اخبار راه


افزایش پروازهای ایران و قطردر جام‌جهانی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و قطر در صنعت حمل‌ونقل هوایی با افزایش پروازهای مسافری و باری بویژه در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد.
‌به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، محمد محمدی‌بخش‌ در زمینه مذاکرات انجام یافته در قطر در خصوص گسترش همکاری‌های 2 کشور در صنعت هوایی بیان کرد: پیرو مذاکرات رئیس‌جمهور با امیر قطر و همچنین وزیر راه و شهرسازی با وزیر حمل‌ونقل این کشور، جلساتی با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و قطر ایرویز داشتیم. وی افزود: در این جلسات بر توسعه همکاری‌های دو جانبه و افزایش پروازهای مسافری و باری بین دو کشور تأکید و مقرر شد در فاز نخست، هر هفته ۳۶ پرواز مسافری و پروازهای باری بدون محدودیت به‌صورت دو طرفه انجام پذیرد.‌
محمدی‌بخش با اشاره به توافق صورت گرفته در خصوص افزایش پروازها و استفاده از امکانات صنعت هوایی و گردشگری ایران برای کمک به قطر در زمان برگزاری مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ در این کشور گفت: در مورد افزایش پروازها بخصوص در زمان برگزاری مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قرار شد در آینده نزدیک تیمی متشکل از سازمان هواپیمایی کشوری و نهادهای ذیربط چون گذرنامه و مرز هوایی، منطقه آزاد و میراث فرهنگی و گردشگری با مقامات هم پایه از کشور قطر جلساتی را در جزیره کیش برگزار کنیم تا بتوانیم از ظرفیت کیش به‌عنوان کمک‌کننده به برگزاری جام‌جهانی قطر برای مرز هوایی، تردد و اسکان استفاده کنیم.‌
محمدی‌بخش در مورد استفاده از فرودگاه‌های کشور بخصوص جزیره کیش در زمان برگزاری جام‌جهانی قطر تصریح کرد: در جلسه‌ای که ریاست محترم جمهور با امیر قطر داشتند، امیر قطر در بهره‌برداری از فرودگاه‌های ایران از جمله کیش برای جام‌جهانی تأکید داشته و دستور اقدام صادر کرد.

 پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌ سفرهای نوروزی از ۱۰ اسفند

 معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: براساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی انجام شده زمان پیش‌فروش بلیت سفرهای نوروزی جاده‌ای از ۱۰ اسفند ماه جاری آغاز می‌شود.
حمیدرضا شهرکی‌ثانوی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است ۵۰ درصد از حداکثر ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی پیش‌فروش شود. این اقدام سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به‌دلیل این است که اگر تصمیم‌هایی در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شد تعهد و نارضایتی ایجاد نشود. شهرکی‌ثانوی افزود: در زمان حاضر ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۴هزار مینی‌بوس و ۳۰ هزار سواری پلاک عمومی از طریق تشکل‌های صنفی، کانون‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل به نوعی در مسیر خدمت قرار دارند. وی ادامه داد: در جلسه‌های هماهنگی مختلف و با توجه به رایزنی‌های انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تأمین امکانات مصرفی رانندگان به نحوی مسائل و مشکلات آنها برطرف شده و مقرر است اگر ناوگان نیاز به تعمیرات داشته باشد، انجام شود.
شهرکی‌ثانوی افزود: بیش از ۹۸ هزار راننده در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شرکت حمل‌ونقل ساماندهی، مسئول ارائه خدمت در حوزه حمل‌ونقل عمومی به مردم هستند. وی با اشاره به اینکه در شیوه‌نامه‌های نوروزی امسال برش‌های استانی در نظر گرفته می‌شود، گفت: در این شیوه‌نامه‌ها برای رعایت حقوق مردم و جابه‌جایی بین شهرهای استان به سفرهای درون‌استانی نگاه ویژه‌ای شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7858/9/604125/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها