خسارت ده‌ها میلیارد تومانی ناشی از سرقت تجهیزات به شبکه‌های برق


معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: میزان سرقت تجهیزات برقی و شبکه‌های برق گرچه روند یکنواختی دارد، اما این امر سبب وارد شدن ماهانه ده‌ها میلیارد تومان خسارت به صنعت برق کشور است. به گزارش ایرنا، «غلامعلی رخشانی مهر» در مراسم آغاز طرح فراگیر و سراسری ایمن‌سازی شبکه‌های برق و رفع کانون‌های خطر در جمع خبرنگاران، افزود: شبکه‌های هوایی سیمی برق همواره در معرض سرقت افراد سودجو قرار دارد. وی ادامه داد: این افراد فکر می‌کنند با سرقت این شبکه‌ها تنها یک خسارت اقتصادی جزئی وارد می‌کنند، درحالی که این عمل آنها سبب وارد شدن خسارت به وسایل برقی مردم و اختلال در امر برق‌رسانی و نیز خاموشی طولانی مدت برای مردم می‌شود.
معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: اقدامات زیادی از سوی صنعت برق برای مقابله با این‌کار انجام شده است، به گونه‌ای که در دو سال گذشته افزون بر ۳۰ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه‌های فرسوده و سیم مسی شده است.
رخشانی‌مهر ادامه داد: البته این میزان با توجه به ظرفیت تولید کابل خودنگهدار در کشور و منابع محدود بوده است، اما این ۳۰ هزار کیلومتر ۱۰ درصد کل شبکه برق کشور را شامل می‌شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7858/12/604138/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها