ایران در ایران


بارش برف و باران از جمعه در نیمی از ایران

ایران زمین - پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارش برف و باران از فردا در بسیاری از نقاط کشور آغاز می‌شود وتا سه روز ادامه خواهد داشت. «امین حسین نقشینه » کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با «ایران» تصریح کرد: امروز پنجشنبه به‌دلیل پایداری هوا شاهد افزایش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی هستیم که در برخی شهرها مانند تهران با خیزش گرد و غبار و باد شدید همراه است. ضمن اینکه ساکنان شهرهای استان‌های ایلام، خوزستان، یزد، جنوب اصفهان، کرمان، البرز و چهارمحال و بختیاری هم با پدیده گرد و غبار مشکلاتی خواهند داشت، اما از شامگاه امروز سامانه بارشی جدیدی از غرب وجنوب غرب به کشور وارد می‌شود که موجب ناپایداری هوا و از بین رفتن پدیده گرد و غبار می‌شود. این سامانه از جمعه تا یکشنبه در کشور فعال خواهد بود که موجب بارش برف در ارتفاعات، باران، کاهش دما، احتمال وقوع تگرگ و رعد و برق خواهد شد.
فردا جمعه استان‌های واقع در شمال و زاگرس مرکزی و جنوب غرب کشور مانند آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب اصفهان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران باید منتظر بارش برف و باران باشند که شدت بارش ها در روز جمعه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، آذربایجان غربی و خوزستان است. نقشینه خاطرنشان کرد: در روز شنبه بارش‌ها استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، خوزستان و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران را دربرمی‌گیرد که انتظار داریم شدت بارش‌ها در ارتفاعات البرز مرکزی یعنی ارتفاعات مازندران و تهران باشد.  برای روز یکشنبه نیز استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان درگیر این سامانه خواهند بود. نقشینه تصریح کرد: این سامانه روز یکشنبه از کشور خارج می‌شود که به‌دنبال فعالیت این سامانه از روز جمعه تا یکشنبه با کاهش نسبی دما مواجه خواهیم بود.

آغاز ساخت نخستین تفرجگاه عمومی در حاشیه رودخانه کرج

 کرج - ۳۷ روز پس از دستور رئیس قوه قضائیه و پیگیری‌های وزارت نیرو برای آزادسازی بستر و حریم رودخانه کرج، ساخت نخستین تفرجگاه عمومی حاشیه این رودخانه، دیروز کلید خورد.
شهردار کرج گفت: طرح «پارک رود» را شهرداری کرج در مناطق آزاد شده حاشیه رودخانه کرج اجرا می‌کند و مرحله نخست آن از منطقه خط یک حصار آغاز می‌شود و تا آبگیر بیلقان ادامه دارد.
مصطفی سعیدی سیرایی ادامه داد: در این مرحله ۱۶ هزار متر مربع از حاشیه دو طرف رودخانه کرج به «پیاده راه»، محل دوچرخه سواری، مکان‌های نشستن خانواده‌ها و زمین‌های ورزشی ساحلی تبدیل می‌شود.
وی افزود: در این طرح، ۹۰ میلیارد ریال اعتبار و زمان پایان آن، بهمن سال آینده پیش‌بینی شده است.
شهردار کرج گفت: در طرح «پارک رود»، گونه‌های مقاوم و سازگار با آب و هوای کرج شامل درختان چنار، بید، زبان گنجشک و زیتون تلخ کاشته می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس کل دادگستری استان البرز نیز در این زمینه گفت: بخشی از زمین‌های حریم رودخانه کرج که با دستور رئیس قوه قضائیه آزادسازی شده‌اند به مساحت ۳۷ هزار متر مربع در اختیار شهرداری کرج قرار داده شده است تا با رعایت مسائل زیست محیطی برای استفاده عموم مردم به تفرجگاه ساحلی تبدیل شود.
فاضلی هریکندی افزود: تا کنون در زمین‌های آزاد شده در فاصله بین آبگیر بیلقان تا سد امیرکبیر که در تصرف دستگاه‌های حاکمیتی بود، بررسی‌های اولیه برای ساخت استراحتگاه عمومی در ۳ منطقه انجام شده است.  وی درخصوص آخرین وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز دولتی و حاکمیتی در حاشیه رودخانه کرج، گفت: در فاصله ۶۴ کیلومتری رودخانه کرج از پل حامی تا تونل کندوان، ۱۸ دستگاه حاکمیتی و عمومی شناسایی شده‌اند که تا کنون ۱۵ دستگاه نسبت به تخریب بناها و آزادسازی حریم و بستر رودخانه کرج اقدام کرده‌اند.
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه سه دستگاه حاکمیتی و عمومی در حریم رودخانه کرج باقی مانده است، اعلام کرد: یک دستگاه عمومی باقیمانده مربوط به پایگاه امدادی هلال احمر و وقف زمین تصرف شده است که این موارد در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی افزود: همچنین دو نهاد نظامی در این حد فاصل وجود دارد که تاکنون چندین بار اخطار داده شده است و این دو نهاد جهت رفع تصرف اعلام آمادگی کرده‌اند ولی تاکنون گزارشی مبنی بر رفع تصرف از سوی شرکت آب منطقه‌ای به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال استان ارائه نشده است.
فاضلی هریکندی در خصوص مساحت زمین‌های آزادسازی شده نیز اعلام کرد: دستگاه‌های حاکمیتی و عمومی در طول مسیر ۶۴ کیلومتری رودخانه کرج تا ۳۰ بهمن، ۴۴ هزار مترمربع را آزاد کرده‌اند. وی افزود: همچنین تاکنون حدود ۱۶ ملک مربوط به اشخاص حقیقی نیز به‌صورت داوطلبانه یا با دستور قضایی تخریب شده که عرصه مساحت آزادشده مربوط به اشخاص حقیقی تاکنون حدود ۲۹ هزار مترمربع است.

ماجرای انفصال از خدمت شهردار اهواز چیست؟

اهواز - چند روزی است که خبر حکم انفصال از خدمت سه ماهه شهردار اهواز، در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ این حکم مربوط به پروژه‌ای است که ۲۷ سال پیش آغاز شده و این در حالی است که شهردار فعلی اهواز چهار ماه است که به این سمت منصوب شده است.
به گزارش ایسنا، در پی شکایت یکی از شهروندان در خصوص ترک فعل شهرداری اهواز در تمدید پروانه ساخت تعاونی‌های هفتگانه موسوم به گروه ملی مربوط به سال ۷۳، شعبه ۶ دیوان عدالت اداری شهردار اهواز را در یک رأی بدوی به سه ماه انفصال از خدمت، محکوم کرده است.
حجت‌الله زارع‌زاده، نایب رئیس شورای شهر اهواز با تأیید صدور این حکم اظهار کرد: این سؤال مطرح است که مسأله حقوقی مربوط به حدود ۲۷ سال پیش، چه ارتباطی به شهرداری کنونی دارد که چهار ماه است منصوب شده است؟ وی با اشاره به مشکل پروژه تعاونی‌های هفتگانه موسوم به گروه ملی افزود: شهر اهواز بین حریم‌های نفت و نظامی محاصره است و شرکت ملی نفت، زمین‌های پروژه تعاونی‌های هفتگانه گروه ملی را در حریم نفت می‌داند و به همین دلیل، شهرداری منطقه ۳ اهواز پروانه این پروژه را تمدید نکرده است نه اینکه شهرداری خواسته باشد چوب لای چرخ پروژه بگذارد.
زارع‌زاده در خصوص ادامه فعالیت امینی شهردار اهواز در مدت اخیر بیان کرد: با توجه به اینکه این رأی، بدوی است و هنوز قطعی نشده، همچنان شهردار اهواز در حال ارائه خدمت است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7858/14/604147/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها