پایان منازعه؛ سعید معروف به تیم‌ملی نمی‌آید


مهری رنجبر/ این روزها سعید معروف با درخشش در لیگ والیبال ترکیه، دوباره سوژه رسانه‌ها شده است. سوژه آمدن یا نیامدنش به تیم‌ملی والیبال آن‌هم برای سال پرترافیک تیم‌ملی.هرچند بهروز عطایی سرمربی تیم‌ملی همان موقع که پاسور نابغه ایرانی در لیگ ترکیه طوفانی شروع کرد، آب پاکی را روی دست همه ریخت، وقتی گفت: «سعید معروف خداحافظی کرده است، اما جدای از آن، حالا هیچ بازیکنی برای حضور در اردوی تیم‌ملی دعوت نشده است. ملاک تصمیمات می‌ماند برای بعد از پایان لیگ برتر.»
اما رسانه‌ها بدون توجه به گفته‌های سرمربی تیم‌ملی، بازهم دست از گمانه‌زنی برای حضور دوباره معروف در تیم‌ملی برنداشتند، بویژه بعد از تمجید همتیمی‌های معروف. آنجا که امره باتور گفته بود: «معروف که آمد، جو خوبی به تیم ما داد.» یا دانیل کاستلانی سرمربی فنرباغچه گفته بود: «معروف بازیکنی متعلق به بالاترین سطح فنی است و او در هر تیمی نقش رهبر را بازی می‌کند. معروف می‌تواند چیزی فراتر از تکنیک و تاکتیک به تیم بدهد و ما به چنین شخصیتی نیاز داریم.» همین حرف‌ها کافی بود تا دوباره همه نگاه‌ها متوجه کاپیتان معروف شود و احتمال بازگشت او به تیم‌ملی بالا برود. اگر چه بهروز عطایی ظاهراً با بازیکنان جوان راحت‌تر است و کار با آنها را ترجیح می‌دهد، اما همین چند روز پیش که حرف از رایزنی فدراسیون برای برگشت سعید معروف شد،  یکی از مسئولان فدراسیون خصوصی این قضیه را رد کرد. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون با حرف‌هایش این قضیه را تأیید کرد: «در این باره هنوز تصمیم جدی گرفته نشده است، سعید معروف و بازیکنان هم‌نسل او سرمایه‌های ملی ما هستند و از طرفی تیم‌ملی هم جای بازیکنان شایسته است، با این حال تصمیم در این باره با بهروز عطایی است.»این بحث حتی برای سایت فدراسیون جهانی والیبال هم جالب است و به همین دلیل با تیتر: «معروف از تیم‌ملی منصرف می‌شود، اما تیم‌ملی او را رها نمی‌کند.» مطلبی نوشته که حضور پاسور 36 ساله در تیم‌ملی ایران را مبهم دانست.
امیر خوش‌خبر سرپرست سابق تیم‌ملی والیبال که خیلی به سعید معروف نزدیک است، سه‌شنبه در صفحه شخصی‌اش با انتشار عکسی از سعید معروف که پشت او ببری ایستاده بود، نوشت: «افتخارات و بزرگی‌هایش تمامی ندارد. حد و مرزی برای توانایی‌هایش وجود ندارد. استعدادی ناب و اصیل، مملو از هوش و ذکاوت تکرار‌نشدنی. برای او تاریخ انقضایی نمی‌توان تعیین کرد. سعید معروف، مردی برای تمام فصول است.»
با اینکه هنوز خیلی‌ها احتمال بازگشت معروف به تیم ملی والیبال را می‌دهند، اما امیر خوش‌خبر سرپرست سابق تیم‌ملی قصه بازگشت کاپیتان سابق تیم‌ملی را تمام شده می‌داند:«سعید شخصیتی دارد که همه می‌دانند، تصمیمی که گرفته، گرفته است و هیچ قصه‌ای هم وجود ندارد. از طرفی فدراسیون هم برای این کار هیچ رایزنی نکرده است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7858/24/604184/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها