به گونه‌ای عمل کرده‌اند که امنیت و آرامش را به کشور بازگردانند.
وی پس از افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل قرارگاه جنوب شرق نیروی زمینی ارتش گفت: با اقدامات صورت گرفته همه آنچه باید در مرزها دیده شود به لحاظ صوت، تصویر و دیتا به مراکز فرماندهی و کنترل منتقل می‌شود و در لحظه هم امکان مشاهده گزارش و هم امکان ابلاغ دستور قابل انجام است.
سرلشکر باقری، با اشاره به توانمندی‌های به دست آمده در بخش هوانیروز ارتش نیز گفت: در حوزه هوانیروز نیز بالگردهای نزاجا امروز با بهره‌گیری از سامانه‌های دید در شب از قابلیت اجرای عملیات شبانه برخوردار شده‌اند و همچنین تسلیحات آنها دارای برد متناسب با بالگردهای روز کشورهای پیشرفته دنیا شده است و این موارد در میدان رزمایش تست عملیاتی خود را گذرانده‌اند.
وی همچنین وضعیت مرزهای جنوب شرق نسبت به سال‌های گذشته را خوب توصیف کرد و افزود: به لطف خدا مرز مشترک ایران و پاکستان مرزهای صلح و دوستی است و رفت و آمد و تجارت در این عرصه برقرار است. درباره مرز ایران و افغانستان نیز با وجود مشکلاتی که در کشور مقابل است، مرزهای مشترک از امنیت مطلوبی برخوردار است و چنانچه مسائل جزئی هم باشد از سوی مرزبانان دو کشور حل و فصل می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7855/3/603740/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها