تیم ملی بسکتبال امروز در پنجره دوم انتخابی جام جهانی به میدان می رود

ایران – قزاقستان؛ جدال صدرنشینی


پریسا غفاری/ تیم ملی بسکتبال ایران در اولین مسابقه خود از پنجره دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، امروز به مصاف قزاقستان می‌رود. این بازی ساعت ۱۷ با سوت سرداور کویتی در سالن آزادی آغاز می‌شود.  این تیم در حالی به مصاف حریف آسیای مرکزی خود می‌رود که حامد حدادی و بهنام یخچالی را در اختیار ندارد. حدادی در پنجره اول هم به‌دلیل شرایط قرنطینه‌ای دولت چین نتوانست کنار هم‌تیمی‌هایش باشد و این بارهم قادر به همراهی نیست. اما یخچالی، لژیونر بسکتبال‌مان که در آلمان بازی می‌کند در پنجره قبلی انتخابی با تعطیلی بوندس‌لیگا به بحرین رفت و نقش مهمی هم در بردهای ایران داشت، ولی در پنجره دوم به‌دلیل مثبت شدن سه‌باره تست کرونایش، قادر به پرواز به سمت تهران نیست و به همین دلیل ایران گارد با‌تجربه خود را ندارد؛ هرچند که تیم ملی در پست او بازیکنانی چون مهدی کامرانی و سجاد مشایخی را در اختیار دارد.شاگردان مصطفی هاشمی که در دو بازی پنجره اول توانستند با نتایج۸۲-۶۶ و۱۰۰-۶۴ تیم بحرین را شکست دهند، در این پنجره باید با دو حریف کاملا متفاوت بازی کنند. حریف اول ایران در این پنجره قزاق‌ها هستند و در بازی دوم هم بلندقامتان ایران باید مقابل سوریه نه‌چندان قدرتمند به زمین بروند. طبق گفته کارشناسان، بسکتبال قزاق‌ها مبتنی بر بازی فیزیکی و پرفشار است. پیش‌بینی می‌شود که ملی‌پوشان ایران کار چندان راحتی برابر این تیم نداشته باشند. قزاق‌ها که در بسکتبال آسیا جزو تیم‌های درجه ۲ محسوب می‌شوند، در آخرین رده جهانی نیز در رده۷۰ دنیا ایستاده‌اند. این تیم در پنجره اول انتخابی جام جهانی مقابل سوریه در هر دو بازی پیروز شد و همانند ایران با 2 برد پا به پنجره دوم می‌گذارد و بازی امروز، جدال دو تیم ۶ امتیازی گروه D خواهد بود.بهنام یخچالی، گارد‌رأس تیم ملی که نتوانست به تهران بیاید، درخصوص نیامدنش می‌گوید:«من بعد از پایان دوران قرنطینه تست دادم و توانستم برای تیم میتل دوچر دو مسابقه هم بازی کنم، اما بعد از آن تمام تیم کرونا گرفت و تست من هم مثبت شد. دو روز پیش هم تست دادم ولی باز هم مثبت است.»
او با وجود اینکه نتوانست در پنجره دوم، تیم ملی را همراهی کند اما فکر و ذکرش پیش تیم ملی است:«خیلی دوست داشتم که بتوانم برای تیم ملی به میدان بروم و کمک حال هم تیمی‌هایم باشم. در ضمن می‌توانستم با آمدن به تهران دیداری با خانواده‌ام داشته باشم. »گارد تیم ملی که در پنجره‌های انتخابی جام جهانی 2018 مقابل همین تیم قزاقستان بازی کرده بود، درباره این دیدار می‌گوید:«بازی سختی پیش رو داریم. مخصوصاً در شرایطی که لیگ باشگاهی مدتی است تعطیل بوده و بازیکنان در شرایط بازی نیستند. مسابقه اول هم برای ما خیلی مهم است.»او درادامه تأکید می‌کند:«هر پنجره انتخابی شرایط متفاوتی دارد. قزاقستان تیم خود را با بازیکن امریکایی تقویت کرده است و بازیکنان ما هم درگیر کرونا و مصدومیت بوده‌اند. امیدوارم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم و 2 امتیاز بازی را در خانه از آن خود کنیم.»
اما این بازیکن غیر از بازی‌های تیم ملی نگران شرایط تیم میتل دوچر هم هست: «فعلاً به‌خاطر پنجره‌های انتخابی جام جهانی و کرونایی شدن بازیکنان 10 روز است تمرینات تعطیل شده و باشگاه هم یار امریکایی جدیدی را به تیم اضافه کرده است. چون دو خارجی ما بشدت آسیب دیده‌اند و قادر به همراهی تیم نیستند. بنابراین امیدوارم با شروع تمرینات و هماهنگی خوبی که درآینده اتفاق می‌افتد، بتوانیم بدشانسی‌ها را کنار گذاشته و برای 14 بازی پیش رو تمام توان خود را گذاشته و پیروز شویم. »

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7858/24/604185/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها