دیگه چه خبر؟


بازگشت پیکر ۶۴ شهید دوران دفاع مقدس به کشور

   خبر اول اینکه، همزمان با ۲۵ ماه رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) که مصادف با هشتم اسفندماه است، پیکر‌های مطهر ۶۴ شهید دوران دفاع مقدس که در مناطق عملیاتی فکه، جزیره مجنون، شرق دجله و شلمچه توسط گروه‌های تفحص کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح کشف شده‌اند، در مرز شلمچه به آغوش میهن اسلامی بازخواهند گشت. در این روز، کاروان‌های راهیان نور و مردم شهیدپرور شهر‌های مناطق آبادان و خرمشهر با حضور نیرو‌های مسلح به استقبال شهیدان خواهند رفت. این شهدا در عملیات‌های والفجر مقدماتی، خیبر، بدر، کربلای ۵ و تک دشمن در سال پایانی جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

اعترافات جاسوس-خبرنگاری که برای تخریب چهره ایران کار می‌کرد

  خبر دیگر اینکه،  یک رسانه عربی اعترافات خبرنگار لبنانی بازداشت شده که به نفع رژیم صهیونیستی و علیه ایران و حزب‌الله فعالیت داشت را منتشر کرد. به گزارش ایسنا، شبکه لبنانی المنار جزئیاتی درمورد محمد شعیب، خبرنگار لبنانی متهم به همکاری با رژیم صهیونیستی منتشر کرده است. او متولد شهر صیدا در سال 1985 میلادی است و اواخر ماه گذشته بازداشت شد. این شبکه لبنانی به نقل از منابع امنیتی اعترافات او را منتشر کرده است. محمد شعیب در شبکه‌ها و پایگاه‌های خبری مختلفی از جمله شبکه الجرس، سایت لبنان 24 و شبکه جرودی مدیا فعالیت داشته است، او در یک سایت اینترنتی آگهی استخدام شرکت خارجی را می‌بیند و پس از تماس با آنها به او پیشنهاد نوشتن مقالات در ازای گرفتن حقوق ماهیانه را می‌دهند. در این اعترافات آمده است: خبرنگار لبنانی قبل از اینکه فعالیتش را آغاز کند یک شماره انگلیسی متعلق به شخصی به‌نام «تام» که اسرائیلی است با او تماس می‌گیرد، تام در توضیح وظایف این خبرنگار به او می‌گوید که باید در خصوص مسائل سیاسی مورد اختلاف در لبنان گزارش تهیه کند و این گزارشات باید در راستای منافع کشورهای عربی خلیج {فارس} و علیه ایران و حزب‌الله و جنبش حماس باشد و همچنین اصطلاحاتی به کار ببرد که نشان دهد کشور لبنان از سوی ایران اشغال شده است. تام از محمد شعیب می‌خواهد که مقالات و گزارشات خود را در سایت «الکلمه آنلاین»، سایت «لبنان 24» و شبکه «صوت لبنان» منتشر کند و در ازای هر مقاله 50 تا 75 دلار دریافت کند.

دلسوزی اصلاح‌طلبان برای جاسوسان امریکایی

  شنیدیم که، مشرق نیوز گزارش داد که روزنامه آرمان در مطلبی به قلم «علی خرم» فعال اصلاح‌طلب با نقل یک خبر تکذیب شده از رسانه‌های غربی، نوشت: «ظرف چند روز گذشته اخبار متناقضی از توافقات برجام در وین به گوش می‌رسد. آنچه در وین گفته می‌شود توافق برای بازگشت ایران به غنی‌سازی زیر پنج درصد و توقف غنی‌سازی‌های بالاتر مثل 20 درصد و 60 درصد است. براساس گزارش رویترز، این اقدام ایران بعلاوه آزاد کردن همه ایرانی- امریکایی‌های زندانی در ایران می‌تواند زمینه‌ساز آزاد شدن 7 میلیارد دلار موجودی ایران در بانک‌های کره‌جنوبی شود. یقیناً همه مردم ایران از توافقات بین‌المللی و از جمله توافق روی برجام خوشحال می‌شوند و اگر یک زندانی ایرانی – امریکایی هم آزاد شود، وجدان انسانی مردم ایران بیشتر خوشحال می‌شود.» جدای از آنکه وی این ادعای تکذیب شده رویترز را باور کرده است، این سخنان به این معنی است که ایران به ناحق و در اقدامی ظالمانه، جاسوس‌های دوتابعیتی را بازداشت و محاکمه و زندانی کرده است و حالا می‌بایست برای خوشحالی وجدان انسانی خود آنها را آزاد کند!

طرح تغییر ساعت رسمی کشور در دستور کار مجلس

  با خبر شدیم که، طرح تغییر ساعت رسمی کشور با یک فوریت ثبت و با امضای ۲۴ نماینده به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد و در دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی قرار دارد. در صورت تصویب نهایی این طرح دیگر ساعت رسمی کشور از اول فروردین تا پایان نیمه نخست سال یک ساعت به جلو نخواهد رفت.

توقیف محموله قاچاق روغن خوراکی به مقصد کشورهای همسایه

  خبر رسیده که،  صبح دیروز رزمندگان پایگاه دریایی امام علی(ع) نیروی دریایی سپاه چابهار، موفق شدند پنج فروند شناور حامل روغن خوراکی قاچاق را که به مقصد یکی از کشورهای همسایه بارگیری شده بود، توقیف کنند. فرمانده پایگاه دریایی امام علی(ع) چابهار با اعلام این خبر گفت: طبق رصدهای اطلاعاتی انجام شده این باند قاچاق سازمان‌یافته که محموله روغن خوراکی را به میزان ۱۰۰ تن از طریق مسیر دریایی و با استفاده از ۴ فروند شناور باری از مبدأ یکی از روستاهای ساحلی چابهار بارگیری کرده بود به مقصد یکی از کشورهای همسایه در حال حرکت بود.

کشف خط لوله انتقال سوخت قاچاق

  دست آخر اینکه،  جانشین مرزبانی هرمزگان از کشف خط لوله ۴ کیلومتری انتقال سوخت قاچاق توسط مرزبانان پایگاه دریابانی بندرعباس خبر داد. سردار عبدالله لشکری در این باره توضیح داد: این خط لوله که توسط قاچاقچیان در زیر ماسه‌ها و آب دریا پنهان شده بود، با انجام عملیات اطلاعاتی در سواحل سورو کشف شده است. وی با بیان اینکه قاچاقچیان با استفاده از این خط لوله، سوخت را از ساحل به شناورهای متخلف منتقل می‌کردند، گفت: لوله‌گذاری از ساحل به دریا یکی  از شگردهای قاچاقچیان سوخت در هرمزگان است و ظرف یکسال گذشته بیش از ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری کشف شد که عمده آنها در شهرستان سیریک واقع در ۱۷۵کیلومتری شرق استان بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7855/3/603743/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها