اخبار


از سوی رگولاتوری انجام شد
انتشار گزارش عملکرد اپراتورهای موبایل

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) با انتشار گزارش عملکرد اپراتورهای موبایل اعلام کرد: با افزایش مصرف کاربران، سرعت دسترسی کاهش یافته است.
به گزارش «ایران»، مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد: بررسی وضعیت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در یک سال گذشته نشان می‌دهد حجم دیتای مصرفی مشتریان (payload) افزایش یافته و در پی افرایش میزان مصرف، سرعت دسترسی (Throughput) کاربران کاهش داشته است. وی افزود: اثرگذاری مستقیم افزایش مصرف روی سرعت به دلیل کمبود منابع مورد نیاز شبکه است و در واقع علت اصلی شرایط موجود در حوزه کیفیت اینترنت، عدم توسعه شبکه اپراتورها متناسب با افزایش مصرف کاربران است. حقی تصریح کرد: گزارش وضعیت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در بخش حجم دیتای مصرفی و سرعت ارائه خدمات در نسل ۳ و ۴ به منظور شفافیت و اطلاع‌رسانی به مردم روی پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است.

 طی 10 ماهه امسال
3 میلیارد دلار گوشی وارد کشور شد

در ادامه روند رو به رشد واردات گوشی تلفن همراه، در ۱۰ ماهه امسال بیش از 3میلیارد دلار گوشی وارد ایران شده است.
به گزارش ایسنا، واردات گوشی تلفن همراه اغلب در صدر واردات ایران قرار دارد، به عبارتی کالایی است که حجم واردات آن از هر یک از اقلام وارداتی حتی کالای اساسی بیشتر است. بررسی تازه‌ترین گزارش گمرک ایران نشان می‌دهد که در ۱۰ ماهه امسال، بیش از ۱۴.۶ میلیون دستگاه گوشی به ارزش ۳.۳ میلیارد دلار وارد کشور شده است. واردات گوشی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد، ۲۷ درصد و از نظر ارزش نیز ۹۳.۷ درصد افزایش داشته است. در دوره مورد بررسی حجم گوشی‌هایی که همراه مسافر وارد شده ۲۱۰ هزار و ۱۴۳ دستگاه بوده است که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، حدود ۶۰ درصد کاهش دارد. این درحالی است که در ۹ ماهه امسال نیز واردات گوشی افزایش ۱۱۷ درصدی داشت به طوری که بالغ بر ۱۳.۶ میلیون دستگاه به ارزش بیش از ۲.۹ میلیارد دلار وارد شده بود و این رقم از نظر تعداد هم رشد ۴۲.۵ درصدی داشته است.
از مدتی پیش، بحث‌هایی در خصوص محدودیت واردات انواعی از گوشی مطرح بود ولی آن‌طور که باقری‌پور مدیرکل دفتر فناوری و امنیت فضای مجازی گمرک ایران به تازگی اعلام کرده است در حال حاضر محدودیتی در فهرست گوشی‌های ورودی به کشور توسط مسافران چه به‌صورت مسافری و تجاری وجود ندارد و تنها موضوع مورد توجه، این است که در رویه مسافری حقوق ورودی گوشی‌های با ارزش کمتر از ۶۰۰ دلار با 6درصد و با ارزش بالای ۶۰۰ دلار با ۱۲ درصد، محاسبه می‌شود.

امضای ۱۰.۶میلیون دلار قرارداد سرمایه گذاری فناوری در نشست  TIM2022

دبیر چهارمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری  2022 TIM  سازمان دی هشت، از امضای ۱۱ قرارداد و تفاهمنامه سرمایه‌گذاری فناوری به ارزش ۱۰.۶ میلیون دلار بین سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران داخلی و خارجی خبر داد.
به گزارش ایرنا، میلاد صدرخانلو با اعلام این خبر گفت: هدف اصلی در شبکه تبادل و انتقال فناوری گروه دی هشت، افزایش همکاری‌های فناورانه و توسعه اقتصادی کشورهاست. وی بیان کرد: کشورهای عضو سازمان دی هشت، سطح گسترده‌ای از جهان را به خود اختصاص داده‌اند و یک هشتم جمعیت جهان از غرب آفریقا تا شرق آسیا را تشکیل می‌دهند به همین دلیل تحقق همکاری‌های فناورانه بین هشت کشور یک هدف بسیار مهم برای ما محسوب می‌شود. وی اظهار داشت: یکی از راهکارهای افزایش این همکاری‌های فناورانه بحث توسعه سرمایه‌گذاری است، هرچقدر سرمایه گذاری‌های تخصصی حوزه فناوری بیشتر در استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور این کشورها اتفاق بیفتد، توسعه بیشتری محقق می‌شود.
صدرخانلو ادامه داد: رویداد نشست سرمایه‌گذاری فناوری و تکنولوژی به همین منظور طراحی شد. امسال چهارمین رویداد از این نشست در حال برگزاری است و هدف، این است که سرمایه‌گذاران هشت کشور و سایر سرمایه‌گذاران بین‌المللی که می‌خواهند در این هشت کشور فعالیت کنند دور هم جمع شده و با هم آشنا شوند تا شبکه‌سازی محقق شود. وی با بیان اینکه در این شبکه‌سازی سعی شده طرح‌های سرمایه پذیر خودمان را به سرمایه‌گذاران هشت کشور ارائه کنیم، گفت:‌ از تابستان امسال فعالیت در زمینه برگزاری این نشست آغاز شد، ۱۶۷ طرح سرمایه پذیر شامل استارتاپ و شرکت فناور از هشت کشور طرح‌های خود را ارائه کردند، از بین این طرح‌ها ۶۱ طرح به‌عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب و ۷۳ سرمایه‌گذار بین‌المللی از ۱۹ کشور شناسایی شدند و طرح‌ها در اختیار آنها قرار گرفت.
وی اظهار داشت:‌ در نهایت در این دوره از نشست، ۱۱ قرارداد و تفاهمنامه سرمایه‌گذاری فناوری به ارزش ۱۰.۶ میلیون دلار امضا شد و 3حوزه فین تک، ‌سلامت و فناوری اطلاعات بیشترین تفاهمنامه و قرارداد را به خود اختصاص دادند. صدرخانلو با اشاره به استقبال از این حرکت در ماه‌های اخیر گفت: در این نشست، ۱۰۰ سرمایه‌گذار خارجی و ۲۸ سرمایه‌گذار داخلی به‌صورت مجازی و فیزیکی حضور داشتند و امید است با این استقبال و شبکه‌سازی قابل توجه بتوانیم در ماه‌های آینده این تعداد و رقم قرارداد و تفاهمنامه سرمایه‌گذاری را افزایش دهیم. نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM یک رویداد بزرگ و بین‌المللی است که با هدف بالا بردن سطح کسب‌وکارهای فناورانه در هشت کشور اسلامی در حال توسعه عضو سازمان دی هشت شامل مصر، نیجریه، ترکیه، ایران، پاکستان، مالزی، اندونزی و بنگلادش و هم‌افزایی بین سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران این حوزه برگزار می‌شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7858/15/604153/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها